Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να φτάσουν μερίδιο αγοράς έως και 24% στην Ευρώπη το επόμενο έτος, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να λανσάρουν φθηνότερα μοντέλα για να αντιστρέψουν την πτώση στη ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έκθεση της Transport & Environment (T&E) που δημοσιεύθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου, αναμένεται «ταχεία αύξηση» των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασιζόμενη σε ανάλυση των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου και των προβλέψεων της T&E. «Έρχεται πληθώρα νέων, πιο οικονομικών μοντέλων», δήλωσε ο Lucien Mathieu, διευθυντής αυτοκινήτων στην T&E.
Μερίδιο αγοράς άνω του 20% θα αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το τρέχον έτος. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,5% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σύμφωνα με την ACEA.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σημαντική πτώση στη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά τη μείωση των κυβερνητικών κινήτρων και την επέκταση των Κινέζων κατασκευαστών στην αγορά.
Ο Όμιλος Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία του, ενώ η Renault προειδοποίησε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ αν δεν επιτύχουν τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ.
Σύμφωνα με την T&E, οι κατασκευαστές θα πρέπει να προχωρήσουν με τα σχέδια για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία περιλαμβάνουν επτά νέα ηλεκτρικά μοντέλα κάτω των 25.000 ευρώ που θα κυκλοφορήσουν φέτος και το επόμενο έτος.
Το Renault 5 και το Citroën e-C3 της Stellantis συγκαταλέγονται μεταξύ αυτών που θα βοηθήσουν στην κάλυψη των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών της ΕΕ για το 2025.
Παρά την αισιοδοξία της T&E για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια που λειτουργούν κάτω από την πλήρη δυναμικότητά τους βιώνουν τις επιπτώσεις.
Χιλιάδες από αυτούς προκάλεσαν αναστάτωση στις Βρυξέλλες σε μια διαδήλωση για την υποστήριξη των εργαζομένων σε εργοστάσιο της Audi που αντιμετωπίζει πιθανό κλείσιμο.
Στη βόρεια Ιταλία, η παραγωγή στο εργοστάσιο Mirafiori της Stellantis μειώθηκε κατά 63% το πρώτο εξάμηνο λόγω της μειωμένης ζήτησης για το ηλεκτρικό Fiat 500.
Η T&E καλεί τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς νομοθέτες να ενισχύσουν τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πολιτικές όπως στόχους για εταιρικούς στόλους, υποδομές φόρτισης και προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης.
Εν τω μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δυσκολεύονται να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών για το επόμενο έτος θα μπορούν να «συνεργαστούν» με άλλους κατασκευαστές για να μειώσουν τον μέσο όρο των εκπομπών τους, σύμφωνα με την T&E.
Προς το παρόν, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές παραμένουν διχασμένοι σχετικά με τους επικείμενους κανονισμούς εκπομπών CO2. Το ACEA δεν έχει ακόμη λάβει επίσημη θέση επί του θέματος.