PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 140 PS [test drive]

Στην εκ νέου κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία C-SUV στοχεύει η τρίτη γενιά του Nissan  Qashqai, που μετά το πρόσφατο facelift, αναβαθμίστηκε τόσο σημαντικά που θα μπορούσε να πει κανείς πως πρόκειται για ένα νέο μοντέλο, λίγα χρόνια πριν παραδώσει τη σκυτάλη στην επόμενη ηλεκτρική τέταρτη γενιά του.

Για την ιστορία να πούμε ότι το Qashqai είναι ένα από τα πιο δημοφιλή crossover στην Ευρώπη, κυριαρχώντας στην κατηγορία με πωλήσεις πάνω από 100.000 μονάδες ετησίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι για δέκα συνεχόμενα χρόνια η φίρμα  ξεπέρασε τις 200.000 μονάδες, καθιστώντας το Nissan  Qashqai σημείο αναφοράς.

Σε ό,τι αφορά την τρίτη γενιά, αυτή είχε ήδη πουλήσει πάνω από 350.000 μονάδες, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για μια μάρκα που κάποτε κυριαρχούσε στην κατηγορία. Έτσι, φτάσαμε στο 2024, όπου η Nissan πίεσε έντονα τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της να αναβαθμίσουν περαιτέρω το Qashqai.

Τι καινούργιο φέρνει λοιπόν το ανανεωμένο Qashqai; Αυτή ήταν και η ερώτηση που κληθήκαμε να απαντήσουμε και εμείς όταν είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του τις προηγούμενες ημέρες. Στο μυαλό μας είχαμε ήδη την εξαιρετική εικόνα που είχαμε σχηματίσει για την προ facelift εκδοχή του.

Ας τα πάρουμε από την αρχή  και ας σταθούμε στην οπτική αναβάθμιση του.  Το ανανεωμένο μοντέλο ξεχωρίζει από την ανασχεδιασμένη μπροστινή όψη, που είναι εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών. Και δεν είναι άτοπο να πει κανείς ότι θυμίζει την πανοπλία ενός σαμουράι.

Στο μεταξύ, τα φλας τοποθετήθηκαν πάνω από τους προβολείς, ενώ  στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει ένα σπόιλερ και ένα ζευγάρι πλευρικών αεραγωγών που φιλοξενούν τα φώτα ομίχλης.

Στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστές του Qashqai διατήρησαν το ίδιο σχήμα για τα φώτα, αλλά αναβάθμισαν τον σχεδιασμό τους. Σε ό,τι αφορά το πλάι δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στο σχήμα του αυτοκινήτου, πάντα με την προ facelift εκδοχή του.

Η εξωτερική εικόνα του ανανεωμένου Qashqai ολοκληρώνεται με τις νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών αλλά και  με επιλογές για 19 ή 20 ιντσών για τις πιο πλούσιες εκδόσεις, αλλά και με νέα χρώματα (Pearl White, Deep Ocean, Fuji Red, Magnetic Blue και Ceramic Grey).

Η εικόνα της αναβάθμισης είναι ορατή και στο εσωτερικό, καθώς νέα υλικά (βλέπε αλκαντάρα στο ταμπλό, δέρμα στα καθίσματα), προσθέτουν πόντους στην ποιοτική εικόνα του Qashqai. Την ίδια στιγμή η Nissan έκανε update στο σύστημα πολυμέσων προσφέροντας αναβαθμισμένες λειτουργίες, όπως αυτή της καταγραφής της θέσης στάθμευσης, μέσω του GPS.

H νέα κεντρική οθόνη αφής είναι 12,3 ιντσών παραπέμποντας σε αυτές των X-Trail αλλά και του ανανεωμένου Juke, με τους φυσικούς διακόπτες στα αριστερά της, για εύκολη πρόσβαση στο κεντρικό μενού.

Ο άνεμος ανανέωσης, ευτυχώς,  δεν άγγιξε τους εύχρηστους διακόπτες του κλιματισμού, αλλά και τον διακόπτη D Mode που αφορά την επιλογή του προφίλ οδήγησης. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και για τη σημαντική αναβάθμιση του πακέτου ασφαλείας ADAS, που πλέον διαθέτει αυξημένο αριθμό καμερών και ραντάρ (όπως το Around View) που είναι άκρως βοηθητικό σε συνθήκες κίνησης εντός πόλης. 

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η εμπειρία του οδηγού, αλλά και των επιβατών στο νέο Qashqai είναι αναβαθμισμένη και φυσικά ευχάριστη και ασφαλή. Και θα το εξηγήσουμε.

Στη διάθεση μας είχαμε την έκδοση του Qashqai με τον ήπια υβριδικά κινητήρα των 1,3 λίτρων (στα 12V) και απόδοσης 140 ίππους, που χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις ακόμα και με πλήρες φορτίο. Με 504 λίτρα ωφέλιμου χώρου στο πορτμπαγκάζ μια οικογένεια 4 αλλά και 5 ατόμων θα μετακινηθεί με άνεση και οικονομία, μια παράμετρος ιδιαιτέρως σημαντική στις μέρες μας.

