Είναι η κουπέ εκδοχή της νέας GLC ένα ακόμη βαρετό SUV; Σίγουρα όχι. Είναι ένα ακόμη μοντέλο που θα πρέπει να τρέχουμε από πρίζα σε πρίζα ή να αδειάζουμε το πορτοφόλι μας σε κάθε στάση σε πρατήριο καυσίμων; Εδώ και αν απαντάμε όχι!
H plug in υβριδική τεχνολογία σαν φιλοσοφία μας είναι αρκετά συμπαθής. Σου επιτρέπει να κινηθείς καθημερινά για ορισμένες λογικές αποστάσεις με ηλεκτρικό ρεύμα και, εφόσον παραστεί ανάγκη, το αυτοκίνητο σου μπορεί να κινηθεί παραδοσιακά με βενζίνη χωρίς ίχνος άγχους. Η αρχική ιδέα ήταν τα μοντέλα PHEV να μπορούν να διανύσουν την απόσταση σπίτι-γραφείο-γραφείο σπίτι και πάλι στην πρίζα.
Έλα όμως που ο χρόνος λειτούργησε ευεργετικά για εταιρείες όπως η Mercedes-Benz. Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε μπροστά μας λοιπόν ένα μεσαίο πολυτελές SUV που ξεπερνά τα 100 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και έπειτα συνεχίζει σαν ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Οι Γερμανοί λοιπόν φρόντισαν να προικίσουν τη δεύτερη γενιά της GLC Coupe με μπόλικη τεχνολογία αλλά και αρκετή φινέτσα που κάνει το μεσαίο SUV να είναι ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα της που μπορεί να οδηγήσει κάποιος. Κομψές γραμμές, γνώριμη εκλεπτυσμένη μάσκα με χρωμιομένες πινελιές, ιδιαίτερο ντιζάιν και κουπέ σιλουέτα όσο την κοιτάς προς τα πίσω.
Τα φωτιστικά σώματα για μία ακόμη φορά αποτελούν σήμα κατατεθέν για μία Mercedes, τόσο με τον σχεδιασμό, όσο και με τον τρόπο λειτουργίας των LED, ενώ οι ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών έρχονται να υπογράψουν τον σπορ προσανατολισμό του γερμανικού SUV.
Σε αντίθεση με την πλειοψηφία της «ηλεκτρικής» οικογένειας της φίρμας, οι χειρολαβές ανοίγουν «παραδοσιακά» και δεν είναι αναδυόμενης τεχνολογίας, ενώ και το σκαλοπάτι έχει μικρό φάρδος, κάτι που κάνει ευκολότερη την πρόσβαση στην καμπίνα του όμορφου κουπέ. Συνδυάζει με λίγα λόγια όλα τα καλά της premium σχεδιαστικής λογικής των Γερμανών με την πινελιά του πίσω μέρους να κάνει τη διαφορά και να τερματίζει κάθε κουβέντα περί… βαρετού ή άτολμου.
Στο εσωτερικό είναι περιττό να αναφερθούμε στην executive φιλοσοφία που επικρατεί σε όλα τα μήκη και πλάτη της καμπίνας. Υλικά που τα αγγίζεις και νιώθεις την ποιότητα με τη μία. Χρωμιομένες επιφάνειες, φωτιζόμενοι αεραγωγοί και φυσικά δύο ψηφιακές οθόνες 11,9 και 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης και ευκρίνειας.
Είναι το MBUX που είδαμε για πρώτη φορά στη νέα C-Class και σε κερδίζει με την ποιότητα του, τις εύκολες λειτουργίες (όταν δεν παλεύεις να τα κάνεις όλα από το τιμόνι) και την ποικιλία των διαθέσιμων εφαρμογών.
Σαφέστατα διαφέρει σε σχέση με τις πολυπόθητες superscreen και hyperscreen καθώς δεν εκτείνεται μέχρι το συνοδηγό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι εξίσου εντυπωσιακό και premium το αποτέλεσμα με τη μεγάλη όρθια οθόνη στο μέσο του ταμπλό.
Χαμηλά στην κονσόλα φιλοξενείται μεγάλος χώρος με δύο ποτηροθήκες και ασύρματη φόρτιση, ενώ πιο πίσω το δίφυλλο ντουλαπάκι μπορεί να χωρέσει από τσάντα μέχρι δύο μπουκαλάκια νερού. Σαφώς το πρώτο μέλημα της GLC Coupe δεν είναι οι διαθέσιμοι χώροι,
Eιδικά μάλιστα στην 400e που έχει… ψαλιδισμένο πορτμπαγκάζ κατά 155 λίτρα σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις (390 στο σύνολο με μειωμένο ύψος), όμως η πλατφόρμα MRA2 δείχνει την καλή δουλειά που έχει γίνει στα άδυτα της Mercedes-Benz.
Εξαιρετική θέση οδήγησης, ευάερο περιβάλλον πίσω (παρά το μικρό τελευταίο τζάμι), αέρας για τα γόνατα και απόσταση μεταξύ των επιβατών, ενώ και στο δρόμο η πλατφόρμα της νέας GLC δείχνει εξαιρετική.
