Η ένταση ανάμεσα στις ομάδες Red Bull και McLaren κορυφώνεται, με αμοιβαίες κατηγορίες για χρήση παράνομων τεχνολογικών πρακτικών.
Η FIA, και συγκεκριμένα ο επικεφαλής του αθλητικού τομέα, Nikolas Tombazis, εξέφρασε για πρώτη φορά επίσημη άποψη σχετικά με τις αλληλοκατηγορίες που κυριαρχούν στο παρασκήνιο της Formula 1.
Η υπόθεση ξεκίνησε στη Σιγκαπούρη, όταν η McLaren βρέθηκε στο στόχαστρο της Red Bull. Βίντεο έδειξαν πως ένα στοιχείο της πίσω πτέρυγας της MCL38 παρουσίαζε υπερβολική ευκαμψία, κάτι που η Red Bull θεώρησε ύποπτο και ανάρμοστο.
Στο Grand Prix του Austin, η McLaren αντέδρασε, κατηγορώντας τη Red Bull πως ρυθμίζει παράνομα το ύψος του κάτω μέρους της RB20, μέσω του μηχανισμού ρύθμισης της βάσης των πέδιλων, ενώ το μονοθέσιο βρίσκεται υπό περιορισμούς στο parc fermé.
Η FIA, αντί να επιβάλει αυστηρές κυρώσεις, αντιμετώπισε το ζήτημα με σχετική επιείκεια. Ο Nikolas Tombazis διευκρίνισε ότι η εύκαμπτη πτέρυγα δεν αφορά μόνο τη McLaren, αλλά και «δύο με τρεις ακόμη ομάδες».
Νέοι κανονισμοί για την ευκαμψία στις πτέρυγες
Προς αποφυγή περαιτέρω παραβιάσεων, η FIA ζήτησε από τις ομάδες να διασφαλίσουν πως οι πτέρυγές τους δεν θα παρουσιάζουν παραμόρφωση μεγαλύτερη των δύο χιλιοστών σε σχέση με την αρχική τους θέση. Αυτή η σύσταση αφορά κυρίως τις πτέρυγες που χρησιμοποιούνται σε πίστες υψηλών ταχυτήτων, όπως διευκρίνισε ο Tombazis.
Σε περίπτωση μελλοντικών παραβάσεων, η FIA προειδοποίησε ότι οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες θα παραπέμψουν το ζήτημα στους αγωνοδίκες, κάτι που θα οδηγήσει πιθανώς σε αυστηρότερες κυρώσεις.
Χαλαρή προσέγγιση για την μπροστινή πτέρυγα
Όσον αφορά το ρύγχος και την σχετική πτέρυγα, ο Tombazis διατήρησε μια πιο χαλαρή στάση. Αν και η FIA συνεχίζει την ανάλυση για το πού και πώς παραμορφώνονται τα στοιχεία, δεν αναμένεται κάποια άμεση αυστηροποίηση των κανονισμών. Ο λόγος είναι ότι κάθε ομάδα χρησιμοποιεί διαφορετικές κατασκευές, γεγονός που καθιστά δύσκολη τη δημιουργία ενός ενιαίου κανόνα.
Υποψίες για παραβιάσεις στο parc fermé
Η McLaren έστρεψε το βλέμμα της και σε έναν μηχανισμό ρύθμισης που διαθέτει η Red Bull. Η συγκεκριμένη ρύθμιση βρίσκεται στο κάτω μέρος του μονοθεσίου και ελέγχεται από μια βίδα στο κόκπιτ. Η FIA, προκειμένου να αποφύγει παρερμηνείες, τοποθέτησε σφραγίδα πάνω στη βίδα πριν το αυτοκίνητο εισέλθει στο parc fermé. Αυτό εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν κρυφές τροποποιήσεις μετά τον έλεγχο.
Παρά την αυξημένη επιτήρηση από τις κάμερες και την επίβλεψη των επιτρόπων, ο Tombazis δεν απέκλεισε εντελώς την πιθανότητα παραβιάσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πολύ δύσκολο να εξακριβωθεί αν κάποιος αγωνιζόμενος επιχειρεί κάποια μη επιτρεπόμενη ενέργεια στο κόκπιτ, αν και το σύστημα επιτήρησης είναι αυστηρό.
Παράλληλα, ο Tombazis παραδέχτηκε πως η λύση με τη σφραγίδα είναι προσωρινή και εξέφρασε την ελπίδα ότι η Red Bull θα αλλάξει το σύστημα, παρότι δεν είναι υποχρεωμένη να το κάνει.
Αναμενόμενες περαιτέρω εντάσεις
Η ανταγωνιστικότητα που επικρατεί φέτος στη Formula 1 έχει οδηγήσει σε συνεχιζόμενες διαμάχες μεταξύ των ομάδων. Ο Tombazis αναγνώρισε ότι αυτές οι κατηγορίες αποτελούν μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας του ανταγωνισμού.
Ωστόσο, θεωρεί ότι οι πρόσφατες διαφωνίες, τόσο για το πίσω φτερό όσο και για τον μηχανισμό ρύθμισης του κάτω μέρους του μονοθεσίου, είναι υπερβολικές και δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την απόδοση των μονοθεσίων, σύμφωνα με το γερμανικό auto-motor-sport.