Και για να γίνουμε συγκεκριμένοι, η κατανάλωση που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού στο Qashqai δεν ξεπέρασε τα 9 λίτρα/100 λίτρα, ακόμα και με βαρύ το δεξί πόδι, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 7,0-8,0 λίτρα. Μία τιμή ιδιαίτερα καλή, αν λάβει κανείς υπόψη και το βάρος των 1.405 κιλών.

Πίσω από το τιμόνι του νέου Qashqai, ο οδηγός θα απολαύσει οδηγικά χαρακτηριστικά μιας ποιοτικής κατασκευής, κάτι που γίνεται αντιληπτό από τη στιγμή που θα πατήσει το μπουτόν εκκίνησης. Η εξαιρετική ηχομόνωση γίνεται εύκολα αντιληπτή και αυτό έχει εξήγηση, αφού σύμφωνα με τη Nissan αυξήθηκε το πάχος των εμπρός πλαϊνών παραθύρων κατά ένα χιλιοστό (πλέον 4,5 mm).

Tην  ίδια στιγμή τα νέα Qashqai είναι εφοδιασμένα και με το Active Noise Cancellation, σύστημα εξουδετέρωσης θορύβων. Στην πράξη ο ήχος του κινητήρα δεν διαταράσσει τη ζεν ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι φιλτράρονται από το Active Noise Cancellation.

Αν προσθέσετε και την ανάρτηση, που φιλτράρει με εξαιρετικό τρόπο, κάθε ανωμαλία του εδάφους, τότε το Qashqai δικαιωματικά διεκδικεί τα πρωτεία στο σκέλος της άνεσης ακόμα και από πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Μπορεί η συνταγή της  ανάρτησης με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονας πίσω, να ακούγεται παλαιά συνταγή, στην πράξη όμως έχει κλειδώσει την τέλεια ισορροπία στην άνεση και στα σπορτίφ χαρακτηριστικά που τη ζηλεύουν πολλοί ανταγωνιστές. Προφανώς, και η επιλογή των συγκεκριμένων αμορτισέρ, με το 65άρι προφίλ στα ελαστικά δίνει πόντους στην άνεση των επιβατών.

Στον δρόμο και με ταχύτητες στα 130 χλμ./ώρα -και λίγο παραπάνω…- το Qashqai είναι σταθερό, ποιοτικό, ήσυχο και ακριβές σε κάθε κέλευσμα του οδηγού. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα κάνει την κίνηση του Qashqai στην πόλη παιχνίδι, αφού οι επιτόπιοι ελιγμοί για παρκάρισμα κλπ γίνονται παιχνίδι.

Τα φρένα με τη σειρά τους, ρίχνουν άγκυρα σε κάθε συνθήκη, ενώ και ο 6άρης επιλογέας ταχυτήτων υπερέχει του ανταγωνισμού σε αίσθηση και σε κούμπωμα. Ελαφρύς, ακριβής με μικρές διαδρομές είναι εξαιρετική λύση για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τη μέγγενη των αυτόματων κιβωτίων.

Με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 10,2” στη ρύθμιση Sport και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 196 km/h, το Qashqai δίνει στον χρήστη του τη σπορ εσάνς που θα αναζητήσει, μιας και το πλαίσιο του, του δίνει αυτό τον αέρα.

Το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές μπορεί να είναι κάπως υποτονικό, έστω και αν η διακριτική ηλεκτρική υποβοήθηση δίνει ένα μικρό μπουστάρισμα, αλλά μετά τις 2.000 σ.α.λ. η απόδοση ισχύος είναι γραμμική μέχρι το μέγιστο της ροπής στις 4.000 στροφές. Έτσι και αλλιώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέσει κανείς παραπάνω το μοτέρ.

Σβήνοντας τον κινητήρα του Nissan Qashqai, το βέβαιο είναι ότι δεν θα το ξεχάσεις. Με τιμή μάλιστα κάτω και από τα 30.000 ευρώ (29.900 ευρώ στην έκδοση Unique) και χωρίς να ληφθούν όποιες προωθητικές ενέργειες της εισαγωγικής, κάνουν το νέο Qashqai, να φαντάζει και ευκαιρία, αν ληφθεί υπόψη ότι το “πακέτο” που προσφέρεται στον αγοραστή δεν είναι μόνο τίμιο, αλλά και άκρως ανταγωνιστικό και για ακριβότερα μοντέλα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Qashqai 1.3 TiG-T Hybrid 140PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 240 Nm / 1.650 – 4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec
Τελική ταχύτητα 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 705 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 142 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.425 x 1.848 x 1.625 mm
180 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.520 / 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.665 mm
Χώρος αποσκευών 504 – 1.447 lt
Απόβαρο 1.405 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.990 ευρώ (28.990 με την καλοκαιρινή έκπτωση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Σχόλια

    1. Καλησπέρα, οικονομικό εννοείται στην κατανάλωση; Προσωπικά έκανα πάνω από 800 χιλιόμετρα τον Αύγουστο με τέσσερα άτομα και η κατανάλωση που κατέγραψα ήταν στα περίπου 7,5-8,5 λίτρα. Πάντα με κλιματισμό on.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!