Με όπλο την ομολογουμένως σαγηνευτική του εμφάνιση το Peugeot 208 ανανεώθηκε πρόσφατα και αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία των supermini και βάζει γκολ με τον τρόπο που χρησιμοποιεί την υβριδική τεχνολογία.
Τι έκανε; Πρόσθεσε στον γνωστό 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1,2 λίτρων ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, το e-DCS6, εντός του οποίου ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm ροπής και άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο κινείται το ήπια υβριδικά Peugeot.
Συγκεκριμένα ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,9 kWh, η οποία κινεί το ήπια υβριδικό 208 και ως αμιγώς ηλεκτρικά. Την ίδια στιγμή ο ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα δεν έχει την τραχεία λειτουργία που μέχρι πρότινος γνωρίζαμε, καθώς η δουλειά των μηχανικών της Peugeot μεταμόρφωσε και το ηχητικό αποτέλεσμα του ανανεωμένου μοντέλου.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας σκανάρουμε το ανανεωμένο Peugeot 208 1.2 Hybrid με τους 100 ίππους. Από την πρώτη του παρουσίαση, στην τρέχουσα γενιά του το 208 έφερε έναν αέρα φρεσκάδας στην κατηγορία των supermini, ενώ με το πρόσφατο facelift όχι μόνο διατήρησε την ελκυστική του εμφάνιση, αλλά προσέθεσε και ουσιαστικές αναβαθμίσεις.
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση την παράσταση κλέβει το εμπρόσθιο μέρος, όπου οι «χαυλιόδοντες» της προηγούμενης γενιάς έχουν αντικατασταθεί από τις τρεις χαρακτηριστικές «νυχιές του λιονταριού», που βρίσκονται στα δυο πλαϊνά του προφυλακτήρα. Να υπενθυμίσουμε ότι αυτές οι λεπτομέρειες πρωτοστάτησαν στο εντυπωσιακό αγωνιστικό πρωτότυπο 9X8 Hypercar, αλλά και υπάρχει στα φρεσκαρισμένα 508 και 2008.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με το i-Cockpit να τραβά την προσοχή φυσικά. Την ίδια στιγμή η οθόνη infotainment 10 ιντσών είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, γεγονός που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του ψηφιακού περιβάλλοντος. Ο χώρος για τους επιβάτες παραμένει απλά επαρκής, ενώ οι πιο ψηλοί μπορεί να δυσκολευτούν να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο αναβαθμισμένος τούρμπο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech 1,2 λίτρων, που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, e-DCS6. Ο ηλεκτροκινητήρας των 28 ίππων, όπως είπαμε και πιο πάνω, επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μειώνοντας μάλιστα και τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση κατά 15%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομική οδήγηση.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του ανανεωμένου 208, η έκδοση Hybrid 100 αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπή, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με τα εργοστάσια κυμαίνεται στα επίπεδα των 4,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 των 102 γρ./χλμ. το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα. Βέβαια, στις πραγματικές συνθήκες εντός πόλης η κατανάλωση κινήθηκε στα επίπεδα των 6 λίτρων, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση έπεσε και κάτω από 6 λίτρα.
Στο δρόμο, το ανανεωμένο 208 Hybrid είναι απολαυστικό προσφέροντας αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το πλαίσιο του 208 είναι στιβαρό και η ανάρτηση ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο οδηγός του 208 Hybrid θα εκτιμήσει ωστόσο την εξαιρετική λειτουργία του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου DCS6, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του ήπια υβριδικού κινητήρα στην εκδοχή των 100 ίππων.
Με τα παραπάνω δεδομένα, το 208 κάνει τις στροφές να μοιάζουν με ευθεία, καθώς η συνεργασία του κινητήρα με το πλαίσιο ευνοεί τη σβέλτη οδήγηση, χωρίς απρόοπτα. Οδηγός και επιβάτες θα εκτιμήσουν την ησυχία της καμπίνας, ενώ ο οδηγός όσο και να προσπαθήσει δεν θα μπορεί να απολαύσει την οθόνη στην ολότητα της, καθώς το τιμόνι, αν ρυθμιστεί στο ψηλότερο σημείο εμποδίζει τη θέαση προς αυτήν.
Συνοψίζοντας, το Peugeot 208 Hybrid 100 αποτελεί μια εξαιρετική προσθήκη στη γκάμα της Peugeot, συνδυάζοντας απόδοση, οικονομία και σύγχρονο σχεδιασμό. Με τιμές που ξεκινούν από 23.400 ευρώ , αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία των supermini, καθιστώντας το πιο ελκυστικό από ποτέ.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Peugeot 208 Hybrid 100 e-DCS6 GT – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | Εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 74 kW (101 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, mild hybrid 48V (ηλεκτρομοτέρ: 21 kW, μπαταρία: 0,89 kWh) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,8 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 193 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5-7,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 4,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 44 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 676-628 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 102 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων (διπλού συμπλέκτη) | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy 4, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.055 x 1.745 x 1.430 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.500/1.500 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.540 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 352-1.1636 lt | |||
Απόβαρο | 1.295 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.400€ |