MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V [test drive]

Το δημοφιλέστατο Hyundai Kona περνά στο επόμενο στάδιο της εμπορικής του ζωής με προίκα τη γνώση και την πιο δημιουργική περίοδο της κορεατικής εταιρείας.

Το crossover της Hyundai έχει ξεπεράσει προ πολλού το στάδιο της αναγνώρισης, καθιερώθηκε και πλέον εξελίσσεται με σκοπό να συνεχίσει να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην κατηγορία.

Σε αυτή τη διαδρομή δεν θα μπορούσε παρά να επωφεληθεί από τη συνεχόμενη άνοδο της γκάμας τόσο τεχνολογικά όσο και αισθητικά. Με συνοδοιπόρους όπως το μικρότερο Bayon και τα μεγαλύτερα Tucson και Ioniq 5, το νέο Kona δεν θα μπορούσε παρά να εκπέμπει φρεσκάδα και ενθουσιασμό από την πρώτη κιόλας ματιά.

Είναι αισθητά μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχο του (+17,5 εκατοστά σε μήκος), γεγονός που το κάνει πιο επιβλητικό στο μάτι, ενώ ο αιχμηρός σχεδιασμός του μοιραία παραπέμπει στο μεγαλύτερο Tucson.

Τα λεπτά φωτιστικά σώματα βέβαια (τεχνολογίας LED) αποτελούν στοιχείο που το κάνει αναγνωρίσιμο και προσδίδει προσωπικότητα, ενώ και στο πίσω μέρος η ενιαία κόκκινη φωτεινή λωρίδα είναι βγαλμένη από τις πιο premium προτάσεις της εταιρείας (Ioniq 5 και 6).

Θα λέγαμε με λίγα λόγια πως είναι ένα αρκετά τολμηρό αισθητικά crossover, που λόγω της προΰπαρξης της υπόλοιπης γκάμας δεν μας εκπλήσσει σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Ακριβώς αυτό συμβαίνει και στο εσωτερικό με το ενιαίο κυρτό ψηφιακό πάνελ με τις δύο οθόνες (από 12,3 ίντσες η καθεμία στην έκδοση δοκιμής) να κεντρίζει το ενδιαφέρον προερχόμενο από το Ioniq 5. Και καταλαβαίνει κανείς πως κάθε συσχετισμός με ένα μοντέλο που κοστίζει τα διπλά χρήματα είναι κάτι παραπάνω από καλοπροαίρετος όσον αφορά το νέο Kona.

Χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα υπάρχουν για κάθε λογής χρήση. Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως υπάρχει μέχρι και αποσπώμενη θήκη κάτω από το υποβραγχιόνιο είτε για να μπει ένα όρθιο μπουκάλι, είτε για να χρησιμοποιηθεί σαν κρυφή θήκη για το οτιδήποτε.

Τα υλικά ψηλά στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα είναι σκληρά στην αφή τους όμως κομψά και μοντέρνα, με την χρήση πλέον αυτών των υλικών να μην αποτελεί ταμπού αλλά πλεονέκτημα όσον αφορά το ποσοστό ανακύκλωσης και αντοχής στο χρόνο.

Η αύξηση των διαστάσεων είχε να κάνει και με το μεταξόνιο κατά 6 εκατοστά, φθάνοντας έτσι τα 2,66 μέτρα στο σύνολο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα και το βελτιωμένο επίπεδο άνεσης τόσο στην πίσω σειρά καθισμάτων, όσο και στο χώρο αποσκευών (466-1.300 λίτρα).

Το καλό είναι πως το άνοιγμα και ο σχεδιασμός του πορτμπαγκάζ επιτρέπει τη μεταφορά μακρόστενων αντικειμένων, ενώ σε ύψος ίσως κλέβει λιγάκι η ύπαρξη της μπαταρίας για το 48V υβριδικό σύστημα (αυτό βέβαια διορθώνεται αμέσως με την εύκολη αφαίρεση της εταζέρας).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το ήπια υβριδικό σύστημα σε κάποιες περιπτώσεις μοντέλων είναι σκέτη μόδα και σε κάποιες άλλες συνδυάζεται με ουσία. Στο 1.000αρη Kona της δοκιμής μας είναι λίγο και από τα δύο, καθώς σίγουρα δεν μπορεί να έχει τη συμμετοχή που έχει ένα φουλ υβριδικό σύστημα, ωστόσο παίζει το ρόλο του και κάθε λίτρο που γλιτώνει κανείς σε καύσιμο μόνο ευπρόσδεκτο είναι.

Ο τρικύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού είναι μικρός στο μάτι όμως τα καταφέρνει εξαιρετικά με όπλο τη γραμμικότητα του και τα 200 Nm ροπής από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ.

