NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Zenvo παρουσιάζει τον ισχυρότερο V12 παραγωγής στον κόσμο

Με 1.850 ίππους και τεχνολογία από τη Formula 1, ο νέος V12 της Zenvo ανεβάζει τον πήχη, διεκδικώντας τον τίτλο του κορυφαίου κινητήρα εσωτερικής καύσης για αυτοκίνητο δρόμου.

Η Zenvo από τη Δανία παρουσίασε επίσημα τον ισχυρότερο V12 κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο δρόμου. Το μηχανικό σύνολο θα κινεί το νέο hypercar της εταιρείας με την ονομασία Aurora και αποδίδει 1.850 ίππους, συνδυάζοντας τέσσερα μικρά τούρμπο με υβριδική υποβοήθηση.

Ο κινητήρας φέρει το όνομα Mjølner -εμπνευσμένο από το μυθικό σφυρί του Θωρ- και ανεβάζει στροφές έως τις 9.800 σ.α.λ., κάτι που παραπέμπει περισσότερο σε αγωνιστικό παρά σε μονάδα παραγωγής. Στην καρδιά του βρίσκεται η τεχνολογία Mahle Jet Ignition, η οποία επιτρέπει αποτελεσματικότερη καύση με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, μια λύση που έχει τις ρίζες της στη Formula 1.

Η τεχνολογία Mahle Jet Ignition είναι ένα σύστημα ανάφλεξης που εξελίχθηκε για να βελτιώσει τη θερμική απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην αρχή της προανάφλεξης σε έναν μικρό θάλαμο καύσης, ο οποίος «πυροδοτεί» τη βασική καύση στον κύριο θάλαμο.

Συγκεκριμένα, το σύστημα Mahle Jet Ignition (ή MJI) χρησιμοποιεί έναν δευτερεύοντα θάλαμο καύσης, όπου μια μικρή ποσότητα καυσίμου αναφλέγεται με τη βοήθεια ενός αναφλεκτήρα.

Από αυτόν τον θάλαμο, καυτά αέρια εκτοξεύονται με πίεση μέσω μικρών ακροφυσίων στον κύριο θάλαμο καύσης. Το αποτέλεσμα είναι ταχύτερη και πιο ομοιόμορφη καύση, ακόμα και με φτωχότερα μείγματα καυσίμου-αέρα.

Η Mahle ανέπτυξε αυτή την τεχνολογία για χρήση σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, αρχικά με στόχο τη Formula 1, αλλά σήμερα εφαρμόζεται και σε κινητήρες δρόμου που δίνουν έμφαση τόσο στην απόδοση όσο και στη συμμόρφωση με τους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Ακόμα και χωρίς την υποστήριξη του υβριδικού συστήματος, ο V12 αποδίδει 1.250 ίππους, αριθμός εντυπωσιακός για θερμικό μοτέρ. Ο σχεδιασμός του είναι ιδιαίτερα συμπαγής, με τα τούρμπο να βρίσκονται εντός του κλειστού V των κυλινδροκεφαλών, κάτι που μειώνει τον όγκο και τις καθυστερήσεις απόκρισης.

Η Zenvo δίνει ιδιαίτερη έμφαση όχι μόνο στις επιδόσεις, αλλά και στον χαρακτήρα του κινητήρα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Jens Sverdrup, ο ήχος, η απόκριση και η αίσθηση πίσω από το τιμόνι ήταν εξίσου σημαντικά κατά την εξέλιξή του. Παρότι πρόκειται για κινητήρα σχεδόν αγωνιστικών προδιαγραφών, έχει εξελιχθεί για να είναι φιλικός στην οδήγηση και σε καθημερινές συνθήκες.

Ο V12 θα τοποθετηθεί στο ελαφρύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Zenvo. Το Aurora, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών, θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό και αναμένεται να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της εταιρείας, όχι μόνο για την ισχύ του, αλλά και για τον τεχνολογικό του χαρακτήρα.

Η παρουσία ενός τόσο ακραίου κινητήρα από μια μικρή ευρωπαϊκή εταιρεία όπως η Zenvo δείχνει πως η εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν έχει ακόμη πει την τελευταία της λέξη – τουλάχιστον όχι στον κόσμο των hypercars.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!