Η Toyota εμφανίζεται διστακτική απέναντι στην προοπτική ενός εξαιρετικά προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, κατασκευασμένου στην Ευρώπη, με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.
Παρά το γεγονός ότι ανταγωνιστές όπως η Volkswagen, η Renault, η Dacia και η Citroën έχουν ήδη ανακοινώσει αντίστοιχα μοντέλα, η Toyota δεν είναι πεπεισμένη ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμο.
Ο CEO της Toyota Ευρώπης, Yoshihiro Nakata, τόνισε ότι το υψηλό κόστος των μπαταριών αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για τη δημιουργία ενός κερδοφόρου ηλεκτρικού minicar. Παρόλα αυτά, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν δυναμικά.
Η Volkswagen σκοπεύει να λανσάρει το ID.1 το 2027, ενώ η Renault και η Dacia σχεδιάζουν να παρουσιάσουν νέα προσιτά ηλεκτρικά από το 2026. Παράλληλα, η κινεζική BYD ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό minicar που θα κοστίζει «πολύ κάτω» από τις 20.000 ευρώ, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό στην κατηγορία.
Παρόλο που η Toyota δεν εγκαταλείπει τα μικρά αυτοκίνητα, τηρεί στάση αναμονής. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας, Andrea Carlucci, επισήμανε ότι η αυτονομία και η ταχύτητα φόρτισης είναι κρίσιμα ζητήματα για την επιτυχία των ηλεκτρικών πόλης.
Από την πλευρά του, ο Matthew Harrison, επικεφαλής εταιρικών υποθέσεων της Toyota Ευρώπης, ανέφερε ότι τα minicars είναι η πιο δύσκολη κατηγορία για εξηλεκτρισμό λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής.
Στο μεταξύ, η Toyota σχεδιάζει να προσθέσει μια υβριδική έκδοση στο Aygo X, το οποίο κατέγραψε σχεδόν 99.000 πωλήσεις το 2024, σημειώνοντας αύξηση 50%. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει αποκαλύψει πότε ή αν θα λανσάρει ένα πλήρως ηλεκτρικό minicar στην ευρωπαϊκή αγορά.