PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz E 220 d [test drive]

Μπορεί οι διάσημες μπερλίνες όπως η E-Class να έχουν χάσει λίγο από το ενδιαφέρον του κοινού (ελέω SUV), όμως δεν πρόκειται ποτέ να χάσουν την αίγλη και τη λάμψη τους.  

Είναι πολλά άλλωστε τα τριάντα χρόνια ιστορίας για να επιτρέψουν στη γερμανική φίρμα να αφήσει σε δεύτερη μοίρα το ιστορικό της σεντάν. Αντιθέτως, οι Γερμανοί ξέρουν να τιμούν και να εκτιμούν, επομένως και στην έκτη γενιά της E-Class έκαναν αυτό που κάνουν πάντα…

Έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό σαν να βρισκόμαστε ακόμη στην εποχή που τα τετράθυρα premium μοντέλα πουλούσαν όπως… τα εισιτήρια του τελικού Conference League στη Ν. Φιλαδέλφεια.

Άλλωστε για μία ακόμη φορά θα τεθεί απέναντι στην -κατά 11 εκατοστά μακρύτερη- 5άρα της BMW και οφείλει να την κοιτάξει στα μάτια, αν όχι να είναι καλύτερη στο σύνολο της.

Στο αισθητικό κομμάτι δεν μπορούμε να πούμε αν είναι ομορφότερη ή όχι, πάντως σίγουρα είναι λιγότερο τολμηρή, διατηρώντας ένα εκλεπτυσμένο προφίλ που θυμίζει S-Class και δεν προκαλεί σε κανένα σημείο του σχεδιασμού της.

Έχει μεγάλο καπό, γραμμές λιτές που μοιάζουν σαν να τραβάνε το αμάξωμα προς τα πίσω και εξαιρετικά κομψά φωτιστικά σώματα, ενώ η μάσκα -χωρίς να είναι τεράστια- ξεχωρίζει με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες και τα δεκάδες μικρά αστέρια γύρω από το μεγάλο άστρο του περίφημου logo.

Οι αναδυόμενες χειρολαβές δίνουν το στίγμα του εκσυγχρονισμού και κάνουν και τον πλέον αδαή να καταλάβει ότι η Mercedes προχωράει σχεδιαστικά όσο επιθυμεί εκείνη και οι πελάτες της και δεν την πιάνει πανικός για να εντυπωσιάσει το ευρύ κοινό.

Αυτό το κάνει με μία κίνηση (μόλις ανοίξεις την πόρτα) μόλις αντικρίσεις το εσωτερικό. Εκεί που το MBUX Superscreen σε κεντρίζει και δε σου επιτρέπει να ασχοληθείς με κάτι περισσότερο. Τουλάχιστον όχι πριν αρχίσεις να σκαλίζεις την πρώτη, τη δεύτερη ή και την τρίτη οθόνη μπροστά από το συνοδηγό.

Η διαφορά του συστήματος σε σχέση με το MBUX Hyperscreen που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της φίρμας, είναι ότι πρόκειται για ανεξάρτητες οθόνες (ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών είναι ορθογώνιος και τοποθετημένος ψηλότερα σε σχέση με τις άλλες δύο οθόνες) και όχι ένα ενιαίο ψηφιακό πάνελ.

Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο εντυπωσιακό και υπερσύγχρονο, με τους φυσικούς διακόπτες να απουσιάζουν και μονάχα τις βασικές λειτουργίες (όπως alarm, ήχος, κάμερες, οδηγικό set-up) να μπορούν να επιλεγούν χωρίς την πολυπλοκότητα της χρήσης της high-tech οθόνης.

Και οι τρείς οθόνες έχουν πεντακάθαρη εικόνα και εξαιρετική ποιότητα γραφικών, ενώ οι λειτουργίες ανταποκρίνονται με την πρώτη αφή χωρίς λάθη και πισωγυρίσματα. Ο ρόλος της οθόνης μπροστά από το συνοδηγό δεν είναι μονάχα για να εντυπωσιάσει.

Ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να ανοίξει τους χάρτες, να αλλάξει τη μουσική ή να επηρεάσει τον φωτισμό και τις ανέσεις της καμπίνας χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού (μην πείτε πως κάθε φορά δεν χαζεύετε τι σκαλίζει η σύζυγος στο multimedia).

Σε περίπτωση δε, που η E-Class διαπιστώσει με τη βοήθεια της κάμερας στην καμπίνα, πως σας έχει αποσπάσει την προσοχή, τότε η οθόνη απενεργοποιείται και ο οδηγός γυρίζει το βλέμμα του στο δρόμο.

Εκτός από premium χαρακτηριστικά που περισσεύουν στο εσωτερικό της νέας E-Class (δέρμα, αλκαντάρα, χρωμιωμένο περιβάλλον, κορυφαίο ηχοσύστημα), αυτό που περιμένει κανείς είναι οι χώροι από μία μπερλίνα που αγγίζει τα πέντε μέτρα σε μήκος (4,949 μέτρα και 2,961 μέτρα μεταξόνιο, μόλις -3 εκατοστά σε σχέση με την BMW 5 Series).

Η γερμανική φίρμα δεν «τσιγκουνεύτηκε» την επιπλέον πλατφόρμα και εξέλιξε άλλο πλαίσιο για την ηλεκτρική version (ΕQE) και άλλη για τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετοί διαθέσιμοι χώροι για εμπρός και πίσω επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές (540 λίτρα). Το τούνελ μετάδοσης έχει «σηκώσει» αναπόφευκτα το πάτωμα στο ύψος του μεσαίου πίσω επιβάτη, ωστόσο σπάνια θα μετακινηθούν συνολικά τρεις ψηλόσωμοι ενήλικες στο πίσω μέρος και για πολλά χιλιόμετρα.

Για τα μικροαντικείμενα οι χώροι είναι λίγοι αριθμητικά αλλά αρκετά μεγάλοι, με αποκορύφωμα το ντουλαπάκι κάτω από το υποβραγχιόνιο (υπάρχει και θύρα Type C), όπως και χαμηλά στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μπόλικος χώρος για ποτήρια, κινητό τηλέφωνο, κλειδιά και φυσικά δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.

H έκτη γενιά της γερμανικής μπερλίνας εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης, plug-in hybrid και το… πολύ σκληρό για να πεθάνει diesel της δοκιμής μας. Όσα και αν έχει ακούσει αυτό το έρμο το πετρέλαιο στις μέρες μας, δεν παύει να είναι μία εξαιρετική λύση οικονομίας, υψηλής ροπής και τεράστιας αυτονομίας σε καθεστώς ταξιδιού.

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μοντέλα όπως η Ε 220, συνυφασμένα με τα ατελείωτα ταξίδια και τους μακρινούς προορισμούς. Βάλτε στην εξίσωση και τη mild hybrid τεχνολογία που σκοπό έχει να βελτιώσει επιπλέον την οικονομία στο καύσιμο και να τονώσει ελαφρώς τη συνολική απόδοση.

Για το λόγο του αληθές, οι 23 ίπποι του ήπια υβριδικού συστήματος, έρχονται να προστεθούν στους 197 ίππους (440 Nm ροπή) του δίλιτρου turbodiesel (1.993 κ.εκ.).

Φαινομενικά έχουμε συνηθίσει σε υπερβολικούς αριθμούς που αποδίδουν τα ηλεκτρικά premium μοντέλα. Ωστόσο, τα 7,6 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα είναι ικανά για να δώσουν το στίγμα των επιδόσεων για την E 220d των σχεδόν δύο τόνων σε βάρος.

Κάτι η υψηλή ροπή, κάτι η επιλογή Dynamic, κάτι το σβέλτο 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η αίσθηση περί ισχύος σε ξεγελάει προς τα πάνω, ενώ και ο τετρακύλινδρος κινητήρας παρόλο που κάνει αισθητή την παρουσία του, δεν φθάνει με δυσάρεστο τρόπο στα αυτιά των επιβατών.  

