Ο Bruno Sacco, ένας από τους πιο γνωστούς σχεδιαστές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, έφυγε από τη ζωή στις 19 Σεπτεμβρίου 2024 στο Sindelfingen, σε ηλικία 90 ετών. Ιταλικής καταγωγής, αλλά με γερμανική υπηκοότητα, ο Sacco ήταν επικεφαλής σχεδιαστής της Mercedes-Benz από το 1975 μέχρι την αποχώρησή του το 1999.
Ο Sacco επηρέασε καθοριστικά τον σχεδιασμό της Mercedes-Benz για πολλές δεκαετίες, συμβάλλοντας στη δημιουργία μερικών από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της εταιρείας, όπως η σειρά 124 E-Class, η σειρά 126 S-Class και η Mercedes-Benz 190 (W 201).
Ο Gorden Wagener, ο σημερινός επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz, δήλωσε πως ο Sacco άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην εταιρεία με τα εμβληματικά του σχέδια και το πάθος του για την αισθητική.
Γεννημένος το 1933 στην Udine της Ιταλίας, ο Sacco έδειξε νωρίς ενδιαφέρον για τον σχεδιασμό αυτοκινήτων, το οποίο ενισχύθηκε όταν επισκέφθηκε το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1951. Στη συνέχεια σπούδασε στο Πολυτεχνείο του Τορίνο και άρχισε την καριέρα του στην Carrozzeria Ghia SpA, προτού μετακομίσει στη Γερμανία το 1958 για να εργαστεί στη Mercedes-Benz. Εκεί εργάστηκε σε διάφορα σημαντικά έργα, όπως η Mercedes 230 SL «Pagoda» και τα πρωτότυπα οχήματα με κινητήρες Wankel, C 111 και C 111-II.
Mercedes-Benz C 111: Το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε σε κομπιούτερ!
Το 1975, ο Sacco ανέλαβε την ηγεσία του τμήματος Σχεδιασμού της Mercedes-Benz, και το πρώτο αυτοκίνητο που ανέπτυξε υπό την εποπτεία του ήταν το station wagon της σειράς 123. Ήταν ιδιαίτερα περήφανος για τη σχεδίαση της S-Class της σειράς 126, την οποία θεωρούσε το κορυφαίο επίτευγμά του.
Ο Sacco θεωρούσε πως κάθε Mercedes-Benz έπρεπε να διατηρεί την ταυτότητά της μέσα στον χρόνο, αποφεύγοντας να φαίνεται παρωχημένη με την έλευση νεότερων μοντέλων. Αυτό το στυλιστικό όραμα ενσωματώθηκε σε πολλές γενιές μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των σειρών 124, 140 και R 129.
Η συνεισφορά του Sacco δεν περιορίστηκε μόνο στην αισθητική, καθώς ηγήθηκε και της ενσωμάτωσης της αεροδυναμικής στη σχεδίαση των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Το φιλοσοφικό του υπόβαθρο περί «διαχρονικής κομψότητας» κέρδισε και ένα νεότερο κοινό, με μοντέλα όπως η Mercedes 190 (W 201), που αποτέλεσε πύλη εισόδου στη μάρκα για νέους αγοραστές.
Μετά την αποχώρησή του το 1999, ο Sacco παρέμεινε ενεργός και διατηρούσε στενή σχέση με την εταιρεία, λαμβάνοντας πολυάριθμες διακρίσεις για το έργο του. Το 2006 εισήχθη στο «Automotive Hall of Fame» στο Μίσιγκαν και το 2007 στο «European Automotive Hall of Fame» στη Γενεύη.
Μέχρι και τη συνταξιοδότησή του, έμεινε πιστός στο όραμά του για την Mercedes-Benz, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «η Mercedes ήταν η ζωή μου και είμαι περήφανος για αυτόν τον χρόνο 100%».