NEA

Παγίδα οι φόροι στα κινέζικα αυτοκίνητα – Έτσι θα ενισχυθούν περισσότερο…

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μπορεί να είναι επιφυλακτικές απέναντι στα κινέζικα ηλεκτρικά οχήματα που κατακλύζουν τις αγορές τους, ωστόσο ανταγωνίζονται σθεναρά για ένα κατακτήσουν μερίδιο των επενδύσεων στη βιομηχανία και τις θέσεις εργασίας που φέρνουν οι νέοι ανταγωνιστές.

Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση διερευνά τις επιδοτήσεις της Κίνας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και εξετάζει την επιβολή δασμών στις εισαγωγές, οι εθνικές κυβερνήσεις προσφέρουν δικά τους κίνητρα για να προσελκύσουν Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που επιδιώκουν να δημιουργήσουν εργοστάσια στην Ευρώπη.

Τα κατασκευαστικά κόστη για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Chery Automobile και της κρατικής SAIC Motor, είναι πολύ χαμηλότερα στην πατρίδα τους, αλλά είναι ωστόσο πρόθυμοι να εγκατασταθούν στην Ευρώπη για να αναπτύξουν τις μάρκες τους προκειμένου να κάνουν οικονομίες κλίμακας στα κόστη αποστολής κλπ

Η απόφαση της ΕΕ για τους δασμούς από τη μια πλευρά, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ανταγωνιστούν καλύτερα τους Κινέζους ομολόγους τους, αλλά μπορεί επίσης να ενισχύσουν τους Κινέζους κατασκευαστές που ήδη επενδύουν σημαντικά και μακροπρόθεσμα στην Ευρώπη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis αποκαλεί τους δασμούς της ΕΕ και των ΗΠΑ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα “παγίδα”.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινεζικές μάρκες αποτελούσαν το 4 % της ευρωπαϊκής αγοράς πέρυσι και προβλέπεται να φτάσουν το 7 % μέχρι το 2028, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners.

Η Ουγγαρία, η οποία παρήγαγε περίπου 500.000 οχήματα το 2023, εξασφάλισε την πρώτη επένδυση για ευρωπαϊκό εργοστάσιο από Κινέζο κατασκευαστή αυτοκινήτων, που ανακοινώθηκε πέρυσι από τον κολοσσό των ηλεκτρικών οχημάτων BYD, ο οποίος επίσης εξετάζει τη δημιουργία δεύτερου ευρωπαϊκού εργοστασίου το 2025.

Η Βουδαπέστη διαπραγματεύεται επίσης με την Great Wall Motor για το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο, σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης, με τη χώρα να προσφέρει χρηματοδοτικά κίνητρα για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, φορολογικές απαλλαγές και χαλαρούς κανονισμούς σε στοχευμένες ζώνες για να προσελκύσει ξένες επενδύσεις.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!