NEAPINEDΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ

Οι τάσεις στα χρώματα των αυτοκινήτων αλλάζουν – Άνοδος για τα πιο ζωηρά και το γκρι

Το 2024, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να απομακρύνεται από τις κλασικές επιλογές χρωμάτων, όπως το λευκό και το ασημί, με τους καταναλωτές να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στους πιο ζεστούς και ζωηρούς τόνους.

Η επιλογή χρώματος για ένα νέο αυτοκίνητο δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Παραδοσιακά, οι οδηγοί κινούνται μεταξύ των κλασικών επιλογών, όπως το λευκό, το γκρι ή το μαύρο, όμως οι τάσεις δείχνουν ότι τα πράγματα αλλάζουν.

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της BASF Coatings, το 2024 σηματοδότησε την άνοδο των πιο ζωντανών αποχρώσεων, με το κίτρινο και το πράσινο να κερδίζουν έδαφος.

Παρόλο που το λευκό παραμένει το κυρίαρχο χρώμα παγκοσμίως με μερίδιο 34%, η δημοτικότητά του μειώνεται σταδιακά. Το μαύρο (22%) και το γκρι (17%) διατηρούν ισχυρή θέση, αλλά η πραγματική έκπληξη της χρονιάς ήταν η άνοδος των θερμών αποχρώσεων.

Το κίτρινο, για παράδειγμα, διπλασίασε το μερίδιό του στην αγορά και χρησιμοποιήθηκε από τη Fiat για την παρουσίαση του Grande Panda, ενώ το πράσινο επιστρέφει δυναμικά μετά από χρόνια περιορισμένης παρουσίας.

Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (EMEA), τα ουδέτερα χρώματα παραμένουν κυρίαρχα, με το γκρι και το μαύρο να διατηρούν τα υψηλότερα ποσοστά. Ωστόσο, το μπεζ σημείωσε σημαντική αύξηση και σχεδόν διπλασίασε το μερίδιό του. Η δημοτικότητά του αποδίδεται στη διακριτική κομψότητα που προσφέρει, χωρίς να είναι υπερβολικά φανταχτερό.

Παράλληλα, το πράσινο συνεχίζει την ανοδική του πορεία, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές για το μέλλον. Αντίθετα, το μπλε και το λευκό κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση στη δημοτικότητά τους.

Στην Αμερική, το γκρι εξελίσσεται στο «νέο λευκό», καθώς αυξήθηκε κατά 10%, αποτελώντας πλέον μια ιδιαίτερα δημοφιλή επιλογή για τα μεγάλα SUV και τα σεντάν.

Το λευκό έχασε έως και πέντε ποσοστιαίες μονάδες, ενώ το μαύρο υποχώρησε ελαφρώς, κυρίως στις ΗΠΑ. Το μπλε και το πράσινο σημείωσαν μικρή άνοδο, αλλά παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, το μαύρο συνεχίζει να κυριαρχεί, αυξάνοντας το μερίδιό του κατά 2%, ενώ το λευκό υποχωρεί. Το κίτρινο, ωστόσο, ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη της χρονιάς, καθώς διπλασίασε τη δημοτικότητά του και χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τοπικούς κατασκευαστές για την παρουσίαση νέων μοντέλων.

Οι παστέλ αποχρώσεις επίσης κερδίζουν έδαφος, κυρίως σε ηλεκτρικά οχήματα, όπου τα χρώματα συνδέονται άμεσα με την αντίληψη της βιωσιμότητας και της καινοτομίας.

Η επιλογή χρώματος επηρεάζει και την αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα έντονα χρώματα όπως το κίτρινο και το πορτοκαλί διατηρούν καλύτερα την αξία τους, σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου η ευρεία διαθεσιμότητα λευκών και μαύρων αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων οδηγεί σε ταχύτερη απόσβεση της αξίας τους.

Οι τάσεις του 2024 δείχνουν ότι οι οδηγοί αναζητούν πιο προσωπικές και εκφραστικές αποχρώσεις, απομακρυνόμενοι σταδιακά από τα παραδοσιακά χρώματα. Με την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και την έμφαση στη βιωσιμότητα, τα χρώματα θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην ταυτότητα των οχημάτων και στην εμπειρία των καταναλωτών.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!