Η Xiaomi ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την πώληση των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων εκτός Κίνας από το 2027, τρία χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό της προγραμματισμό. Η ευρωπαϊκή αγορά φαίνεται να είναι ένας από τους βασικούς στόχους της, καθώς τα μοντέλα SU7 και YU7 έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον.
Ο William Lu, πρόεδρος της Xiaomi, επιβεβαίωσε την πρόθεση της εταιρείας να επεκτείνει την αυτοκινητική της δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress (MWC) 2025 στη Βαρκελώνη. Η απόφαση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα της τεράστιας επιτυχίας του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, της μπερλίνας SU7, η οποία έχει ήδη λάβει περισσότερες από 248.000 παραγγελίες, με πάνω από 135.000 παραδόσεις μέσα στο 2024.
Το SU7 συγκρίνεται συχνά με την Porsche Taycan, αλλά με κόστος που ανταγωνίζεται την Tesla Model 3. Στην Κίνα, η βασική του έκδοση ξεκινά από 215.900 γιουάν (περίπου 28.160 ευρώ), χαμηλότερα από την αντίστοιχη του Tesla Model 3, που κοστίζει 235.500 γιουάν (30.718 ευρώ). Το κινεζικό μοντέλο έχει μήκος 4,99 μέτρα, δηλαδή μεγαλύτερο από τα 4,72 μέτρα της Model 3, τοποθετώντας το σε ανώτερη κατηγορία.
Η γκάμα του SU7 περιλαμβάνει και την κορυφαία έκδοση Ultra, η οποία διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες (έναν μπροστά και δύο πίσω), αποδίδοντας συνολικά 1.548 ίππους (1.139 kW). Αυτό τοποθετεί το μοντέλο πάνω από την Porsche Taycan Turbo GT, η οποία έχει ισχύ 1.108 ίππων (815 kW). Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 1,98 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 359 χλμ./ώρα.
Παρά τις εξαιρετικές του επιδόσεις, η τιμή του SU7 Ultra διαμορφώνεται στα 529.900 γιουάν (περίπου 69.090 ευρώ), ποσό ιδιαίτερα χαμηλό για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το ενδιαφέρον του κοινού ήταν τόσο έντονο, που οι 10.000 μονάδες που προορίζονταν για το 2025 εξαντλήθηκαν μέσα σε δύο ώρες από την παρουσίαση του μοντέλου.
Το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της Xiaomi, το YU7, θα παρουσιαστεί μέσα στο 2025. Πρόκειται για ένα SUV που έχει συγκριθεί από πολλούς με τη Ferrari Purosangue, κάτι που αποτελεί έμμεσο έπαινο για τη σχεδίασή του. Αν και η τιμή του δεν έχει επιβεβαιωθεί, εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε παρόμοια επίπεδα με την Tesla Model Y.
Η Xiaomi δεν κρύβει το ενδιαφέρον της για την ευρωπαϊκή αγορά. Ο William Lu θα επισκεφθεί αρκετές χώρες της Ευρώπης μετά το MWC 2025, προκειμένου να αναλύσει το τοπίο για τους Κινέζους κατασκευαστές στην περιοχή.
Ήδη, η Xiaomi έχει συνάψει συμφωνία με την Hyperion Leasing (θυγατρική της κρατικής Sinomach) για την προώθηση των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων σε διεθνείς αγορές. Η Hyperion διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες και 40 θυγατρικές, γεγονός που θα βοηθήσει τη Xiaomi να προετοιμαστεί για την παγκόσμια επέκτασή της.
Με την ευρωπαϊκή αγορά να γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Xiaomi φαίνεται αποφασισμένη να καθιερωθεί ως ένας σημαντικός παίκτης, προκαλώντας έντονο προβληματισμό στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.