Το plug in υβριδικό μοντέλο είναι στιβαρό στο πάτημα του, ευκολοδήγητο και ευχάριστο στο ταξίδι, ενώ δε χάνει ευκαιρία να υπενθυμίζει στον οδηγό ότι έχει πιο σπορτίφ προσανατολισμό σε σχέση με τα υπόλοιπα SUV της φίρμας.
Για αυτό άλλωστε δεν μας ξένισε η απουσία του engineering pack με σύστημα αερανάρτησης και τετραδιεύθυνσης. Η GLC Coupe θέλει να είναι πιο σφιχτή στο δρόμο και το πετυχαίνει, με τη συμπεριφορά της στις στροφές να σε κάνει να απορείς με το ύψος της και την αίσθηση στο ταξίδι σε μεγάλη οδική αρτηρία να είναι απολαυστική.
Φορτισμένη μάλιστα είναι και παντελώς αθόρυβη η GLC 400e, αφού για να εμπλακεί ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας θα πρέπει είτε να είναι άδεια η μπαταρία χωρητικότητας 31,2 kWh, είτε να βυθίσουμε απότομα το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού, είτε να ξεπεράσουμε τα 140 χλμ./ώρα.
Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 252 ίππους και σε συνδυασμό με τον (ενσωματωμένο στο 9άρι αυτόματο κιβώτιο) ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, δημιουργείται ένα εκρηκτικό σύνολο συνολικής απόδοσης 381 ίππων που πετυχαίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας με άνεση το εμπόδιο των 2.355 κιλών που ζυγίζει το γερμανικό SUV.
H μεγάλη -σε χωρητικότητα- μπαταρία, σε συνδυασμό με τις χαμηλές απαιτήσεις σε κατανάλωση, κάνουν την 400e να μπορεί να διανύσει περισσότερα από 100 χλμ. μονάχα με ηλεκτρικό ρεύμα (118-130 χλμ. σύμφωνα με το WLTP).
Στη συνέχεια, εφόσον δε μεσολαβήσει φόρτιση (AC 11kW, DC 60kW), η GLC Coupe λειτουργεί ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, με την κατανάλωση βενζίνης να κυμαίνεται από 8 μέχρι 9,5 λίτρα/100 χλμ. αναλόγως του δρομολογίου και της χρήσης κλιματισμού.
Είτε ως ηλεκτρικό πάντως, είτε ως υβριδικό, το αποτέλεσμα είναι ότι η GLC Coupe κινείται με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το ότι είναι μόνιμα τετρακίνητη, γρήγορη και φέρει ένα σωρό συστήματα άνεσης και ασφάλειας που, όπως είναι λογικό, προσθέτουν επιπλέον βάρος.
Το μοντέλο της δοκιμής μας με λίγα λόγια είναι ένα μοντέλο με πολυσχιδή προσωπικότητα. Καταφέρνει με το καλημέρα να κεντρίσει το ενδιαφέρον με την κουπέ-SUV αμφίεση του, προχωρημένο τεχνολογικά με οθόνες στο ύψος των περιστάσεων. Είναι τετρακίνητη, εκρηκτική, κινείται με ρεύμα, με βενζίνη, είναι σπορ αλλά και κυριλέ ταυτόχρονα.
Το κόστος χρήσης είναι εντυπωσιακά χαμηλό, όχι όμως και της απόκτησης καθώς η τετρακίνητη GLC Coupe 400e ζητά 97.750 ευρώ για να αποκτηθεί και να προσφέρει όλα αυτά που αναφέραμε με την προσωπικότητα και τις αρετές της.
Είναι πολλά; Είναι. Τα αξίζει; Ξεκάθαρα η απάντηση είναι ναι, καθώς είτε πάρεις την απόφαση με τη λογική, είτε με γνώμονα το συναίσθημα, δύσκολα θα σε αφήσει ασυγκίνητο η περίπτωση ενός μοντέλου με τόσα χαρίσματα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz GLC Coupe 400e – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 83 x 92,35 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 185 kW (252 PS) / 5.800 rpm | |||
Ροπή | 400 Nm / 2.200-3.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός | |||
ΑΠΟΔΟΣΗ | ||||
Συνδυασμένη απόδοση | 381 PS / 650 Nm | |||
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ | ||||
Ηλεκτροκινητήρας | Ισχύς: 100 kW (136PS), Ροπή: 440 Nm | |||
Συστοιχεία μπαταριών | Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 31,2 kWh, net χωρητικότητα: 23,4 kWh, φόρτιση AC: 2,5 ώρες (11 kW) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 5,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 239 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 0,5 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες), 8-9 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης χωρίς φορτίο μπαταρίας) Ηλεκτρική: 24,8 kWh/100 km |
|||
Τυποποιημένη | 0,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 49 /lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | Μεικτή: 653 km Ηλεκτρική: 108 km |
|||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 11 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact 3, 235/55 R21 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.769 x 1.920 x 1.606 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.627 / 1.640 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.888 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 390-1.335 lt | |||
Απόβαρο | 2.355 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 97.750€ |