NEA

Μειώνεται το όριο ταχύτητας στις ελληνικές πόλεις

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η εφαρμογή του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα εντός των ελληνικών πόλεων – Τι γίνεται στο εξωτερικό;

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η εφαρμογή του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα στις πόλεις της Ελλάδας, από 50 χλμ./ώρα που ήσαν μέχρι πρότινος. Είναι γνωστό άλλωστε ότι νέος ΚΟΚ που τίθεται άμεσα σε διαβούλευση στοχεύει μεταξύ άλλων στη μείωση των ατυχημάτων.

Έτσι και η Ελλάδα εναρμονίζεται πλήρως και με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις που ήδη εφαρμόζουν αντίστοιχο μέτρο με πολύ καλά αποτελέσματα. Οι νέοι κανόνες, που ισχύουν στο Λονδίνο, στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες, την Κοπεγχάγη και τις πόλεις σε όλη την Ισπανία, σηματοδοτούν μια προσπάθεια για τη μείωση της ρύπανσης, τη μείωση της χρήσης ενέργειας και την αποτροπή της χρήσης αυτοκινήτου.

Στο κέντρο του Λονδίνου, όπου η κυκλοφορία είναι συχνά φρικτή και υπάρχει μεγάλη συμφόρηση, η πόλη είχε αναφέρει μείωση 25% στον αριθμό των συγκρούσεων και 25% μείωση σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους, καθώς αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μείωσε το όριο ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (32 χλμ./ώρα) από 30 μίλια/ώρα (48 χλμ./ώρα) το 2020.

Στην Μπολόνια,  μια πόλη που κάνουν πάρτι, οι Ferrari, Lamborghini και τα Pagani και μπορεί οι οδηγοί να είναι στα κάγκελα, ωστόσο αυτό δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για τον δήμαρχο της να εκλεγεί το 2021 με σύνθημα τον περιορισμό του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα.

Αναφερόμενος στο κατώτερο όριο, είπε ο Matteo Lepore: «Η οδήγηση στα 30 είναι μέρος ενός οράματος ενός πιο δημοκρατική και πιο βιώσιμη χρήση του δημόσιου χώρου», όπου οι γειτονιές βάζουν πρώτα τα παιδιά και τους ηλικιωμένους και οι επενδύσεις ευνοούν τους ποδηλατοδρόμους και τις δημόσιες συγκοινωνίες για την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα.

Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU) διαπιστώθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχουν θεσπιστεί τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας.

Το βέβαιο είναι ότι στην Ελλάδα θα υπάρξουν αντιδράσεις των οδηγών στα νέα όρια ταχύτητας στις πόλεις και θα έχει ενδιαφέρον πως θα εφαρμοστούν τέτοια μέτρα. Στον αντίποδα, μπορεί να υποστηρίξει κανείς, με τέτοια συμφόρηση στον Κηφισό, στην Κηφισίας και σε άλλους δρόμους σήμερα τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες;

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!