Η Ferrari παρουσίασε το νέο της hypercar, την F80, η οποία διαδέχεται την εμβληματική LaFerrari και φέρνει την πιο ισχυρή τεχνολογία που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου της μάρκας. Όσο για την τιμή, κρατηθείτε!
Η Ferrari παρουσίασε το νέο της hypercar, το F80, το οποίο συνεχίζει την παράδοση των εμβληματικών μοντέλων όπως τα F40, Enzo και LaFerrari.
Το ιταλικό hypercar ενισχύει τον ανταγωνισμό μεταξύ Ferrari και McLaren, με το νέο F80 να αποκαλύπτεται λίγο μετά το λανσάρισμα της McLaren W1, αναβιώνοντας έτσι τη μακροχρόνια αντιπαλότητα μεταξύ των δύο κατασκευαστών.
H F80 ενσωματώνει τεχνολογίες τόσο από τη Formula 1 όσο και από το Le Mans, συνδυάζοντας έναν 3,0 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα με υβριδικό σύστημα κίνησης, αποδίδοντας συνολικά 1.200 ίππους.
Με τιμή που αγγίζει τα περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ και περιορισμένη παραγωγή στις 799 μονάδες, η F80 συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής και εκπληκτική ισχύ, φέρνοντας την καινοτομία σε ένα νέο επίπεδο για τα υπεραυτοκίνητα της Ferrari.
Ο πυρήνας του νέου συστήματος κίνησης της F80 είναι ένας 3,0 λίτρων V6 κινητήρας, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με τον κινητήρα που βρίσκεται στο 296 GTB. Αυτός ο κινητήρας μπορεί να φτάσει τις 9.200 στροφές το λεπτό και αποδίδει 900 ίππους από μόνος του, καθιστώντας τον, ως τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει κατασκευάσει η Ferrari μέχρι σήμερα.
Για να επιτευχθεί αυτή η απόδοση, το σύστημα συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες: δύο στους μπροστινούς τροχούς και έναν στο πίσω μέρος, με τον τελευταίο να λειτουργεί ως μονάδα ανάκτησης ενέργειας (MGU-K), παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στα μονοθέσια της F1.
Οι μπροστινοί κινητήρες αποδίδουν 142 ίππους ο καθένας, ενώ συνολικά το σύστημα παρέχει την εκρηκτική ισχύ των 1.200 ίππων στους τέσσερις τροχούς, προσφέροντας επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,15 δευτερόλεπτα και από 0 στα 200 χλμ./ώρα σε 5,75 δευτερόλεπτα.
Σε αντίθεση με άλλα υβριδικά μοντέλα της Ferrari, η F80 δεν είναι plug-in hybrid. Η μπαταρία 2,3 kWh χρησιμοποιείται κυρίως για την ενίσχυση της ισχύος και την κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες για μικρές αποστάσεις χωρίς κινητήρα, αντί για πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.
Η τεχνολογία της Formula 1 δεν περιορίζεται μόνο στο σύστημα κίνησης. Η F80 ενσωματώνει για πρώτη φορά E-turbos, τα οποία συνδέονται με μονάδα ανάκτησης θερμότητας (MGU-H), με στόχο την ελαχιστοποίηση της καθυστέρησης (turbo lag) και τη βελτίωση της απόκρισης του γκαζιού.
Επιπλέον, η F80 διαθέτει προηγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από τα κορυφαία αγωνιστικά προγράμματα της Ferrari. Η εμπρός όψη διαθέτει έναν μεγάλο αγωγό αέρα (“S-Duct”), που κατευθύνει τον αέρα πάνω από την καμπίνα και προς την πίσω πτέρυγα για βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης.
Η πίσω πτέρυγα είναι ενεργή και προσαρμόζει τόσο το ύψος όσο και τη γωνία της για να βελτιστοποιεί την κάθετη δύναμη (downforce) και να μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση.
Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά και τον μεγάλο πίσω διαχύτη, το F80 μπορεί να παράγει έως και 1.000 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα, καθιστώντας το ένα από τα πιο αεροδυναμικά εξελιγμένα οχήματα της κατηγορίας του.
Η Ferrari αναφέρει ότι μόνο το εμπρός μέρος του οχήματος μπορεί να παράγει 460 κιλά κάθετης δύναμης, με την απόδοση του αυτοκινήτου να συγκρίνεται με αυτήν των μονοθέσιων της Formula 1. Η κατασκευή της F80 βασίζεται σε ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα, ενώ τα μπροστινά και πίσω υποπλαίσια είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, με στόχο τη μείωση του βάρους.
Η F80 έχει μήκος 4.840 χιλιοστά, πλάτος 2.060 χιλιοστά και ύψος μόλις 1.138 χιλιοστά, ενώ το στεγνό βάρος του ανέρχεται στα 1.525 κιλά. Παρά τις υψηλές του επιδόσεις, το F80 καταφέρνει να έχει βελτιστοποιημένη κατανομή βάρους, με 42,2% του βάρους να κατανέμεται στον μπροστινό άξονα και 57,8% στον πίσω άξονα.
