NEAPINED

Car Harm: Παγκόσμιο φαινόμενο οι επιπτώσεις από τα αυτοκίνητα

Σε μια πρόσφατη ολοκληρωμένη ανασκόπηση, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου ρίχνουν φως στις διάχυτες και πολύπλευρες συνέπειες αυτού που ονομάζουν Car Harm (Βλάβη από το Αυτοκίνητο) σε ολόκληρο τον κόσμο.

Παρά τα πολλά υποσχόμενα περιβαλλοντικά οφέλη που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), η μελέτη υποδηλώνει ότι η παγκόσμια μετάβαση σε έναν στόλο αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να μην αποτελεί πανάκεια για τα πολύπλοκα ζητήματα που είναι βαθιά ριζωμένα στην εξάρτησή μας από τα αυτοκίνητα.

Η ανάλυση, που διεξήχθη από τον κύριο συγγραφέα Patrick Miner, υποψήφιο διδάκτορα στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, χρειάστηκε δυόμισι χρόνια για να καταρτιστεί και εξέτασε περίπου 400 έγγραφα που καλύπτουν διάφορες πτυχές του Car Harm.

Αυτός ο γενικός όρος περιλαμβάνει μια σειρά επιπτώσεων, από θανάτους και τραυματισμούς έως ασθένειες και ρύπανση, που προκύπτουν από το εκτεταμένο παγκόσμιο δίκτυο με πάνω από 2 δισεκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα, το 65% των οποίων είναι αυτοκίνητα.

Η έκθεση αποκαλύπτει μια ζοφερή πραγματικότητα, τονίζοντας ότι τα μηχανοκίνητα οχήματα ευθύνονται για έναν στους 34 θανάτους ετησίως, συνολικά 1,7 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως.

Ο φόρος αυτός αποδίδεται σε παράγοντες όπως η προτεραιότητα της ταχύτητας έναντι της ασφάλειας και η παγκόσμια κουλτούρα του αυτοκινήτου που επηρεάζει τη χρήση της αστικής γης.

Ανησυχητικά, η μελέτη αναφέρει ότι το 2019, το 43% των ανθρώπων που σκοτώθηκαν από μηχανοκίνητα οχήματα ήταν πεζοί, ποδηλάτες ή χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.

Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, με περισσότερα από 700 να χάνουν τη ζωή τους κάθε μέρα λόγω περιστατικών που σχετίζονται με την κυκλοφορία.

Οι ανισότητες στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα είναι εμφανείς σε παγκόσμιο επίπεδο, με υψηλότερα ποσοστά στην Αφρική και τη Νοτιοανατολική Ασία και δυσανάλογες επιπτώσεις στις κοινότητες των μαύρων και των ιθαγενών στις ΗΠΑ και τη Βραζιλία.

Η ανάλυση αναδεικνύει επίσης συγκεκριμένα ζητήματα που συνδέονται με την κουλτούρα του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της οκταπλάσια αυξημένης πιθανότητας τα SUV, που αποτελούν σχεδόν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, να προκαλούν θανάτους σε παιδιά σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.

Επιπλέον, η ατμοσφαιρική ρύπανση που σχετίζεται με την κυκλοφορία συνδέεται με διάφορα προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των παθήσεων του κυκλοφορικού και της καρδιάς, του καρκίνου του πνεύμονα και του άσθματος.

Παρά τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η έκθεση υποστηρίζει ότι αποτυγχάνουν να αντιμετωπίσουν την πλειονότητα αυτών των βλαβών.

Ενώ τα EV εκπέμπουν λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου, δεν αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι πόλεις φιλοξενούν τα αυτοκίνητα ή μετριάζουν τους κινδύνους που συνδέονται με τις μετακινήσεις με οχήματα.

Επιπλέον, οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι η επιδίωξη της ηλεκτρικής κινητικότητας μπορεί να συμβάλει ακούσια σε άλλα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η ρύπανση από μικροσωματίδια από τα ελαστικά στους αυτοκινητόδρομους.

Η ανασκόπηση καταλήγει τονίζοντας τη σημασία της αναγνώρισης και της αντιμετώπισης αυτών των ζητημάτων, προτείνοντας εννέα παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να μειώσουν σημαντικά τις τοπικές συνέπειες.

Ωστόσο, σημειώνει επίσης τις προκλήσεις που έρχονται, αναφέροντας τις συνεχιζόμενες επενδύσεις σε υποδομές στις ΗΠΑ, οι οποίες δίνουν προτεραιότητα στην επέκταση των αυτοκινητοδρόμων έναντι των δημόσιων μεταφορών και των σιδηροδρόμων, συμβάλλοντας σε επίμονα υψηλά ποσοστά θανάτων πεζών.

Στο πλαίσιο της επιδίωξης ασφαλέστερων και πιο δίκαιων αστικών περιβαλλόντων, η έκθεση προτείνει την επανεκτίμηση της κοινωνικής αντίδρασης, προτρέποντας τη μετάβαση από την παθητική στάση στην περιγραφή των ατυχημάτων σε μια πιο ενεργητική που προσδιορίζει τους υπεύθυνους.

Τελικά, η μελέτη χρησιμεύει ως μια ολοκληρωμένη πηγή για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις συστημικές προκλήσεις που συνδέονται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής μας έχοντας ως ένα από τους κεντρικούς άξονες, προκαλώντας τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους πολίτες να επανεκτιμήσουν τη σχέση τους με τα αυτοκίνητα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!