PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 83 PS [test drive]

Όπως κάθε Swift έτσι και το ολοκαίνουργιο παραμένει πιστό στις αξίες του αποτελώντας μια ευέλικτη και οικονομική επιλογή στην κατηγορία του.

Βαδίζοντας αισίως στην τέταρτη γενιά του, το νέο Suzuki Swift ξεκίνησε ήδη τις πωλήσεις του και στην ελληνική αγορά στοχεύοντας να αποτελέσει μια ακόμη επιλογή στην κατηγορία των supermini,  με στοιχεία όμως που το καθιστούν ελκυστικό ακόμα και για νέους οικογενειάρχες.

Η συνολική αναβάθμιση του νέου Suzuki Swift είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα, δημιουργώντας έτσι ένα αξιόμαχο σύνολο που είναι ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού.

Η  τέταρτη γενιά του Swift δε ρίχνει τις σχεδιαστικές γέφυρες με την προηγούμενη, αφού διατηρείται στο ακέραιο η φιλοσοφία που το καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε ποιος θα ρίσκαρε αλλαγές σε κάτι που ομολογουμένως αγκαλιάστηκε από το κοινό του.

 Σε κάθε περίπτωση, εξωτερικά,  ο τόνος της αλλαγής εντοπίζεται στην επανασχεδιασμένη εμπρόσθια μάσκα με τις χαρακτηριστικές μαύρες γρίλιες αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα με το φωτεινό ίχνος ενός οριζοντιωμένου «L» που  αγκαλιάζονται με τις στρογγυλεμένες γραμμές των φτερών.

 Το οπτικό αποτέλεσμα είναι ξεχωριστό και ελκυστικό για την τέταρτη γενιά του Swift, κάτι που ενισχύεται, από τον φαρδύ πίσω προφυλακτήρα, τις μαύρες κολώνες στο πλάι του αμαξώματος, αλλά και την οροφή που είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα, αναλόγως της χρωματικής επιλογής που θα επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής.

Να σημειωθεί πως η νέα παλέτα χρωμάτων αποκλειστικά για το  Swift περιλαμβάνει εννέα διαφορετικές επιλογές και τέσσερις bi-tone συνδυασμούς, συμπεριλαμβανομένων των νέων χρωματισμών Frontier Blue Pearl Metallic και Cool Yellow Metallic.

Εντός της καμπίνας ο αέρας της ανανέωσης είναι εμφανής και ευχάριστος, αφού οι Ιάπωνες πασπάλισαν με ανοιχτόχρωμη επένδυση πόρτες και ταμπλό ξεφεύγοντας από τη μουντή επένδυση των προηγούμενων μοντέλων.

Το ταμπλό όπως και η επένδυση στις πόρτες του οχήματος είναι από σκληρά πλαστικά, με τη  συναρμογή τους να είναι άψογη σε φινίρισμα και λειτουργικότητα.

Την παράσταση στο εσωτερικό κλέβει η ο οθόνη αφής 9 ιντσών, με τον πολύ καλό φωτισμό και η οποία προσφέρεται σε όλες τις εκδόσεις. Μάλιστα είναι γυρισμένη “κατά τι” προς τον οδηγό δίνοντας πόντους στην οδηγοκεντρική φιλοσοφία του Swift.

Από τη θέση του οδηγού, ο χειριστής του οχήματος θα βολευτεί στα μαλακά καθίσματα του Swift και δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική για τον ίδιο θέση οδήγησης.

Ο πίνακας οργάνων που βλέπει ο οδηγός είναι ένας συγκερασμός στοιχείων του παρελθόντος (βλέπε αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο) με το ψηφιακό παρών (λειτουργία μπαταρίας κλπ), που όμως δεν ξενίζει.

Προσωπικά δεν μας ξένισε και το παραδοσιακό χειρόφρενο στη θέση που όλοι γνωρίζουμε.  Οι χώροι για 4 άτομα ένα επαρκείς και οι συμβιβασμοί δεδομένοι για ένα αυτοκίνητο που έχει διαστάσεις  3,86 μήκος και πλάτος 1,73 μ. και χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 265 lt και μπορεί να φτάσει τα 980 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Περνώντας στην καρδιά του οχήματος, το νέο Swift εξοπλίζεται με έναν νέο ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων που συνδυάζεται αρμονικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS, προσφέροντας οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.

