PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Ariya 87 kWh 2WD [test drive]

To Ariya αποτελεί αναμφίβολα ένα ιδιαίτερο «κράμα» αυτοκινήτου. Σχεδιασμένο εξαρχής ως ηλεκτρικό, δίνει έμφαση στην τεχνολογία, στην άνεση και στην αισθητική.

Η πρώτη επαφή του γράφοντα με το συγκεκριμένο μοντέλο πάει αρκετά χρόνια πριν, στην επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Nissan, στη Στοκχόλμη. Η τότε καλή εντύπωση που είχε αποκομίσει, έρχεται σήμερα να επιβεβαιωθεί, με τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.

Το Ariya αποτελεί ουσιαστικά την ηλεκτρική ναυαρχίδα της Ιαπωνικής εταιρίας. Και παρότι στη γκάμα της θα βρείτε και μεγαλύτερα μοντέλα, κανένα δεν είναι τόσο ξεχωριστό, όσο αυτό.

Ως βάση, χρησιμοποιεί την AmpR Medium πλατφόρμα, η οποία αποτελεί διάδοχο εκείνης που χρησιμοποιούσε το Leaf. Με μήκος οριακά κάτω από τα 4,6 μέτρα, πλασάρεται στην κατηγορία των C-SUV, μαζί με το ομόσταυλο Qashqai.

Το πλάτος του, ωστόσο, είναι αισθητά μεγαλύτερο, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την ευρυχωρία που προσφέρει και για τον όγκο που καταλαμβάνει στο δρόμο.

Οπτικά, το σχήμα του είναι δύσκολο να περάσει απαρατήρητο. Ενδεχομένως δεν είναι το πιο αεροδυναμικό ηλεκτρικό της αγοράς (με Cd= 0,28), είναι όμως ένα από τα πιο κομψά, γεγονός που ενισχύεται από τον ιδιαίτερο χρωματισμό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της δοκιμής.

Περαιτέρω πόντους εδώ, έρχονται να δώσουν οι τροχοί των 20”, η μαύρη, καμπύλη οροφή και το χρωμιωμένο φιλέτο που διαχωρίζει αυτή από το υπόλοιπο αμάξωμα.

Για όσους τώρα η αισθητική βρίσκεται ψηλά στην κλίμακα των αρετών, δεν μπορούν παρά να χαμογελάσουν και με την είσοδό τους στο εσωτερικό. Όχι μόνο για τις λεπτομέρειες που θα αντικρύσουν αλλά για τη συνολική εικόνα.

Αρχικά, ο κατακόρυφος πίνακας των δύο οθονών των 12,3” δεν είναι επίπεδος αλλά κάνει έναν ενδιαφέροντα κυματισμό. Η κεντρική κονσόλα δεν φιλοξενεί συμβατικά κουμπιά αλλά απτικούς διακόπτες, οι οποίοι εμφανίζονται επάνω στην επιφάνεια αυτής.

Το ταμπλό, με τη σειρά του, δεν συνεχίζει με κάποιο τούνελ μετάδοσης ανάμεσα στα καθίσματα. Υπάρχει αφύσικα πολύς χώρος για τα πόδια των μπροστινών επιβατών, ενώ μία κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα μπορεί να μετακινείται ηλεκτρικά, κατά το διαμήκη άξονα, μεταβάλλοντας τη γεωμετρία του χώρου.

Με το που θα πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης, το τιμόνι και το κάθισμα μετακινούνται ηλεκτρικά για να έρθουν στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του οδηγού. Όταν πάλι φτάσεις στον προορισμό σου, απομακρύνονται ώστε να διευκολύνουν την έξοδο. Και οι ηλεκτρικοί μηχανισμοί δεν περιορίζονται εδώ.

Τα δερμάτινα, Blue Nappa καθίσματα αποδεικνύονται ιδιαίτερα άνετα για την όποια μετακίνηση. Είναι μάλιστα θερμαινόμενα (όπως και τα πίσω καθίσματα) και ψυχόμενα, ώστε να σε κάνουν να χαμογελάς κάθε εποχή του χρόνου.

Με τη σειρά του, το δύο ακτίνων τιμόνι έχει σωστή διάμετρο και μία ικανοποιητική για την κατηγορία ανάδραση.

Σε ό,τι αφορά στα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις του, το Ariya θεωρείται καλά εξοπλισμένο. Στην κορυφαία, Evolve Plus, της δοκιμής, είναι λίγα τα μοντέλα του ανταγωνισμού που μπορούν να αντιπαρατάξουν μία τέτοια λίστα εξοπλισμού.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το αυτόνομο παρκάρισμα, το head up display, τις κάμερες 360o και την πανοραμική, ανοιγόμενη εν μέρει, οροφή.

Σχολιάζοντας τώρα τις οθόνες, αμφότερες είναι υψηλής ανάλυσης, με όμορφα γραφικά. Επεξεργαστικά, κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου ίσως χρειαστούν μερικά δευτερόλεπτα για να εκκινήσει πλήρως το infotainment.

