NEA

Όταν οι Κινέζοι ανοίγουν εργοστάσια οι άλλοι κατασκευαστές κλείνουν

Όταν η BYD άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία στην Ταϊλάνδη νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η χώρα με πληθυσμό 66 εκατομμυρίων ανθρώπων απολάμβανε ανάλογη προβολή και έλαβε επαίνους για το βιομηχανικό της όραμα.

Ωστόσο, λίγες εβδομάδες νωρίτερα, λιγότερη προσοχή έλαβε η ανακοίνωση ενός άλλου μεγάλου κατασκευαστή αυτοκινήτων, της Suzuki Motor, ότι θα κλείσει ένα εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη που παρήγαγε μέχρι και 60.000 αυτοκίνητα τον χρόνο.

 Η κίνηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντικατοπτρίζει τις ενέργειες δεκάδων άλλων εταιρειών στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Νοτιοανατολικής Ασίας, η οποία υφίσταται το βάρος των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και της πτώσης της βιομηχανικής ανταγωνιστικότητας.Στην Ταϊλάνδη συγκεκριμένα έχουν κλείσει  σχεδόν 2.000 εργοστάσια τον τελευταίο χρόνο.

Οι δυσκολίες του βιομηχανικού τομέα έχουν αφήσει τον Πρωθυπουργό Srettha Thavisin, που ανέλαβε πέρυσι, να πασχίζει να εκπληρώσει την υπόσχεσή του για ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 5% κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας του, από 1,73% την περασμένη δεκαετία.

«Ο βιομηχανικός τομέας έχει καταρρεύσει και η εκμετάλλευση της παραγωγικής ικανότητας έχει πέσει κάτω από το 60%», είπε ο Srettha στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα.

«Οι Κινέζοι προσπαθούν τώρα να εξάγουν παντού. Αυτές οι φθηνές εισαγωγές προκαλούν πραγματικά προβλήματα. Η Ταϊλάνδη πρέπει να επαναπροσανατολιστεί στην κατασκευή προϊόντων που η Κίνα δεν εξάγει», είπε μεταξύ άλλων.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!