Αποδίδει 82 ίππους στις 5.700 στροφές αλλά και ροπή 112 Nm στις 4.500 rpm. Η διαδικασία των 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται στα 12,5 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει τα 165 χλμ./ώρα.

Ο νέος κινητήρας στην πράξη εμφανίζεται πιο δυνατός σε σχέση με τον προηγούμενο, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή. Πιο γεμάτος χαμηλά και με μια ελαστική λειτουργία δίνει μια σπορτίφ εσάνς. Προφανώς, δεν βάζει «φωτιά στην άσφαλτο», αλλά η μετακίνηση στην πόλη είναι ιδανική για το χαρακτήρα του Swift.

Πολύ καλός σε αίσθηση ο επιλογέας στο πεντάρι κιβώτιο, που όμως η μακριά πέμπτη σχέση δεν βοηθάει τη σβέλτη οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση, εκεί που βάζεις άριστα στο τρικύλινδρο σύνολο του Swift είναι η οικονομική του επίδοση. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα χιλιόμετρα που κινηθήκαμε, εντός και εκτός πόλης, δεν ξεπεράσαμε τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. χωρίς να έχουμε στο μυαλό μας την  οικονομία.

Με το Swift η μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον είναι ένα αγχολυτικό για τον οδηγό του. Ευχάριστο στην άσφαλτο με πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι και στο σύστημα πέδησης το νέο Swift υπόσχεται ασφαλείς μετακινήσεις.

Η ελαστικότητα του τρικύλινδρου κινητήρα είναι αρκετή για αστικές προσπεράσεις, ενώ με τη σειρά του ο επιλογέας ταχυτήτων με τις μικρές διαδρομές και τη χαλαρή αίσθηση μόνο θετικά σχόλια θα συγκεντρώσει.

Με τη σειρά της, η ανάρτηση θα φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς ωστόσο να διεκδικεί και τα πρωτεία του ανταγωνισμού στο συγκεκριμένο πεδίο. Στον ανοιχτό δρόμο και με ταχύτητες που επιτρέπει ο νόμος, το Swift «πατάει» με σιγουριά στην άσφαλτο και ταξιδεύει ήσυχα, αφού ο ήχος του τρικύλινδρου μοτέρ δεν είναι ενοχλητικός για τους επιβάτες.

Επίσης, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν ενοχλούν, ενώ με τη σειρά της και η ποιότητα κύλισης είναι εμφανώς ανώτερη από το προηγούμενο μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση το νέο Swift διατηρεί με άνεση ταχύτητες πέριξ των 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο (εδώ η κατανάλωση ανεβαίνει στα περίπου 6,5-7 λίτρα/100 χλμ.), με τη δύναμη του κινητήρα να μη δημιουργεί προβλήματα στις τυπικές προσπεράσεις. 

Εν κατακλείδι το νέο Suzuki Swift ήλθε για να διεκδικήσει με αξιώσεις τις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις μιας κατηγορίας που τείνει να εξαφανιστεί.  Με όπλο την τιμή εκκίνησης στα 17.450 ευρώ που φτάνει και τα 20.250 ευρώ που κοστίζει η πλούσια έκδοση της δοκιμής μας, το νέο Swift έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει.

Τέλος, να πούμε ότι συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση καλής λειτουργίας (ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά/ηλεκτρικά μέρη) και 12ετή για το αμάξωμα, ενώ παρέχονται 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 83 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74×92,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 60,9 kW (83 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 112 Nm/4.500 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης έμμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW), μπαταρία 0,12 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 637 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP150, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.860 x 1.735 x 1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520 / 1.520 mm
Μεταξόνιο 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 265-980 lt
Απόβαρο 980 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.450 ευρώ

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!