Η έλλειψη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και κάποιες άλλες βασικές λειτουργίες ενδεχομένως να κάνει λίγο δύσκολη τη ζωή του χρήστη, αυτό όμως είναι ένα μικρό τίμημα που θα πρέπει να πληρώσει.

Στα θετικά του infotainment, μεταξύ άλλων, θα συνυπολογίσουμε την ασύρματη διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα, τα δεδομένα κίνησης, τις online αναβαθμίσεις και το route planner που στα ταξίδια υπολογίζει την καλύτερη διαδρομή, βάσει της απόστασης, του επιπέδου φόρτισης και διαφόρων άλλων παραγόντων. 

Στο δρόμο τώρα, η αίσθηση που προσφέρει το Ariya είναι αυτή ενός αρκετά δεμένου αυτοκινήτου. Μπορεί το βάρος του να ξεπερνά τους δύο τόνους, χάρη όμως στα φαρδιά ελαστικά της Michelin, διαστάσεων 255/45 R20, έχεις πάντα αρκετή πρόσφυση για να στρίψεις και να φρενάρεις με ασφάλεια.

Το χαμηλό προφίλ, στην πράξη, δεν δείχνει να επιβαρύνει την ποιότητα κύλισης. Η απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Κάποιες κλίσεις στις στροφές υπάρχουν αλλά τίποτα που να φτάνει να αγχώσει τον οδηγό.

Γενικά, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι αρκετά ουδέτερη και η όποια απώλεια πρόσφυσης θα οδηγήσει σε μία προοδευτική ολίσθηση και μία ίσως λίγο απότομη ενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας.

Τα τρία διαθέσιμα προγράμματα, Eco, Normal και Sport, μεταβάλλουν σε ένα βαθμό τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Ακόμα όμως και στο πρώτο, με ενεργοποιημένο το σύστημα ανάκτησης e-Pedal Step, δεν θα το χαρακτήριζες ιδιαίτερα νωθρό.

Στο Sport τα πράγματα γίνονται σαφώς πιο ενδιαφέροντα, ασφαλώς με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση.

Η εν λόγω έκδοση δεν είναι η κορυφαία, καθώς υπάρχουν και οι τετρακίνητες, e-4ORCE με δύο κινητήρες. Διαθέτει όμως το μεγάλο συσσωρευτή, των 87 πραγματικών kWh, που υπόσχεται αυτονομία άνω των 500 km.

Στην πράξη, θα χρειαστεί πολύ προσεκτική οδήγηση για να πετύχεις αντικειμενικά καλές τιμές κατανάλωσης. Σε φυσιολογική οδήγηση, η κατανάλωση θα έρθει κατάτι πιο ψηλά από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Η συνολική ισχύς εδώ ανέρχεται στα 242 PS, με την κίνηση να μεταδίδεται στο μπροστινό άξονα. Ενδεικτικά, τα πρώτα 100 km/h έρχονται από στάση σε 7,6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h, κατά την πάγια τακτική πολλών BEV, ώστε να προφυλάσσουν τη μπαταρία.

Θα δώσουμε όμως έναν πόντο στην ταχύτητα φόρτισης, καθώς το Ariya ανήκει στη μειοψηφία των αυτοκινήτων που διαθέτει υποστήριξη 22 kW σε AC παροχές.

Έτσι, ακόμα και κατά τη μισάωρη στάθμευση για ψώνια σε ένα super market, αξίζει να το συνδέσει κανείς σε ένα φορτιστή και να πάρει περισσότερα από τα χιλιόμετρα που θα έκανε φυσιολογικά σε μία μέρα. Πρακτικά, για την πλήρη φόρτιση σε AC χρειάζονται μόλις 5 ώρες, ενώ σε δίκτυο DC 130 kW αρκεί μισή ώρα για να φτάσει στο 80%.

Συνολικά, η ηλεκτρική αυτή πρόταση της Nissan αφήνει καλές εντυπώσεις. Πλασάρεται στα όρια του premium και έχει το δικό του χαρακτήρα, σε αντίθεση με αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού που παραμένουν άχρωμα.

Το κόστος του, βέβαια, δεν είναι αμελητέο. Για κάποιον όμως που θέλει να ξεχωρίζει και μπορεί να εκτιμήσει τα όσα το Ariya προσφέρει, αποτελεί μία καλή και ώριμη επιλογή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Ariya 87 kWh 2WD– Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας AC 3 φάσεων
Μέγιστη ισχύς, ροπή 178 kW (242 PS), 300 Nm
Θέση Στον εμπρόσθιο άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Ιόντων Λιθίου, αρχιτεκτονικής 352V με 192 κελιά και εγγύηση 8 έτη/ 160.000 km
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (22 kW, 10-100%): 5 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 22 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 130 kW σε περίπου 30 λεπτά (20-80%).
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 18,2 kWh/100 km, 19.5 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 533 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 91 kWh (87 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 446 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 350 mm/ Αεριζόμενοι δίσκοι 330 mm
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin e-Primacy, 255/45 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.595 × 1.850 × 1.660 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 mm/ 1.585 mm
Μεταξόνιο 2.775 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt (εώς 1.350 lt)
Απόβαρο 2.055-2.089 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 49.900€ (με επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!