Ο Esapekka Lappi πανηγύρισε την πολυαναμενόμενη επιστροφή του στον κύκλο των νικητών στο WRC Σουηδίας, σπάζοντας μια ανομβρία που διαρκούσε από το 2017.
Οδηγώντας το Hyundai του μαζί με τον συνοδηγό Janne Ferm, το part-time δίδυμο έδειξε την ικανότητά του κατακτώντας 18 απαιτητικές χιονισμένες διαδρομές και εξασφαλίζοντας έναν επιβλητικό θρίαμβο οδηγώντας συντηρητικά την Κυριακή.
Η νίκη του Lappi σηματοδότησε το τέλος μίας ανομβρίας εξήμισι ετών. Ο Φινλανδός οδηγός κυριάρχησε στον αγώνα, τερματίζοντας 29,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Elfyn Evans της Toyota, ο οποίος εξασφάλισε τη δεύτερη θέση.
Ο Adrien Fourmaux της M-Sport έγραψε ιστορία κατακτώντας το παρθενικό του βάθρο στο WRC, τερματίζοντας 47,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Lappi.
198kph 😳 pic.twitter.com/tRDP064zxI
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) February 17, 2024
Εν τω μεταξύ, ο Thierry Neuville της Hyundai εξασφάλισε τη 4η θέση, ενώ την εντυπωσιακή πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη κατέκτησε ο Oliver Solberg, ο οποίος κατέκτησε και τη νίκη στην κατηγορία WRC2 στην πατρίδα του.
Στο Ράλλυ Σουηδίας επικρατούσαν ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες που προσέθεσαν ένα επιπλέον επίπεδο δυσκολίας για τα πληρώματα. Ισχυρές χιονοπτώσεις την Παρασκευή ανακάτεψαν τον πίνακα κατάταξης, προκαλώντας πισωγυρίσματα σε αξιόλογους διεκδικητές.
🥈 on SS11 for Thierry & Martijn 👏 pic.twitter.com/k1ZVvt0svi
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) February 17, 2024
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera και ο Ott Tanak της Hyundai αντιμετώπισαν αμφότεροι προκλήσεις, με τον Rovanpera να προσκρούει στο παγωμένο χιόνι στην τέταρτη διαδρομή και τον Tanak να εγκαταλείπει λόγω βλάβης στο ψυγείο.
Αυτή η ατυχία άνοιξε το δρόμο για τον Takamoto Katsuta της Toyota να πάρει την πρωτιά. Ωστόσο, οι φιλοδοξίες του Κατσούτα για μια παρθενική νίκη έλαβαν απότομο τέλος στην ειδική 10, καθώς μια σύγκρουση με παγωμένο χιόνι τον έθεσε εκτός συναγωνισμού.
Elfyn ends Saturday in a strong third place with eyes on banking more points tomorrow 💪#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallySweden 🇸🇪 pic.twitter.com/kSgqwvIo5N
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) February 17, 2024
Αυτή η ατυχία έδωσε στον Lappi ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι του Fourmaux, το οποίο προστάτευσε με επιτυχία στις τελευταίες 8 ειδικές διαδρομές.
Την Κυριακή ο Lappi διαχειρίστηκε στρατηγικά το προβάδισμά του και διατήρησε τα ελαστικά του για να εξασφαλίσει την άξια νίκη, την πρώτη του μετά τη Φινλανδία του 2017.
Saturday: complete. Bring on Super Sunday. 🤭 pic.twitter.com/h4AnoKJhM4
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) February 17, 2024
Ο Fourmaux διατήρησε τη δεύτερη θέση του, επιβιώνοντας από μια τρομάρα στην ειδική 15, ενώ ο Evans, ο οποίος ξεπέρασε τις προκλήσεις της Παρασκευής, πίεσε σκληρά την Κυριακή για να εξασφαλίσει την τρίτη θέση.
Στη συνολική βαθμολογία, ο Evans κατάφερε να ξεπεράσει τον Lappi κατά 5 βαθμούς, διεκδικώντας συνολικά 24 βαθμούς. Ο Neuville, παρά τον τερματισμό του στην 4η θέση, κέρδισε πολύτιμους βαθμούς την Κυριακή και πλέον προηγείται του Evans με 3 βαθμούς στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Οι Rovanpera, Tanak και Katsuta, οι οποίοι επανήλθαν στο ράλι μετά τις προηγούμενες ατυχίες τους, έφυγαν επίσης με βαθμούς από το Σαββατοκύριακο. Η ισχυρή επίδοση του Rovanpera στην Power Stage και η βαθμολογία της Κυριακής του απέφεραν 11 βαθμούς, συμβάλλοντας σε ένα περιπετειώδες και ανταγωνιστικό Ράλλυ Σουηδίας.