PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Qashqai 1.3 158 PS X-Tronic 4WD [test drive]

Ακολουθώντας αυστηρά την ίδια φιλοσοφία κατά τα τελευταία έτη, η Nissan φροντίζει σε κάθε βήμα εξέλιξης του Qashqai να προσφέρει ένα σημαντικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο. Ακόμα και στα πλαίσια μίας ανανέωσης.

Όταν πριν από κάποια χρόνια παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του Qashqai, δεν ήταν μόνο η διαφορά στις διαστάσεις και στην αισθητική του, που έκανε αίσθηση. Έπαιξε ρόλο συνολικά η ποιότητα κατασκευής, ο εξοπλισμός και η επιλογή της Nissan να κινηθεί σε πιο premium επίπεδα για το δημοφιλές της C-SUV.

Αυτό, κρίνοντας από τις πωλήσεις, εκτιμήθηκε από το αγοραστικό κοινό. Έτσι λοιπόν, δεν είναι τυχαίο που με την ανανέωση του μοντέλου έχουμε να λαμβάνουμε ένα ακόμα καλύτερο σύνολο.

Οπτικά, οι παρεμβάσεις των Ιαπώνων σχεδιαστών είναι καταλυτικές, ειδικά στο μπροστινό μέρος. Η σημαντική διαφοροποίηση των φωτιστικών σωμάτων και η δίχρωμη, τρισδιάστατη αισθητική της μάσκας η οποία καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της μετωπικής επιφάνειας, δίνουν ένα μοντέρνο και δυναμικό αποτέλεσμα.

Σε ο,τι αφορά στο πίσω μέρος, οι διαφοροποιήσεις είναι πιο συγκρατημένες, με ένα πιο έμπειρο μάτι να μην παραλείπει να εστιάσει και στους νέας σχεδίασης τροχούς των 18”.

Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, οι νέες επενδύσεις χαρίζουν μία ελαφρά φρεσκάδα, η οποία αποτιμάται θετικά. Μικρή λεπτομέρεια στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής ο περιστροφικός διακόπτης οδηγικών modes στη βάση της κεντρικής κονσόλας, σημάδι ότι πρόκειται για την τετρακίνητη έκδοση. Και βέβαια, στην κορυφή όλων, παραμένει η οθόνη 12,3” του infotainment που υπήρχε και πριν το facelift, στις κορυφαίες μόνο εκδόσεις..

Για αυτήν αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο, καθώς το Qashqai εφοδιάζεται με ένα από τα καλύτερα συστήματα πολυμέσων της κατηγορίας. Αρχικά τα γραφικά του είναι όμορφα και η πλοήγηση στις διάφορες λειτουργίες διευκολύνει το χρήστη.

Η υιοθέτηση της σουίτας της Google όχι μόνο προσφέρει πλοήγηση με δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο αλλά δίνει πρόσβαση και σε μία πλειάδα εφαρμογών όπου μπορεί να κατεβάσει κανείς κατά βούληση. Και κατ’ επέκταση των υπαρχόντων λειτουργιών, όπως οι περιμετρικές κάμερες 360ο και η επιλογή χρώματος/ έντασης για τον κρυφό φωτισμό.

Επεξεργαστικά, η όποια εντολή εκτελείται χωρίς καθυστέρηση στην απόκριση. Η φωτεινότητα και η ανάλυση της οθόνης είναι καλές. Αντίστοιχα η διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα, είτε πρόκειται για Android είτε για iPhone, γίνεται ασύρματα. Εν ολίγοις, η παραμετροποίηση, οι δυνατότητες, τα online updates και το user experience που προσφέρει, κυμαίνονται αισθητά άνω του μέσου όρου.

Τα παραπάνω αποτελούν ένα μόνο μέρος των όσων έχει να λαμβάνει ο οδηγός. Πέρα από τα ποιοτικά υλικά και το πλούσιο εξοπλιστικό και τεχνολογικό υπόβαθρό της έκδοσης N-Connecta της δοκιμής, σε ένα πιο ουσιαστικό επίπεδο θα πρέπει να γίνει λόγος για την εργονομία.

Την αίσθηση που αποκομίζει κανείς από την καλή θέση οδήγησης, την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για το διζωνικό κλιματισμό και τη δυνατότητα ελέγχου πολλών λειτουργιών, μέσω φωνητικών εντολών. Ακόμα περισσότερο για την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και ασφάλειας, τα οποία μάλιστα είναι και σε ένα βαθμό παραμετροποιήσιμα, ώστε να τα φέρνει κανείς στα μέτρα του.

