NEA

ΕΕ: Απαιτούνται 22.000 φορτιστές την εβδομάδα μέχρι το 2030!

Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και του τι θα χρειαστεί στην πραγματικότητα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τρεις φορές πιο γρήγορα από την εγκατάσταση σε σημεία φόρτισης μεταξύ 2017 και 2023, δείχνει η έκθεση της ACEA. Κοιτάζοντας το μέλλον, η ΕΕ χρειάζεται οκτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου.

«Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του CO2. Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την περιοχή», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.

«Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, αυτό το κενό υποδομής κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Μόλις πάνω από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν πέρυσι σε ολόκληρη την ΕΕ (λιγότερα από 3.000 την εβδομάδα κατά μέσο όρο), φτάνοντας συνολικά τα 630.000.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι το 2030 θα πρέπει να εγκατασταθούν 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα σήμαινε την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ετησίως (ή σχεδόν 8.000 την εβδομάδα) – σχεδόν τριπλάσιο από το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

Ωστόσο, η ACEA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,2 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως (ή πάνω από 22.000 την εβδομάδα) – οκτώ φορές το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

«Η εύκολη πρόσβαση στα δημόσια σημεία φόρτισης δεν είναι ωραία, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες οδικές μεταφορές, επιπλέον της υποστήριξης της αγοράς και ενός ανταγωνιστικού πλαισίου παραγωγής στην Ευρώπη. Οι επενδύσεις σε δημόσια υποδομή χρέωσης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να καλύψουμε το χάσμα στις υποδομές και να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους», προειδοποίησε η de Vries.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!