Η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στο υδρογόνο, παρουσιάζοντας ένα νέο σύστημα κυψελών καυσίμου με βελτιωμένη απόδοση και μειωμένο κόστος παραγωγής.
Η Honda ανέκαθεν υποστήριζε τόσο την ηλεκτροκίνηση όσο και την τεχνολογία υδρογόνου, έχοντας εξελίξει αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου ήδη από τη δεκαετία του 1990. Το πιο γνωστό μοντέλο ήταν το Clarity, το οποίο παρήχθη από το 2016 έως το 2021. Τώρα, η Honda αποκαλύπτει μια νέα γενιά κυψελών καυσίμου, η οποία υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις.
Το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου, που αναπτύχθηκε αρχικά σε συνεργασία με τη General Motors, αποτελεί πλέον αποκλειστικό εγχείρημα της Honda. Το σύστημα αποδίδει 150 kW, έχει διπλάσια διάρκεια ζωής σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ το κόστος παραγωγής του έχει μειωθεί κατά 50%. Είναι σχεδιασμένο για διάφορες χρήσεις, πέρα από την αυτοκίνηση, όπως για σταθμούς παραγωγής ενέργειας και βαρέα οχήματα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά νέας κυψέλης καυσίμου Honda
- Μέγιστη ισχύς (καθαρή): 150 kW
- Τάση εξόδου: 450 – 850 V
- Μέγιστη απόδοση: 59,8%
- Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 730 x 580 x 700 mm
- Βάρος / Πυκνότητα ισχύος: 250 kg / 0,60 kW/kg
- Εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας: -30°C έως +60°C
Η Honda σκοπεύει να αξιοποιήσει τη νέα τεχνολογία σε σταθερές μονάδες παραγωγής ενέργειας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η γεννήτρια Fuel Cell Power Generator, που θα μπει σε παραγωγή το 2026 και θα μπορεί να τροφοδοτεί βιομηχανικές εγκαταστάσεις και γραφεία με «καθαρή» ηλεκτρική ενέργεια. Το ίδιο σύστημα θα χρησιμοποιείται και στο επερχόμενο Honda CR-V e:FCEV, ένα SUV με κυψέλες καυσίμου που θα λανσαριστεί στις ΗΠΑ το 2024.
Η Honda σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση της νέας κυψέλης καυσίμου και σε άλλα μέσα μεταφοράς, όπως φορτηγά, μηχανήματα κατασκευών και πλοία, ενώ δίνει έμφαση στη συνεργασία με άλλες εταιρείες για περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας. Ένα από τα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος είναι η δυνατότητα σύνδεσης πολλαπλών μονάδων, ώστε να δημιουργούνται ισχυρότεροι σταθμοί παραγωγής ενέργειας που μπορούν να αποδώσουν έως και 1.000 kW.
Η Honda, ως μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες κινητήρων παγκοσμίως, εστιάζει σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική υδρογόνου. Η νέα κυψέλη καυσίμου της μπορεί να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική σε διάφορες εφαρμογές, πέρα από τα αυτοκίνητα, προωθώντας τη χρήση του υδρογόνου ως βασική πηγή ενέργειας.
Προδιαγραφές Κυψέλης Καυσίμου Νέας Γενιάς της Honda
Maximum Output (Net) | 150 kW |
Output Voltage | 450 – 850 V |
Maximum Efficiency (Net) | 59.8 % |
FC Refrigerant | Honda Genuine FC refrigerant |
Hydrogen Gas Composition | Equivalent to ISO 14687 |
Low Voltage Power Supply | DC24V |
Module Dimensions | DC24V W730 x D580 x H700 mm |
Volume ・ Volumetric Density | 300 L ・ 0.50 kW/L |
Weight ・ Weight Density | 250 kg ・ 0.60 kW/kg |
Operating Temperature | -30℃ – +60℃ |
Storage Temperature | -40℃ – +60℃ |
Max Altitude | 3,500 m |
Ingress Protection Rating | Equivalent to IP67 |
CAN Communication Standard | ISO11898 |
Communication Protocol | SAE J1939 / Honda Hi-Speed CAN (selectable) |
Compatible Communication Speeds | 500 kbps |
Προδιαγραφές Συστήματος Γεννήτριας Κυψελών Καυσίμου της Honda
Usage | Emergency Backup Power Generator |
Output | Up to four 250kW units (1,000kW total) can be connected in series It can be configured in parallel based on 4 units to exceed a total capacity of 1,000 kW |
Rated Voltage | AC 200-480V, 3-phase, 4-wire system |
Compliant Standards | ANSI/CSA FC1 / IEC 62282-3-100 |
Startup Time | Within 10sec |
Installation Environment | Temperature: -25°C – +45°CAltitude: MAX 2,000m / Performance guaranteed 1,000m |
Noise Level | 76dBA (@7m) or less |
Exhaust | Zero Emission (No CO2, NOx) |