Μετά από 40 χρόνια η Volkswagen τερμάτισε την παραγωγή του Polo στην Ευρώπη ώστε να προετοιμάσει το εργοστάσιό της στην Παμπλόνα της Ισπανίας για την κατασκευή προσιτών, αμιγώς ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων.
Παρόλα αυτά, το Polo θα συνεχίσει να διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά, με την παραγωγή να μεταφέρεται πλέον στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Kariega, Νότια Αφρική. Το εργοστάσιο στην Παμπλόνα θα ξεκινήσει την παραγωγή δύο ηλεκτρικών μικρών SUV το 2026, με το ένα να προορίζεται για τη VW και το άλλο για την τσεχική μάρκα Skoda.
Και τα δύο μοντέλα θα βασίζονται σε μια μικρότερη, προσθιοκίνητη εκδοχή της πλατφόρμας MEB της VW, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Οι αλλαγές στην πλατφόρμα έγιναν ώστε τα ηλεκτρικά μοντέλα να πωλούνται σε τιμές πιο κοντά σε εκείνες των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το ηλεκτρικό SUV της Skoda θα ονομάζεται Epiq και θα κοστίζει από 25.000 ευρώ. Η VW είχε ήδη παρουσιάσει ένα σκίτσο του δικού της μοντέλου, το οποίο θα ονομάζεται ID2all SUV.
Εκτός από τα ηλεκτρικά μοντέλα, το εργοστάσιο της Παμπλόνα θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα βενζινοκίνητα μικρά SUV T-Cross και Taigo. Η παραγωγή του Polo στο εργοστάσιο της Παμπλόνα ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο, με το τελευταίο μοντέλο να είναι ένα μπλε Life με κινητήρα 1.0 TSI 95 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.
Η πτώση των πωλήσεων του Polo τα τελευταία χρόνια αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη προτίμηση των αγοραστών στα μικρά SUV, όπως το VW T-Roc και το T-Cross. Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023, η VW πούλησε 90.107 Polo στην Ευρώπη, αριθμός που είναι περίπου ο μισός σε σύγκριση με τις πωλήσεις που είχε πριν μια δεκαετία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο της VW στο Kariega κατασκευάζει αυτοκίνητα για τον όμιλο από το 1951, ενώ η φθηνότερη εκδοχή του Polo, το Polo Vivo, ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Νότια Αφρική μέχρι τον Αύγουστο του 2023.