PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Clio TCe-LPG 100 PS [test drive]

Το best seller της Renault ανανεώθηκε και το caroto δοκιμάζει την πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του, με κινητήρα διπλού καυσίμου, εντυπωσιακή οικονομία και αυτονομία.

Που να το φανταζόντουσαν οι Γάλλοι της Renault, όταν πριν από 24 χρόνια παρουσίαζαν το πρώτο Clio, ότι μέλλει να γίνει το πιο ισχυρό -εμπορικά- χαρτί στη μακροχρόνια πορεία τους.

Πέντε γενιές και 16 εκατομμύρια πωλήσεις αργότερα, συζητάμε για το μικρότερο μοντέλο που προικίζεται με εκδόσεις βενζίνης, diesel,  full hybrid και φυσικά LPG που θα μας απασχολήσει και στην παρούσα δοκιμή.

Αυτό από μόνο του (οι τόσες εκδόσεις κινητήρων) αρκεί για να αντιληφθούμε τη βαρύτητα με την οποία αντιμετωπίζουν το Clio στις τάξεις της Renault. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που πέρασαν τέσσερα χρόνια μέχρι το Clio 5ης γενιάς να διαβεί την πόρτα του… χειρουργείου, με τις αλλαγές να είναι επιδερμικές και συντεταγμένες με τη νέα φιλοσοφία της Renault.

Νέα μάσκα με καρό μοτίβο στο εμπρός τμήμα, φώτα ημέρας LED που σχηματίζουν το ρόμβο της φίρμας, λεπτοί προβολείς LED και νέας σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.

Αντίστοιχα στο εσωτερικό οι πινελιές είναι ακόμη πιο διακριτικές, με τις δύο ψηφιακές οθόνες (πίνακα οργάνων και οθόνη πολυμέσων) να ξεκινούν από 7 ίντσες και να φθάνουν τις 10 και 9,3 ίντσες αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανακυκλώσιμα, φιλικά προς το περιβάλλον και απουσιάζει πλέον η επιλογή έκδοσης με δερμάτινη επένδυση σαλονιού. Ο ψηφιακός κόσμος (με τις δύο οθόνες) είναι αρκετός για την τόνωση του σύγχρονου στοιχείου για το Clio, ενώ στο σύνολο του το γαλλικό μικρό παραμένει ένα πρακτικό μοντέλο με καλούς χώρους για τέσσερα άτομα.

Τα πάντα βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις, οι φυσικοί διακόπτες -αν και μικροί- τα κάνουν όλα εύκολα και οι θήκες για μικροπράγματα επαρκούν, ενώ τα 391 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι υπεραρκετά για τα δεδομένα της κατηγορίας (1.069 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα).

Αυτό είναι το σύνολο των αλλαγών -άλλες μικρές και άλλες μεγαλύτερες- στην εμφάνιση και τη γενικότερη παρουσία του γαλλικού σουπερμίνι, αρκετό για να δώσει την απαραίτητη νότα φρεσκάδας και τη δυναμική για να συνεχίσει την πορεία του έναντι των… αιώνιων αντιπάλων του στον ανταγωνισμό (βλέπε Peugeot 208, Toyota Yaris, VW Polo, Hyundai i20 κλπ.).

Τι παραπάνω όμως έχει το Clio σε σχέση με τα μοντέλα που αναφέραμε, ή ακόμη και όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας; Τη δυνατότητα να επιλέξει κάποιος την έκδοση κινητήρα που του ταιριάζει, ανάμεσα σε επιλογές όπως βενζίνη, diesel, υβριδικό και βενζίνη-LPG.

Η τελευταία είναι και η έκδοση δοκιμής μας με την εργοστασιακή τοποθέτηση να δίνει την αίσθηση της αξιοπιστίας και της ασφάλειας στο βαθμό που το κάνουν και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις.