Αυτά και πολλά άλλα μαρτυρούν ένα επίπεδο ωριμότητας, που δεν μπορεί παρά να εκτιμηθεί. Και κάπως έτσι, περνάμε στα της οδικής συμπεριφοράς. Γενικά το Qashqai δίνει το κύριο βάρος στην άνεση, με τις αναρτήσεις του να μην αποτελούνται από ημιάκαμπτο άξονα πίσω αλλά από πολλαπλούς συνδέσμους, λόγω της τετρακίνησης.

Η ποιότητα κύλισης είναι πραγματικά καλή και ο τρόπος που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κυμαίνεται άνω του μέσου όρου. Κάποιες κλίσεις στις στροφές γίνονται μεν αισθητές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα επηρεάσουν το αίσθημα ασφάλειας που εισπράττει ο οδηγός.

Με τη σειρά του, το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές και με ικανοποιητική πληροφόρηση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη απόκριση στο γκάζι, κάτι το οποίο όμως βελτιώνεται σε ένα βαθμό όταν επιλέξει κανείς το πρόγραμμα Sport.

Αναφορικά με τα οδηγικά modes, πέραν του προαναφερθέντος, η βασική επιλογή είναι το Standard αλλά υπάρχει και το Eco, για το οποίο όμως το κέρδος στην κατανάλωση έχει ως αντίτιμο μία αισθητή πτώση της σβελτάδας του κινητήρα.

Από εκεί και πέρα, τα Off-Road και Snow θα βοηθήσουν στις αντίστοιχες καταστάσεις, επεμβαίνοντας στην κατανομή της ροπής στους 4 τροχούς αλλά και στον τρόπο που αυτή περνάει στο έδαφος. Εκτός δρόμου και με πρακτικά ασφάλτινα ελαστικά, μην περιμένετε θαύματα. Ενδεικτικά, η απόσταση από το έδαφος είναι 183 mm και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 17,3ο, 18ο και 25,9ο. Παρόλα αυτά, σε σχέση με οποιοδήποτε μη τετρακίνητο SUV, εδώ θα έχετε ένα πλεονέκτημα.

Περνώντας στα του κινητήρα, η συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται με ένα τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.33 λίτρων, με ήπια υβριδική υποβοήθηση. Η συνολική ισχύς των 158 PS αποδίδεται γραμμικά και κρίνεται επαρκής για να κινήσει με σχετική άνεση τους σχεδόν 1,6 τόνους του βάρους του αυτοκινήτου.

Ενδεικτικά, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 9,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h. Όσο για τη ροπή, είναι αντίστοιχα ικανοποιητική, με 270 Nm τα οποία αποδίδονται σε ένα φάσμα 1.800-3.750 rpm. Ίσως, στις στροφές του ρελαντί να υπάρχει μία μικρή υστέρηση, σε συνδυασμό με την απόκριση του δεξιού πεντάλ και τη λειτουργία του X-Tronic κιβωτίου. Αυτό όμως παραμένει λεπτομέρεια στη συνολικά καλή εικόνα που επιδεικνύει.

Εμμένοντας λίγο στα του κιβωτίου, το X-Tronic είναι ουσιαστικά ένα CVT, συνεχώς εναλλασσόμενων σχέσεων, το οποίο όμως προσομοιάζει επιτυχώς τη λειτουργία ενός αυτόματου, με προκαθορισμένες σχέσεις. Θα λέγαμε πως είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει, το οποίο βέβαια μπορεί να εκμεταλλευτεί και το ωφέλιμο εύρος στροφών ανά περίπτωση, αναλόγως του φορτίου του κινητήρα.

Κοιτώντας τώρα τη συνολική εικόνα και συγκρίνοντάς το με το παρελθόν, το ανανεωμένο Qashqai έχει κερδίσει κάτι σε κιλά (γεγονός που αντανακλά σε μία μικρή πτώση των επιδόσεων), ενώ και η τιμή του είναι ελαφρά τσιμπημένη.

Παρόλα αυτά, για το πλούσιο τεχνολογικό του υπόβαθρο, τη συνολικά άρτια εικόνα που επιδεικνύει σε όλους τους τομείς και, κυρίως, για την ευκολία στην καθημερινή χρήση, εύκολα θα καταλήγαμε πως πρόκειται για ένα από τα κορυφαία C-SUV. Και όσο για το δίλημμα, κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη, οπότε ο καθένας ας κρίνει κατά περίπτωση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Nissan Qashqai 1.3 158 PS X-Tronic 4WD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.333 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 116 kW (158 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm (27,6 kgm) / 1.800-3.750 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,9-7,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 156-159 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο X-Tronic, αυτόματο τύπου CVT συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1/ 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.425 x 1.835 x 1.625 mm
183 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.580/1.580 mm
Μεταξόνιο 2.665 mm
Χώρος αποσκευών 504 – 1.447 lt
Απόβαρο 1.577 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 35.990€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!