Σε αυτό συμβάλει και το σχετικά χαμηλό βάρος του Kona (1.395 κιλά) αλλά φυσικά και η ελαστικότητα του μοτέρ που αποδίδει 120 ίππους και δε δείχνει να κουράζεται υπό νορμάλ συνθήκες (4 άτομα και τσάντες εντός Αττικής χωρίς ακρότητες). Θα πει κανείς πως δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις από την πιο ταπεινή έκδοση κινητήρα του Kona.

Υπάρχει άλλωστε το φουλ υβριδικό με 141 ίππους, το 1.600άρη με 198 ίππους και το αμιγώς ηλεκτρικό για τα «πικάντικα» γούστα. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων βοηθάει με τη σωστή του κλιμάκωση, ενώ αφήνει θετική αίσθηση με την ακρίβεια του επιλογέα και την ορθή τοποθέτηση όσον αφορά την ξεκούραστη οδήγηση του καρπού.

Ακόμη πάντως και με το χαμηλό προφίλ του το… μικρό Kona τα καταφέρνει με αξιοπρέπεια (0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα) χωρίς να χρειάζεται περισσότερα από 7,5 με 7,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μεικτής κίνησης με χρήση κλιματισμού και τέσσερα άτομα στο δρόμο.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μπορεί το Kona να είναι ένα αστικό SUV, ωστόσο τα 16 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος δεν είναι ασήμαντα και αναλόγως το σετ ελαστικών που φοράει μπορεί να πει ναι και σε κάποιες πιο «τσαχπίνικες» διαδρομές εκτός δρόμου.

Ο ημιάκαμπτος άξονας πάντως στο πίσω μέρος δηλώνει πως το crossover της Hyundai μπορεί να παραμείνει ισορροπημένοι σχετικά σε όλες τις λογικές συνθήκες με ξερή αντίδραση μόνο όταν είναι υπερφορτωμένο και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με πολλές στροφές.

Δεν κρύβει δηλαδή την ουδετερότητα του και το ότι είναι φτιαγμένο για να μην αφήνει σχεδόν κανένα με παράπονο εκτός και αν κάποιος έχει υψηλές απαιτήσεις σε θέματα επιδόσεων.

Εκεί που σίγουρα δεν μπορεί κανείς να ζητήσει κάτι περισσότερο από το νέο Kona στην έκδοση με 6άρι manual είναι στο οικονομικό, καθώς αυτό ξεκινά από 25.290 ευρώ (26.990 ευρώ για την πλούσια έκδοση).

Ειδικά από τη στιγμή που τα περισσότερα SUV της αγοράς φλερτάρουν με το… 30άρι, το πληθωρικό Kona μοιάζει πολύ παραπάνω από μία τίμια επιλογή. Εκπέμπει φρεσκάδα, τεχνολογία και εκφράζει αυτό που ζητούν 8 στους 10 υποψήφιους αγοραστές: Αμφίεση SUV, οικονομία καυσίμου και ανέσεις για την οικογένεια ή την παρέα.

Τεχνολογία Driver Status Monitor

Οι νέες τεχνολογίες είναι ευλογία και παίζουν μεγάλο ρόλο στον τομέα της ασφάλειας, έτσι ώστε να αποφεύγονται συγκρούσεις και δυσάρεστα γεγονότα. Το Driver Status Monitor είναι ένα «μπουκέτο» τέτοιων συστημάτων της Hyundai, που ειδοποιούν αλλά και παρεμβαίνουν όταν κριθεί απαραίτητο. Σύστημα μερικής αυτόματης πέδησης, ηχητικές ενημερώσεις, μέχρι και προειδοποίηση όταν φορέσαμε σκούφο έβγαλε το νέο Kona γιατί ενδεχομένως να είχαμε περιορισμένη περιφερειακή όραση.

Όλες οι παρεμβολές ορθές αλλά λιγάκι υπερευαίσθητες καθώς με τον παραμικρό ελιγμό, προσπέραση ή με κακή διαγράμμιση του δρόμου αρχίζουν τα λαμπάκια και οι… καμπάνες να χτυπούν. Σίγουρα είναι και θέμα συνήθειας του οδηγού για να κατανοήσει τον τρόπο που διαβάζει συμπεριφορές το σύστημα των Κορεατών, ωστόσο θα μπορούσε να είναι λιγότερο παρεμβατικό στις λεπτομέρειες. Έτσι και αλλιώς όμως η ύπαρξη του σίγουρα σκοπό έχει να αποτρέψει (και τα καταφέρνει) δεκάδες μικρές ή μεγάλες συγκρούσεις και μπορεί να βρίσκεται σε στάδιο τελειοποίησης, ωστόσο έχει σημαντικό λόγο ύπαρξης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Κona 48V 1.0T 120 PS MT6 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) /6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,9 kgm) /3.000-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη εργοστασιακή 5,5 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125-134 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.350 x 1.825 x 1.585 mm
16,0 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.602/1.611mm
Μεταξόνιο 2.660 mm
Χώρος αποσκευών 466-1300 lt (στο 48V)
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.290€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button