NEAPINED

Γεμίζουν με απούλητα κινεζικά αυτοκίνητα τα λιμάνια της Ευρώπης

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις στα λιμάνια και στις γύρω περιοχές για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα που μέχρι στιγμής δεν έχουν πελάτες.

Καθώς τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με ένα πλεόνασμα απούλητων αυτοκινήτων, ένας αξιοσημείωτος παράγοντας που συμβάλλει σε αυτό το αυξανόμενο απόθεμα είναι η εισροή εισαγόμενων αυτοκινήτων από την Κίνα.

Μεταξύ αυτών των εισαγωγών, τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) βρίσκονται σε περίοπτη θέση, αντανακλώντας την παγκόσμια στροφή προς καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς.

Η BYD, μια εξέχουσα κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, χρησιμοποιεί το μεταγωγικό Explorer No.1 για τη μεταφορά έως και 7.000 οχημάτων ταυτόχρονα στις ευρωπαϊκές ακτές. Ωστόσο, παρά την αποτελεσματικότητα αυτών των πλοίων, χιλιάδες από αυτά τα εισαγόμενα οχήματα βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής κατά την άφιξή τους, περιμένοντας αγοραστές που δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί.

Η κατάσταση έχει ωθήσει αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες να εξασφαλίσουν μεγάλες εκτάσεις εντός των λιμένων για την αποθήκευση αυτών των απούλητων οχημάτων, μια κίνηση ενδεικτική της έλλειψης ζήτησης που ταλαιπωρεί σήμερα την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες logistics, επίσης, προσπαθούν να φιλοξενήσουν την υπερχείλιση, καταφεύγοντας στην ενοικίαση πρόσθετων χώρων στάθμευσης εκτός των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Ο Gert Ickx, εκπρόσωπος της διοίκησης που εποπτεύει τα βελγικά λιμάνια της Αμβέρσας και του Ζεεμπρούγκε, υπογραμμίζει το εκτεταμένο πρόβλημα, σημειώνοντας ότι επηρεάζει τα λιμάνια σε ολόκληρη την ήπειρο.

Αν και δεν παρέχονται συγκεκριμένα στοιχεία, ο καθαρός όγκος των οχημάτων που καταλαμβάνουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις ξεπερνά αυτόν των προηγούμενων ετών, γεγονός που αντανακλά μια ανησυχητική τάση.

Διάφοροι παράγοντες συμβάλλουν σε αυτή τη συμφόρηση, όπως επισημαίνει ο Ickx. Η έλλειψη φορτηγών μεταφοράς αυτοκινήτων και εξειδικευμένων οδηγών επιδεινώνει τις υλικοτεχνικές προκλήσεις, ενώ οι υποτονικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων επιδεινώνουν περαιτέρω το ζήτημα.

Τα πράγματα περιπλέκει η τάση ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών να παρακάμπτουν τα παραδοσιακά κανάλια αντιπροσώπευσης και να πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, αφήνοντας τα οχήματα εγκλωβισμένα στα λιμάνια για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Ο Wolfgang Goebel, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοδιαστών Τελικών Οχημάτων (ECG), αναγνωρίζει τα μακροχρόνια προβλήματα συμφόρησης στα λιμάνια, αλλά τονίζει ότι η τρέχουσα κατάσταση αποτελεί το αποκορύφωμα πολλαπλών παραγόντων. Ενώ οι κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων παίζουν ρόλο, ο Goebel τονίζει ότι αποτελούν μόνο ένα κομμάτι ενός πολύπλοκου παζλ.

Επιπλέον, οι πολιτικές αποφάσεις σε εθνικό επίπεδο, όπως η πρόσφατη κίνηση της γερμανικής κυβέρνησης να τερματίσει τις επιδοτήσεις των EV, ασκούν πρόσθετη πίεση στην ήδη επιβαρυμένη αλυσίδα εφοδιασμού. Η απόφαση αυτή επηρεάζει τα ηλεκτρικά οχήματα όλων των κατασκευαστών, δυσχεραίνοντας περαιτέρω τη ροή τους από τα λιμάνια στους τελικούς καταναλωτές.

Ως απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, φορείς του κλάδου, όπως ο όμιλος Mosolf, προσαρμόζονται εξασφαλίζοντας πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο εκτός των παραδοσιακών λιμενικών τερματικών σταθμών. Τέτοια προληπτικά μέτρα υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα ευέλικτων λύσεων για την πλοήγηση στο εξελισσόμενο τοπίο της εφοδιαστικής αυτοκινήτων εν μέσω της κυμαινόμενης δυναμικής της αγοράς.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!