Το τιμόνι παρουσιάζει σαφή βελτίωση στις υψηλές ταχύτητες σε αίσθηση σχετικά με το παρελθόν, ενώ και η ανάρτηση (τέσσερις σύνδεσμοι εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) έχει ιδανική συμπεριφορά για συνθήκη ταξιδιού εκτός πόλης (normal άσφαλτος, στροφές).

Το πακέτο Engineering με αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση, φαντάζει μονόδρομος από πλευράς επιπλέον εξοπλισμού, ειδικά από τη στιγμή που το extra κόστος είναι μόλις 2.632 ευρώ και για να ολοκληρωθεί η limo παρουσία της E 220, είτε αυτή κινείται στην πόλη, είτε περνά από λακκούβες ή περνά σβέλτα μέσα από κλειστές διαδρομές. 

Αξίζει να αναφέρουμε, πως οι Γερμανοί εδώ και χρόνια εστιάζουν και στην αστική ευελιξία του πισωκίνητου σεντάν, με το τιμόνι να είναι αρκετά «κοφτερό» και ελαφρύ. Το παρκάρισμα και οι ελιγμοί δεν τρομάζουν τον οδηγό όπως θα μπορούσαν να κάνουν θεωρητικά τα 5 μέτρα μήκους της κομψής Mercedes, ακόμα και χωρίς την ύπαρξη της -ευπρόσδεκτης- τετραδιεύθυνσης.

Συνολικά μπορούμε να πούμε πως ξέρεις πάνω κάτω τι να περιμένεις από μία καινούργια «E» και μάλιστα στη «ταξιδιάρικη» της έκδοση με πετρελαιοκινητήρα. Είναι μία περίπτωση ευκολοδήγητης limo με καλούς χώρους, εντυπωσιακή τεχνολογία και εξοπλισμό (το μεγάλο highlight είναι η superscreen), απίθανο μπουκέτο από συστήματα υποβοήθησης, καλές επιδόσεις και τεράστια αυτονομία.

Για του λόγο του αληθές σε μεικτές συνθήκες η γερμανική μπερλίνα χρειάζεται 6,2 λίτρα/100 χλμ. Αν σκεφτείτε ότι το ρεζερβουάρ της χωράει 66 λίτρα diesel, τότε έχουμε 1.064 χιλιόμετρα χωρίς στάση αν το επιθυμούμε, στα αναπαυτικά καθίσματα της… Business θέσης.

Η αλήθεια είναι πως οι μέρες για μοντέλα όπως η E-Class με παραδοσιακό κινητήρα κάτω από το καπό της λιγοστεύουν. Ήδη δεν προσφέρεται σε εκδόσεις Coupe και Convertible (έχουν δικές τους ονομασίες), ενώ είναι απίθανο να δούμε και άλλη γενιά στο μέλλον που να φουλάρει με diesel, παρά το άδικο της γενικότερης πολιτικής κινητήρων.

Το κόστος αγοράς για την περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας ξεκινά από 66.600 ευρώ, αριθμός απόλυτα φυσιολογικός για το πακέτο της E 220 diesel και του γενικότερου status που τη συνοδεύει. Πολύ κοντά σε ένα τυπικό ηλεκτρικό μοντέλο με εφάμιλλους χώρους αλλά λιγότερο premium καταβολές.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz Ε 220 Diesel – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82 x 92,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 143 kW (197 PS) / 1.600-2.800 rpm
Ροπή 440 Nm (43,3 kgm) / 3.800 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση common rail, Mild Hybrid κύκλωμα 48V με ηλεκτροκινητήρα 23 PS (205 Nm)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 238 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.064 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Aυτόματο 9 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7 245/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.949 x 1.852 x 1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.604/1.608 mm
Μεταξόνιο 2.961 mm
Χώρος αποσκευών 540 lt
Απόβαρο 1.915 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 66.600€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!