Η Lotus παρουσιάζει το πρωτότυπο Theory 1, ένα τριθέσιο supercar με ισχύ 1.000 ίππων, εμπνευσμένο από το θρυλικό Esprit, δείχνοντας την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Lotus στα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Το νέο supercar εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με δύο κινητήρες, προσφέροντας τετρακίνηση και συνολική ισχύ 986 ίππων. Η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία 70 kWh, τοποθετημένη δίπλα στον πίσω κινητήρα μέσα σε ένα ελαφρύ κάρμπον πλαίσιο. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 320 χλμ./ώρα.
Το Theory 1 συνδυάζει το παρελθόν με το μέλλον, με σχεδιαστικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο Esprit Series 1, διατηρώντας παράλληλα το πνεύμα της καινοτομίας και της προηγμένης τεχνολογίας. Ο Ben Payne, ο δημιουργικός διευθυντής της Lotus, δήλωσε ότι το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει μια τολμηρή έκφραση του φουτουρισμού, όπως ακριβώς έκανε η Esprit στην εποχή της.
Το ντιζάιν για το Theory 1 επιμελήθηκε η ομάδα στο κέντρο σχεδιασμού της Lotus στο Κόβεντρι. Το Theory 1 έχει μήκος 4,49 μέτρα και ύψος μόλις 1,14 μέτρα με μεταξόνιο 2.650 χλστ.
Το πρωτότυπο αυτό διαθέτει ιδιαίτερες σχεδιαστικές λύσεις, όπως πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω, με δυνατότητα ανοίγματος σε χώρο στάθμευσης 2,4 μέτρων. Οι κάμερες-καθρέφτες αναπτύσσονται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και έχουν σχεδιαστεί αεροδυναμικά για τη μείωση της αντίστασης του αέρα.
Οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω, με τους μηχανισμούς να είναι εκτεθειμένοι για να τονίσουν τον τεχνικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το πίσω μέρος διαθέτει μια μεγάλη αεροτομή που λειτουργεί και ως αερόφρενο, ενώ ο σχεδιασμός επιτρέπει την οπτική επαφή με τα μηχανικά μέρη, όπως τις αναρτήσεις pushrod και τον ηλεκτρικό κινητήρα.
Εσωτερικά, το Theory 1 υιοθετεί μια διάταξη τριών θέσεων, με τον οδηγό σε κεντρική θέση μπροστά και τους δύο επιβάτες πίσω και ελαφρώς στο πλάι. Τα προσκέφαλα είναι 3D εκτυπωμένα και ενσωματώνουν ένα ηχοσύστημα binaural που εξέλιξε η KEF. Η σχεδίαση είναι μινιμαλιστική, με μόνο τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία.
Στον τομέα της απόδοσης, το αυτοκίνητο διαθέτει έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 700 ίππων και έναν μικρότερο στον εμπρός άξονα με ισχύ 300 ίππων. Η διάταξη της μπαταρίας και του κινητήρα στο πίσω μέρος δίνει στο αυτοκίνητο μια παρόμοια κατανομή βάρους με εκείνη των supercars με κινητήρα στο πίσω μέρος, επιτρέποντάς του να βρίσκεται χαμηλά στο δρόμο για καλύτερη αεροδυναμική και δυναμική συμπεριφορά.
Το Theory 1 διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης (Range, Tour, Sport, Individual, Track) και ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού 360 μοιρών που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4. Τα ελαστικά Pirelli P Zero Elect και τα φρένα νέας γενιάς της AP Racing εξασφαλίζουν κορυφαία απόδοση.
Η Lotus σκοπεύει να χρησιμοποιήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά του Theory 1 στα μελλοντικά της μοντέλα, με το πρώτο εξ αυτών να είναι το Type 135, που αναμένεται το 2026. Παρότι το Theory 1 είναι επίσημα ένα πρωτότυπο, η εταιρεία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο μιας έκδοσης παραγωγής, ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού.
Πριν από το Type 135, η Lotus θα παρουσιάσει το Type 134, ένα ηλεκτρικό SUV που θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά και αναμένεται να ενσωματώσει ορισμένα από τα σχεδιαστικά στοιχεία του Theory 1.
Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ζημίες ύψους 332 εκατομμυρίων λιρών για το πρώτο εξάμηνο του έτους και μείωσε τους στόχους πωλήσεων λόγω των δασμών 100% στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ.