NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο νέος V16 της Bugatti είναι ο πρώτος μετά από πάρα πολλές δεκαετίες

Η Bugatti πρόκειται να γράψει ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία με τον επερχόμενο διάδοχο της Chiron που θα εφοδιάζεται με έναν εξηλεκτρισμένο 16-κύλινδρο κινητήρα σε V διάταξη.

Σε μια αναπάντεχη ανατροπή εν μέσω της τάσης της βιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση και το downsizing, η Bugatti επιβεβαίωσε ότι το νέο της hypercar θα διαθέτει υβριδικό V16 κινητήρα. Αυτή η κίνηση είναι πρωτοποριακή, καθώς οι κινητήρες V16 είχαν εμφανισθεί την προπολεμική εποχή, με ελάχιστες μόνο μεταπολεμικές ιδέες ή πρωτότυπα.

Αν η Bugatti πετύχει αυτό το εγχείρημα, θα είναι η πρώτη φορά μετά από 84 χρόνια που ένας κατασκευαστής θα κατασκευάσει έναν μεταπολεμικό 16κύλινδρο κινητήρα. Στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν υπάρξει μόνο τρία αυτοκίνητα παραγωγής με V16, με τα δύο από αυτά να είναι Cadillac.

Η Cadillac Series 452 του 1930, η Mormon Sixteen του 1931 και η Cadillac Series 90 του 1938 είναι οι πρωτοπόροι σε αυτό το αποκλειστικό κλαμπ. Ο επερχόμενος κινητήρας V16 της Bugatti θα ενταχθεί σε αυτόν τον ελίτ κατάλογο, σηματοδοτώντας την αναβίωση μιας αυτοκινητιστικής διάταξης που θεωρούνταν από καιρό ξεπερασμένη.

Η σύγχρονη εποχή των κινητήρων V16 είχε μία μικρή επιστροφή το 1988, όταν η BMW παρουσίασε έναν πειραματικό V16 που δοκιμάστηκε σε μια BMW 7 Series E32, εσωτερικά γνωστό ως “Project Goldfish”. Αν και δεν είχε πολλές πιθανότητες παραγωγής, προκάλεσε το ενδιαφέρον, και ακόμη και η Bentley σκέφτηκε να τον προσφέρει ως αναβάθμιση. Η Mercedes-Benz απάντησε με φήμες για έναν κινητήρα W16 χωρητικότητας 8,0 λίτρων που απέδιδε 680 ίππους.

Το 2003, η Cadillac εξέπληξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με την ιδέα Cadillac Sixteen, με έναν κολοσσιαίο κινητήρα V16 των 13,6 λίτρων που απέδιδε 1.000 ίππους. Τώρα, δύο δεκαετίες αργότερα, η Bugatti είναι έτοιμη να ξεπεράσει τα όρια ακόμη περισσότερο με τον νέο της κινητήρα V16.

Το ερώτημα που τίθεται είναι: Γιατί όλα αυτά τα χρόνια κανένας κατασκευαστής δεν έχει κατασκευάσει V16 κινητήρα; Πολύ απλά, η απάντηση έγκειται στο απαγορευτικό κόστος και τις προκλήσεις. Άλλωστε και ο V12 μια χαρά είναι…

Ωστόσο, η Bugatti, έχει μία μοναδική θέση για να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια και να προσφέρει έναν αντάξιο -του W16- διάδοχο. Εξυπηρετώντας αποκλειστικά δισεκατομμυριούχους, η πελατειακή βάση της Bugatti δεν ενοχλείται από τις αστρονομικές τιμές.

Επιπλέον, οι κατασκευαστικές ικανότητες της Bugatti επιτρέπουν τη δημιουργία οχημάτων κατά παραγγελία και εξωφρενικών οχημάτων, καθιστώντας την ενσωμάτωση ενός μακρόσυρτου κινητήρα V16 μια εφικτή προοπτική.

Η απόφαση της Bugatti να εξελίξει έναν κινητήρα V16 στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πάντως, σε συνεργασία με τη Rimac, η οποία έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, η Bugatti διαβεβαιώνει ότι υπάρχει χώρος τόσο για τους ηλεκτρικούς κινητήρες όσο και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο μέλλον.

Η κίνηση αυτή απηχεί τη δέσμευση της Mate Rimac να αναγνωρίσει την αξία της εσωτερικής καύσης, ακόμη και όταν η αυτοκινητοβιομηχανία κλίνει προς την ηλεκτροκίνηση. Τα αποκαλυπτήρια του νέου hypercar της Bugatti τον Ιούνιο και οι προσδοκίες είναι υψηλές για ένα μακρύ, χαμηλό, φαρδύ και αναμφίβολα μοναδικό hypercar που θα θέσει νέα πρότυπα.

Από την άλλη, η στρατηγική προσέγγιση της Bugatti-Rimac υπογραμμίζει την πεποίθηση ότι, παρά την ηλεκτρική επανάσταση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!