Ο Sébastien Ogier πέτυχε μια ιστορική νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, σημειώνοντας το ρεκόρ των 10 νικών στον συγκεκριμένο αγώνα, στο πλαίσιο του εναρκτήριου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC).
Ο Ogier, οδηγώντας το Toyota GR Yaris Rally1 της Toyota Gazoo Racing, μαζί με τον συνοδηγό του Vincent Landais, κυριάρχησε στον αγώνα και κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία του μέχρι το τέλος, παρά τις έντονες εναλλαγές στις συνθήκες.
Ο Ogier εξασφάλισε τη νίκη με διαφορά 18,4 δευτερολέπτων από τον ομόσταυλό του Elfyn Evans, ενώ ο Adrien Fourmaux της Hyundai ολοκλήρωσε το βάθρο με διαφορά +25,9 δευτερολέπτων.
Παρά την κυριαρχία του, η νίκη του Ogier δεν ήταν χωρίς περιπέτειες, αφού η επιστροφή των μη υβριδικών αυτοκινήτων Rally1 και η χρήση των νέων ελαστικών της Hankook πρόσθεσαν απρόβλεπτα στοιχεία στον αγώνα.
Elfyn pushing hard today in that tight fight 🔥#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo 🇲🇨 pic.twitter.com/i626ZstYZX
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 25, 2025
Ένα λάθος του Ogier την Πέμπτη το βράδυ, όταν βρέθηκε κοντά σε χαντάκι, του κόστισε πολύτιμο χρόνο, όμως την Παρασκευή ανέκαμψε, παίρνοντας το προβάδισμα στην 8η ειδική διαδρομή. Ένα ακόμη λάθος το Σάββατο δεν στάθηκε αρκετό να τον εκτροχιάσει από τον στόχο του, διατηρώντας μια άνετη διαφορά.
Ο αγώνας έφτασε σε κορύφωση την Κυριακή, με τις εναλλαγές του καιρού να δημιουργούν διαρκείς προκλήσεις στις επιλογές ελαστικών. Στην τελική ειδική διαδρομή του Col du Turini, όπου υπήρχε χιόνι, οι Ogier και Evans επέλεξαν τέσσερα χιονολάστιχα και δύο σλικ, ενώ ο Fourmaux ρίσκαρε με τέσσερα σλικ και δύο χιονολάστιχα.
That is @OttTanak at his absolute best 💪#WRC #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/sObHgVMBn0
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 25, 2025
Το ρίσκο του Γάλλου φαινόταν να αποδίδει προσωρινά, καθώς ανέβηκε στην τρίτη θέση πριν την τελευταία διαδρομή, αλλά ο Ogier και ο Evans διατήρησαν τον έλεγχο, με τον Ogier να κερδίζει και την Power Stage με διαφορά 0,3 δευτερολέπτων, εξασφαλίζοντας τους πέντε επιπλέον βαθμούς.
Ο Kalle Rovanpera, ο οποίος επέστρεψε ως μόνιμος οδηγός στη WRC, βρέθηκε αντιμέτωπος με δυσκολίες, προσπαθώντας να προσαρμοστεί στα ελαστικά Hankook. Παρέμεινε στην πέμπτη θέση για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά τελικά κατάφερε να ανέβει στην τέταρτη θέση [+54,3 δευτερόλεπτα], ξεπερνώντας τον Ott Tanak της Hyundai.
Onboard with @SebOgier and @vinzzlandais in that tricky SS6 where they climbed up to 2nd place despite a moment 😳#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo 🇲🇨 pic.twitter.com/LmdVISjV9W
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 24, 2025
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Thierry Neuville είχε έναν δύσκολο αγώνα, τερματίζοντας στην έκτη θέση [+5:44.2]. Παρά το ότι βρέθηκε προσωρινά στην κορυφή το βράδυ της Πέμπτης, ένα λάθος φρένων και μια έξοδος τού κόστισαν πολύτιμο χρόνο, ενώ αργότερα υπέστη ποινή ύψους 10.000 ευρώ λόγω ζημιάς στο αυτοκίνητό του που προκλήθηκε από τη μεταφορά του με κατεστραμμένη ανάρτηση.
Η Toyota είδε τις απογοητεύσεις να συνεχίζονται με τον Takamoto Katsuta και τον Sami Pajari, οι οποίοι αποσύρθηκαν την Κυριακή. Ο Katsuta γλίστρησε εκτός δρόμου στη 16η ειδική διαδρομή, ενώ ο Pajari χτύπησε σε γέφυρα, τερματίζοντας πρόωρα τον αγώνα του.
Fast, fierce, and a few moments that had us on the edge of our seats. That was Friday!#WRC #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/UNGCBKPqTY
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 24, 2025
Στo WRC2, η Citroën κατέγραψε επιτυχία, με τον Yohan Rossel να κατακτά τη νίκη με διαφορά 1:23.3 από τον Eric Camilli, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο αδελφός του Rossel, Leo.
Με την επιστροφή των μη υβριδικών αυτοκινήτων και τα νέα ελαστικά, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο ανέδειξε για άλλη μια φορά τον δυναμικό του χαρακτήρα, ενώ ο Ogier συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στο WRC.
Παρακάτω η κατάταξη στο Μόντε Κάρλο. Επόμενο ράλι στη Σουηδία (13-16 Φεβρουαρίου), δείτε εδώ τη βαθμολογία του πρωταθλήματος.