Παρόλο που η F80 ζυγίζει 1.525 κιλά (στεγνό βάρος), είναι 60 κιλά ελαφρύτερο από τη LaFerrari και διαθέτει ένα πλαίσιο 50% πιο άκαμπτο. Ορισμένα από τα μέρη του αυτοκινήτου έχουν κατασκευαστεί με τεχνολογίες τρισδιάστατης εκτύπωσης, όπως το σύστημα ανάρτησης διπλών ψαλιδιών.
Η ανάρτηση είναι ενεργητική και χρησιμοποιεί τέσσερις ράβδους 48V για να διατηρεί το αυτοκίνητο σταθερό σε στροφές και να εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση κατά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Multimatic, η οποία είχε συνεισφέρει και στην ενεργή ανάρτηση της Ferrari Purosangue.
Ο σχεδιασμός της F80 είναι ριζοσπαστικός και μοναδικός, με το αμάξωμα να αποφεύγει τις νοσταλγικές γραμμές. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni, δήλωσε ότι εμπνεύστηκε από διαστημόπλοια και την επιστημονική φαντασία για να δώσει στο αυτοκίνητο την εξωπραγματική του εμφάνιση.
Παρόλο που υπήρχαν συζητήσεις για το ενδεχόμενο να είναι το F80 μονοθέσιο, τελικά υιοθετήθηκε μια διάταξη “1+1”, όπου ο οδηγός έχει προτεραιότητα στην καμπίνα, ενώ ο συνοδηγός έχει μια πιο περιορισμένη θέση που είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο.
Το εσωτερικό του F80 έχει σχεδιαστεί για να θυμίζει μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, με την καμπίνα να είναι 50 χιλιοστά χαμηλότερη από την LaFerrari, προσφέροντας περισσότερη ελευθερία κινήσεων.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις τρόπους οδήγησης (Hybrid, Performance, Qualify) μέσω του διακόπτη “eManettino” στο τιμόνι. Κάθε τρόπος προσφέρει διαφορετική απόδοση, με τον τρόπο “Qualify” να επιτρέπει τη χρήση της μέγιστης ισχύος του αυτοκινήτου.
Το F80 είναι το πιο ισχυρό και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο της Ferrari μέχρι σήμερα, συνδυάζοντας τις υψηλότερες επιδόσεις με την πιο προηγμένη αεροδυναμική και υβριδική τεχνολογία, καθιστώντας το ένα πραγματικό αριστούργημα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με μόλις 799 μονάδες να έχουν ήδη πωληθεί, το F80 αποτελεί ένα πραγματικό αριστούργημα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, συνδυάζοντας την παράδοση της Ferrari με την τεχνολογία του μέλλοντος.
FERRARI F80 – TECHNICAL DATA SHEET
ENGINE
INTERNAL COMBUSTION ENGINE (ICE)
- Type V6 – 120° – dry sump
- Total displacement 2992 cc
- Bore and stroke 88 mm × 82 mm
- Maximum power 900 cv at 8750 rpm
- Maximum torque 850 Nm at 5550 rpm
- Maximum engine speed 9000 rpm (dynamic limiter at 9200 rpm)
- Compression ratio 9.5:1
- Specific power output 300 cv/l
HYBRID POWERTRAIN
- Type Concentrated winding stator, Litz wire and stator and rotor in a Halbach array configuration
REAR ELECTRIC MOTOR (MGU-K)
- Operating voltage 650 – 860 V
- Peak power Regenerative braking: 70 kW (95 cv); ICE assist: 60 kW (81 cv)
- Peak torque 45 Nm
- Maximum engine speed 30,000 rpm
- Weight 8.8 kg
FRONT AXLE ELECTRIC MOTOR
- Operating voltage 650 – 860 V
- Peak power 105 kW (142 cv) for each of the two electric motors
- Peak torque 121 Nm
- Maximum engine speed 30,000 rpm
- Weight 12.9 kg
HIGH-VOLTAGE BATTERY
- Maximum voltage 860 V
- Maximum power (charge/discharge) 242 kW
- Energy 2.28 kWh
- Maximum current 350 A
- Power density 6.16 kW/kg
- Weight 39.3 kg
WEIGHTS AND DIMENSIONS
- Length 4840 mm
- Width 2060 mm
- Height (in kerb weight conditions) 1138 mm
- Wheelbase 2665 mm
- Front track 1701 mm
- Rear track 1660 mm
- Dry weight* 1525 kg
- Dry weight/power ratio 1.27 kg/cv
- Weight distribution 42.2% front / 57.8% rear
- Fuel tank capacity 63.5 litres
- Luggage compartment capacity 35 litres
TYRES AND WHEELS
- Front 285/30 R20
- Rear 345/30 R21
BRAKES
- Front 408 x 220 x 38 mm (6 pistons per calliper)
- Rear 390 x 263 x 32 mm (4 pistons per calliper)
TRANSMISSION AND GEARBOX
8-speed dual-clutch F1 DCT
ELECTRONIC CONTROLS
- SSC 8.0: TC, eDiff, SCM, PCV 3.0, FDE 2.0, EPS, ABS-Evo in all Manettino modes, 6D sensor performance ABS/ABD
PERFORMANCE
- Maximum speed 350 km/h
- 0–100 km/h 2.15 s
- 0–200 km/h 5.75 s
- 100-0 km/h 28 m
- 200-0 km/h 98 m
Nice try αλλα και παλι υπολειπεται αισθητα του “Chaos”