NEAPINED

Οι πραγματικές καταναλώσεις απέχουν πολύ από τις εργοστασιακές

Ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP που αντικατέστησε τον NEDC υποτίθεται πως θα έδινε τιμές πολύ κοντά στις πραγματικές. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια πιθανή κρίση σχετικά με τις μετρήσεις της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου, η οποία θα μπορούσε να έχει ευρείας κλίμακας επιπτώσεις. Τόσο σημαντικές όσο οι συνέπειες από το σκάνδαλο εξαπάτησης του περιβόητου Dieselgate. 

Δύο εκθέσεις προέκυψαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση τις τελευταίες εβδομάδες, η τελευταία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Και οι δύο θα μπορούσαν να έχουν εκτεταμένες επιπτώσεις στις προδιαγραφές των νέων αυτοκινήτων που θα πουλούν οι κατασκευαστές από το 2026. 

Τα στοιχεία αποκαλύπτουν υπερεκτιμήσεις στην οικονομία καυσίμου και στις εκπομπές CO2 σε βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και plug-in υβριδικά οχήματα σε σύγκριση με τους εργαστηριακούς υπολογισμούς WLTP.

Παρόλο που ο κύκλος WLTP βασίστηκε σε μια παγκόσμια στατιστική έρευνα πραγματικών προφίλ οδήγησης, έχει πλέον αποδειχθεί ότι η μέτρηση υπερεκτιμά σημαντικά την πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων χάρη στα εξηλεκτρισμένα συστήματα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις για ένα δείγμα αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2022 δείχνουν ότι το μοντέλο δοκιμών WLTP υπερεκτιμά την οικονομία καυσίμου των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κατά 23,7% και των αυτοκινήτων ντίζελ κατά 18,1%.

Οι μέσοι όροι εκπομπών CO2 των PHEV είναι 139,5 γρ./χλμ., που είναι περίπου 23% καλύτερες από τον μέσο όρο του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, τα δεδομένα από τον πραγματικό κόσμο υποδηλώνουν ότι τα PHEV δεν φορτίζονται τόσο τακτικά όσο προβλέπει ο κύκλος WLTP.

Η πρόταση για αναθεώρηση των κανονισμών CO2 με έμφαση στα οχήματα μηδενικών εκπομπών αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας. Ωστόσο, η προθυμία για αυτήν τη μετάβαση πρέπει να συνοδεύεται από αποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου και εποπτείας.

Εν κατακλείδι, οι αποκαλύψεις αυτές απαιτούν δράση τόσο από την αυτοκινητοβιομηχανία όσο και από τις κυβερνήσεις και τους ρυθμιστικούς φορείς. Είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε ακριβείς πληροφορίες για την απόδοση και τις εκπομπές των οχημάτων τους, καθώς αυτό είναι καθοριστικό για τη λήψη ενημερωμένων αποφάσεων και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!