Με την τιμή του LPG να είναι αυτή τη στιγμή κοντά στα 80 λεπτά του ευρώ, η έκδοση διπλού καυσίμου είναι η πιο επίκαιρη, συμφέρουσα και ελκυστική πρόταση, ενώ και η ταυτόχρονη δυνατότητα για καύση αμόλυβδης δημιουργεί μία συνθήκη αυτονομίας 1.000 και πλέον χιλιομέτρων. Και να το εξηγήσουμε…

Στη λειτουργία LPG ο τρικύλινδρος turbo TCe αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής και χρειάζεται περίπου 7,5 λίτρα αερίου/100 χλμ. στην πράξη, ενώ στη λειτουργία βενζίνης ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 90 ίππους και χρειάζεται περίπου 6,7 λίτρα αμόλυβδης/100 χλμ.

Αν σκεφτούμε ότι διαθέτει ρεζερβουάρ με χωρητικότητα 32 λίτρα LPG (είναι τοποθετημένο στο χώρο της ρεζέρβας και δεν αποσπά τμήμα από τις αποσκευές) και ένα ακόμη με 39 λίτρα αμόλυβδης, τότε με ένα γέμισμα ξεκινάς από Αθήνα για μπουγάτσα στη Θεσσαλονίκη και πίσω, χωρίς ενδιάμεση στάση σε πρατήριο.

Σαφέστατα το γαλλικό σουπερμίνι δεν διεκδικεί τον τίτλο του ταχύτερου, ωστόσο τα 170 Nm ροπής δείχνουν τη σβελτάδα και την ευστροφία του Clio μέσα στην πόλη. Για το λόγο του αληθές τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 174 χλμ./ώρα.

Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αποτελεί σύμμαχο στην εύκολη οδήγηση με την ορθή κλιμάκωση και την απαλή αίσθηση του επιλογέα, ενώ και το τιμόνι δεν υστερεί σε πληροφόρηση και ακρίβεια. Αυτό που ζητά με λίγα λόγια ο μέσος οδηγός μέσα στην πόλη ή και εκτός αυτής, μπορεί να το έχει πίσω από το τιμόνι του Clio της δοκιμής μας και με το παραπάνω.

Έχουμε και λέμε λοιπόν. Φρεσκαρισμένο παρουσιαστικό εξωτερικά, οικολογικό άγγιγμα μέσα και μεγαλύτερες οθόνες. Κλασσικά καλοί χώροι, εξαιρετικό πορτμπαγκάζ, καλό στο δρόμο και αξιοπρεπείς επιδόσεις με σούπερ οικονομία καυσίμου. Και τι χρωστάω παρακαλώ;

Το πιο προικισμένο Clio ζητά 21.870 ευρώ, σχεδόν όσα και πριν από την ανανέωση του (+500 ευρώ με καλύτερο εξοπλισμό), ενώ συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Ποσό πάντως που δεν μας φαίνεται υψηλό αν αναλογιστούμε τη γενικότερη άνοδο στις τιμές αγοράς, αλλά και τον πλήρη χαρακτήρα του μοντέλου δοκιμής μας. Αφήστε δε, που με την εκτεταμένη χρήση LPG η επόμενη μέρα το πιθανότερο είναι να σας βρει δικαιωμένους και με πιο… γεμάτες τσέπες σε σχέση με την αγορά ενός αντίστοιχου μοντέλου μονού καυσίμου.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Renault Clio 1.0 TCe LPG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 5.000rpm
Ροπή 140 Νm (14,3 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλάπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km (LPG: 7,5 lt/100 km)
Τυποποιημένη μικτή 4,6 – 4,8 lt/100 km (LPG: 5,7 – 6,1)
Ρεζερβουάρ 39 lt + 18 kg ή 32 lt LPG
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) LPG: 426 km (συνολική 1.008 km)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km (LPG: 108)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.509 / 1.494 mm
Μεταξόνιο 2.583 mm
Χώρος αποσκευών 340 lt
Απόβαρο 1.216 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 21.870€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!