NEAPINED

Η κάθοδος των Κινέζων προβληματίζει τους Ευρωπαίους

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν το ντεμπούτο τους στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια και κερδίζουν συνεχώς μερίδιο αγοράς, αλλά προς το παρόν είναι  μακριά από την ευρεία διάδοσης τους, αναφέρουν τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων.

Ωστόσο, η κάθοδος των Κινέζων είναι φανερό ότι προβληματίζει τους Ευρωπαίους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που άνοιξε τη Δευτέρα, η BYD και η MG βρέθηκαν απέναντι από το τεράστιο περίπτερο της Renault.

 Μετά τους Ιάπωνες και τους Κορεάτες, αρκετοί κινεζικοί γίγαντες αυτοκινήτων αποφάσισαν πριν από μερικά χρόνια να επιτεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Τόσο πολύ που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα τον Σεπτέμβριο του 2023 για εικαζόμενες παράνομες επιδοτήσεις από το Πεκίνο στους κατασκευαστές της.

Μάλιστα  η Γαλλία τους στέρησε τα μπόνους αγοράς. Ωστόσο, οι Κινέζοι κατασκευαστές κατάφεραν να κατακτήσουν το 6% της αγοράς στην Ευρώπη το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τι λένε για τα κινέζικα EV’s

  • «Έρχονται, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο περιγράφουν οι εφημερίδες», εξηγεί ο Cigdem Cerit, αναλυτής στο πρακτορείο Fitch.
  • Το μικρό MG4 ή το BYD Atto3 SUV ανταγωνίζεται οριακά μόνο την αμερικανική Tesla και το Model Y SUV 
  • «Δεν θέλουν να φτάσουν πολύ γρήγορα και να προκαλέσουν πόλεμο τιμών», αναφέρει ο κοινωνιολόγος Tommaso Pardi.
  • Για  να εξοικονομήσουν χρόνο, ορισμένοι κατασκευαστές απέκτησαν γνωστές μάρκες, όπως η Geely με τη  Volvo και η SAIC με τη βρετανική MG, 
  • Για τον Julien Robert, αφεντικό της MG στη Γαλλία, η έννοια της μάρκας «χάνει τη σημασία της». Περιγράφει τα μοντέλα του, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ηλεκτρικού κάμπριο που παρουσιάστηκε στη Γενεύη, ως «διαφορετικά, φιλικά και οικονομικά»
  • «Η κινεζική απειλή ήταν ισχυρή όταν μείωσαν τις τιμές», εξηγεί ο Matthieu Noël. «Τώρα, επειδή θέλουν να θεωρούνται ποιοτικοί κατασκευαστές, η ανάπτυξή τους είναι πολύ πιο αργή».

3.000 ηλεκτρικά ξεφόρτωσε το πρώτο φορτηγό πλοίο της BYD στη Γερμανία

Στο μεταξύ μόνο ως επίδειξη δύναμης μπορεί να λαγιστεί το γεγονός ότι φορτηγό πλοίο της BYD ξεφόρτωσε περίπου 3.000 ηλεκτρικά οχήματα τη Δευτέρα στο γερμανικό λιμάνι Bremerhaven (Βόρεια). Τέλος υπενθυμίζεται οτι η MG, η οποία πούλησε περίπου 200.000 οχήματα στην Ευρώπη το 2023, αναζητά επίσης ένα μέρος για να στήσει το εργοστάσιό της. 

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!