NEAPINED

Mercedes-Benz G 580: Ηλεκτρική G-Class με 588 άλογα και 1.164 Nm

Η Mercedes-Benz εξηλεκτρίζει ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, την G-Class ή πιο γερμανικά την Geländewagen, ξεκινώντας από την πλήρως ηλεκτρική G 580.

Όπως λένε οι Γερμανοί το πρώτο τους μεγάλο, καθαρόαιμο 4×4 υπόσχεται μια οδηγική εμπειρία δίχως κανένα συμβιβασμό απέναντι στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μάλιστα προσφέροντας ακόμη καλύτερο off-road χάρη στα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης (στεγανότητα στα υδάτινα περάσματα, ανεξάρτητο «μπλοκέ» σε κάθε τροχό κ.α.).

Παλαιότερα γνωστή ως EQG κατά τη φάση εξέλιξής της, η έκδοση παραγωγής ονομάζεται τελικά G 580 με EQ τεχνολογία.

Αυτή η σύμβαση ονομασίας σηματοδοτεί μια απόκλιση από την προηγούμενη προσέγγιση της Mercedes στην ονοματολογία των ηλεκτρικών οχημάτων, τονίζοντας ότι η G580 είναι σταθερά ριζωμένη στην γενιά της G-Class.

Παρά το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η G580 διατηρεί τα στιβαρά και διακριτικά σχεδιαστικά στοιχεία του κιβωτιόσχημου (boxy) βενζινοκίνητου μοντέλου, της G 450 d.

Οι διακριτικές επεμβάσεις, όπως η επανασχεδιασμένη μάσκα με το φωτεινό περίγραμμα και η διακριτική σήμανση EQ, διακρίνουν την G 580, διατηρώντας παράλληλα τη διαχρονική γοητεία της G-Class με στοιχεία όπως η πίσω ρεζέρβα.

Σημαντική προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση, με βελτιώσεις που περιλαμβάνουν μια επανασχεδιασμένη κολόνας Α και ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο καπό, με αποτέλεσμα μειωμένο συντελεστή οπισθέλκουσας σε σύγκριση με τους προκατόχους της.

Συγκεκριμένα, ο cd συντελεστής 0,48 της G 580 είναι χαμηλότερoς από τον 0,53 της G 450 d. Πάντως, η ρεζέρβα μπορεί να αντικατασταθεί ως θήκη για καλώδιο φόρτισης, τονίζοντας τον ηλεκτρικό προσανατολισμό του G 580.

Μιλώντας με νούμερα και σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,624 μέτρα, ενώ το πλάτος φτάνει τα 1,9131 μέτρα και το ύψος τα 1,986 μέτρα.

Το μεταξόνιο είναι στα 2.890 χιλιοστά. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, ξεκινά από 555 λίτρα και φτάνει έως τα 1.990 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Στο εσωτερικό, η G 580 προσφέρει μια premium εμπειρία παρόμοια με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες, με πολυτελή χαρακτηριστικά άνεσης και προηγμένη τεχνολογία.

Το ταμπλό έχει την πιο πρόσφατη διάταξη MBUX με τις οθόνες 12,3 ιντσών με τον διάκοσμο να έχει αρκετά στοιχεία (όπως η λαβή μπροστά από τον συνοδηγό) που τονίζουν το off-road αέρα. Εννοείται πως υπάρχουν όλες οι τεχνολογίες συνδεσιμότητας και όλα τα κομφόρ.

Κάτω από το γοτθικό αμάξωμα, η G580 φιλοξενεί ένα εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με τέσσερα ηλεκτρομοτέρ -ένα για κάθε τροχό- που αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 588 ίππων και εκπληκτική ροπή 1.164 Nm.

Αυτοί οι κινητήρες, σε συνδυασμό με ειδικά σχεδιασμένα κιβώτια ταχυτήτων δύο ταχυτήτων, εξασφαλίζουν εκπληκτικές επιδόσεις και δυνατότητες, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Σχετικά με τις επιδόσεις η G 580 χρειάζεται 4,7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα με την τελική να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Νούμερα που εντυπωσιάζουν για ένα SUV που ζυγίζει 3 τόνους.

Τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία 116 kWh που μοιράζεται με την EQS, και προσφέρει αυτονομία 434-473 χιλιομέτρων, με δυνατότητες ταχείας DC φόρτισης έως 200 kW  και AC έως 11 kW.

Η δέσμευση της Mercedes για την υπεροχή εκτός δρόμου είναι εμφανής στις δυνατότητες της G580 και του ηλεκτρικού συστήματος που προσομοιώνει την συμβατική τετρακίνηση.

Οι οποίες δυνατότητες περιλαμβάνουν «κοντό» κιβώτιο ταχυτήτων, εικονικά «κλειδώματα» διαφορικών και εντυπωσιακή πρόσβαση σε διάφορα εδάφη.

Τα στεγανοποιημένα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης επιτρέπουν υδάτινο πέρασμα 85 εκατοστών, ξεπερνώντας αυτό του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου.

Επίσης, η ηλεκτρική G-Class μπορεί να ανέβει πλευρικές κλίσεις έως και 35 μοιρών και προσφέρει 25 εκατοστά απόστασης από το έδαφος (μεταξύ των αξόνων). Έτσι, θα μπορεί να ξεπεράσει αφιλόξενα εδάφη με γωνία προσέγγισης 32,0 μοιρών, γωνία διαφυγής 30,7 μοιρών και τη γωνία ράμπας 20,3 μοιρών.

Καινοτόμες λειτουργίες εκτός δρόμου, όπως το G-Turn και το G-Steering, ενισχύουν την ευελιξία σε απαιτητικές συνθήκες, ενώ ένα χαρακτηριστικό «διαφανές καπό» παρέχει σαφή εικόνα των εμποδίων μπροστά.

Το τροποποιημένο πλαίσιο πλαισίου σκάλας της G 580 ενσωματώνει τις μπαταρίες ως δομικά στοιχεία, συμβάλλοντας τόσο στην ακαμψία όσο και στην προστασία.


Ένα ειδικά σχεδιασμένο προστατευτικό κάτω από το έδαφος προστατεύει την μπαταρία κατά τη διάρκεια εκδρομών εκτός δρόμου, υπογραμμίζοντας την αφοσίωση της Mercedes στην ανθεκτικότητα και την ασφάλεια.

Η παρουσίαση της Mercedes-Benz G580 με EQ Technology προαναγγέλλει μια νέα εποχή για τα ηλεκτρικά οχήματα στην αξιόλογη οικογένεια της G-Class. Συνδυάζοντας άψογα τη θρυλική ικανότητα εκτός δρόμου με την πρωτοποριακή ηλεκτρική κίνηση, η Mercedes συνεχίζει να επαναπροσδιορίζει την υπεροχή της αυτοκίνησης στη σύγχρονη εποχή.

Οι λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή και τη διαθεσιμότητα της G580 με τεχνολογία EQ δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται να καταλάβει μια σημαντική θέση στην γκάμα της G-Class. Η οποία, απαλλαγμένη από φόρους, λογικά θα είναι και φτηνότερη από τις θερμικές εκδόσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!