NEAPINED

Γερμανία: Άπιαστος ο στόχος των 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο φιλόδοξος στόχος της Γερμανίας να κυκλοφορούν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα (EV) στους δρόμους μέχρι το 2030 αντιμετωπίζει προκλήσεις, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η επίτευξη του στόχου αυτού χωρίς περαιτέρω επιδοτήσεις θα είναι δύσκολη.

Η μείωση των κυβερνητικών κινήτρων στην Ευρώπη και τα αυστηρότερα κριτήρια επιλεξιμότητας στις ΗΠΑ έχουν συμβάλει στη μείωση της ζήτησης EV.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse, ο οποίος υποστηρίζει εδώ και καιρό μια διαφοροποιημένη προσέγγιση στην παραγωγή οχημάτων, φαίνεται τώρα προφητικός καθώς η δυναμική της αγοράς αλλάζει.

Παρά την εκτίναξη των πωλήσεων EV τα προηγούμενα χρόνια, το ανώτερο τμήμα της αγοράς EV στη Γερμανία πλησιάζει στον κορεσμό και το κατώτερο τμήμα δεν διαθέτει επαρκείς προσφορές στην περιοχή των 25.000 ευρώ.

 Η κατάργηση των επιδοτήσεων τον Δεκέμβριο του 2022 έχει οδηγήσει σε προβλεπόμενη πτώση των πωλήσεων EV στη Γερμανία κατά 14% φέτος, σηματοδοτώντας την πρώτη πτώση από το 2016, σύμφωνα με την ομάδα πίεσης VDA.

Οι προκλήσεις επεκτείνονται πέρα από τη ζήτηση των καταναλωτών. Η υποδομή παραμένει ένα κρίσιμο εμπόδιο, με τη Γερμανία να υστερεί στην ανάπτυξη σταθμών φόρτισης. Ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing αναγνώρισε την ανάγκη για ενισχυμένες υποδομές φόρτισης, αλλά παραδέχθηκε ότι η πρόοδος ήταν βραδύτερη από την αναμενόμενη.

Το σχέδιο της Γερμανίας να επενδύσει 6,3 δισεκατομμύρια ευρώ στη δημιουργία ενός εκατομμυρίου σταθμών φόρτισης έως το 2030 αντιμετωπίζει καθυστερήσεις, με μόνο περίπου 105.000 λειτουργικούς δημόσιους σταθμούς φόρτισης από τον Σεπτέμβριο του 2022.

Η συζήτηση σχετικά με το ποιος θα πρέπει να χρηματοδοτήσει την επέκταση των υποδομών φόρτισης παραμένει άλυτη. Ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι εκπρόσωποι του κλάδου συμφωνούν στη σημασία της φόρτισης για την αναζωογόνηση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εξεύρεση λύσης χρηματοδότησης έχει αποδειχθεί άπιαστη.

Από την άλλη, οι αυξανόμενες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και η έλλειψη ενός σαφούς μοντέλου χρηματοδότησης συμβάλλουν στις προκλήσεις.

Η τιμολόγηση των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί επίσης εμπόδιο για την ευρεία υιοθέτηση. Με τον συνασπισμό να στοχεύει στην κυκλοφορία 15 εκατομμυρίων EV έως το 2030 για την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές ρύπων, οι αναλυτές εκφράζουν σκεπτικισμό σχετικά με την επίτευξη αυτού του στόχου χωρίς πρόσθετες επιδοτήσεις.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν ήδη τις στρατηγικές τους ανταποκρινόμενες στις εξελισσόμενες δυναμικές της αγοράς.

Η μάρκα Audi του ομίλου Volkswagen εξορθολογίζει τη γκάμα των EV και η VW επανεξετάζει τα σχέδια πώλησης μεριδίων στη μονάδα μπαταριών της. Η πιθανή μακροπρόθεσμη επιβράδυνση της υιοθέτησης των EV θα μπορούσε να επηρεάσει τις επενδύσεις του κλάδου και να εμποδίσει τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς περί εκπομπών.

Καθώς ο δρόμος για την ευρεία υιοθέτηση των EV επεκτείνεται, οι οδηγοί ενδέχεται να επιλέξουν να διατηρήσουν τα συμβατικά τους οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, συμβάλλοντας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Zipse της BMW, ο οποίος υπερασπίστηκε μια πιο προσεκτική προσέγγιση, μπορεί να βρει δικαίωση καθώς η βιομηχανία παλεύει με τις πολύπλοκες πραγματικότητες της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!