Μετά από 21.085 χιλιόμετρα δοκιμών στο Μπαχρέιν, η McLaren φαίνεται πως ξεκινά τη νέα σεζόν της Formula 1 από θέση ισχύος.
Οι χρόνοι και οι επιδόσεις στις προσομοιώσεις αγώνα δείχνουν πως το βρετανικό μονοθέσιο έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου, αφήνοντας πίσω του τους βασικούς ανταγωνιστές.
Οι δοκιμές στο Μπαχρέιν επηρεάστηκαν από ασυνήθιστα χαμηλές θερμοκρασίες για την περιοχή, καθώς το θερμόμετρο δεν ξεπέρασε τους 20°C. Το πρόγραμμα των ομάδων διακόπηκε προσωρινά από διακοπή ρεύματος την πρώτη ημέρα, ενώ βροχή τη δεύτερη περιόρισε τη δράση στην πίστα.
Η McLaren κυριαρχεί στις προσομοιώσεις αγώνα
Παρά τα προβλήματα, οι προσομοιώσεις αγώνα της McLaren άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, με τον Lando Norris και τον Oscar Piastri να δείχνουν ότι έχουν το πιο σταθερό και ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
Το νέο MCL39 εμφανίζεται βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, από την αεροδυναμική μέχρι τη μηχανική πρόσφυση, και η ομάδα δείχνει να έχει κατανοήσει πλήρως την εξέλιξη του μονοθεσίου της.
Ferrari και Mercedes ακολουθούν
Η Ferrari βλέπει τη McLaren μπροστά, αλλά πιστεύει ότι οι θερμοκρασίες στο Μπαχρέιν δεν ευνόησαν το δικό της μονοθέσιο. Στις προσομοιώσεις αγώνα, ο Charles Leclerc ήταν τρία έως δέκα δέκατα πιο αργός από τον Norris, κάτι που προβληματίζει την ιταλική ομάδα.
Η Mercedes, από την άλλη, έδειξε πιο ανταγωνιστική από την περσινή χρονιά. Ο νεοφερμένος Andrea Kimi Antonelli κινήθηκε σε χρόνους αντίστοιχους με του Leclerc, ενώ ο George Russell είχε καλύτερη απόδοση στο τέλος των προσομοιώσεων. Παρόλα αυτά, οι ψυχρές συνθήκες μπορεί να βοήθησαν τη γερμανική ομάδα, κάτι που θα φανεί στα πρώτα Grand Prix της χρονιάς.
Red Bull: Ένα βήμα πίσω, αλλά πάντα μέσα στο παιχνίδι
Η Red Bull δεν έπεισε με τις δοκιμές της. Ο Max Verstappen αναμένεται να καλύψει με τις ικανότητές του κάποια τεχνικά ελλείμματα του RB21, ωστόσο οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν πως το νέο μονοθέσιο δεν έχει τη δυναμική της περσινής σεζόν. Οι μηχανικοί υπολογίζουν πως το νέο μονοθέσιο είναι τρία δέκατα ταχύτερο από το περσινό, αλλά η McLaren φαίνεται να έχει κάνει ακόμα μεγαλύτερο άλμα προόδου.
Alpine, Williams και Haas στη μάχη του midfield
Η Alpine εντυπωσίασε με τη σταθερότητά της, ακόμα και χωρίς πλήρη προσομοίωση αγώνα. Ο Flavio Briatore δήλωσε πως η ομάδα έχει ένα μονοθέσιο χωρίς μεγάλες αδυναμίες, και το βάθρο δεν είναι εκτός στόχων αν βελτιωθεί ο κινητήρας Renault.
Η Williams κατέγραψε την ταχύτερη συνολική επίδοση στις δοκιμές, αλλά με άδειο ρεζερβουάρ. Ο Carlos Sainz δείχνει να προσαρμόζεται στο νέο περιβάλλον, αλλά η ομάδα δεν προτίθεται να επενδύσει χρόνο και χρήμα στη φετινή σεζόν, καθώς προτεραιότητα είναι η εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026.
Η Haas εμφανίστηκε βελτιωμένη και το νέο VF-25 δείχνει ικανό να μαζεύει βαθμούς. Ο Esteban Ocon ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή όταν έτρεξε με χαμηλό φορτίο καυσίμου, κάτι που δείχνει πως η αμερικανική ομάδα έχει κάνει βήματα μπροστά.
Aston Martin, Toro Rosso και Sauber πίσω από το midfield
Η Aston Martin δεν ακολούθησε την κλασική λογική των δοκιμών, επικεντρώθηκε περισσότερο στις ρυθμίσεις παρά στους χρόνους. Ο Fernando Alonso εμφανίστηκε ψύχραιμος, αλλά η ομάδα δείχνει να έχει χάσει έδαφος σε σχέση με το 2023.
Η Toro Rosso «αυτοτοποθετείται» πίσω από τις Alpine και Williams, αλλά μπροστά από τη Haas, ενώ η Sauber παραμένει το αδύναμο σημείο του grid. Παρότι η ομάδα του Hinwil έχει κάνει βελτιώσεις, εξακολουθεί να ψάχνει το βήμα που θα τη φέρει πιο κοντά στο midfield.
Η τοποθέτηση των ομάδων μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν
- McLaren
- Red Bull
- Ferrari
- Mercedes
- Alpine
- Williams
- Haas
- Aston Martin
- Toro Rosso
- Sauber
Η McLaren δείχνει να ξεκινά από θέση ισχύος, αλλά η σεζόν είναι μακρά και οι ισορροπίες μπορούν να αλλάξουν. Το πρώτο Grand Prix στη Μελβούρνη θα δώσει πιο σαφή εικόνα για την πραγματική δυναμική των ομάδων.