NEAPINED

De Tomaso P72: Ένα supercar με manual και χωρίς infotainment

Έξι χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση στο Goodwood Festival of Speed, η De Tomaso είναι έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή της P72.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό, χειροποίητο supercar που τιμά τη χρυσή εποχή των αγωνιστικών της δεκαετίας του ’60, με κλασική σχεδίαση, V8 κινητήρα, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και πλήρη απουσία οθονών στο εσωτερικό.

Η P72 βασίζεται σε ένα μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, χωρίς επικολλημένα τμήματα, που έχει εξελιχθεί εξ ολοκλήρου από την αρχή για μέγιστη ακαμψία και χαμηλό βάρος.

Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται ένας αμερικανικός V8 κινητήρας 5,0 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή, που έχει βελτιωθεί από την Roush Performance στο Μίσιγκαν. Το μοτέρ αποδίδει 700 ίππους και 820 Nm ροπής, με ισχύ που μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.

Παρά το πολυτελές του στυλ, το εσωτερικό της P72 ξεχωρίζει για την απλότητά του: δεν υπάρχουν οθόνες, infotainment ή ηλεκτρονικές παρεμβάσεις στην εμπειρία οδήγησης.

Τα πάντα είναι χειροποίητα, από τα όργανα μέχρι τους διακόπτες και τον εκτεθειμένο μηχανισμό αλλαγής ταχυτήτων, με τον λεβιέ να αποτελείται από 179 εξαρτήματα αλουμινίου.

Η μοναδική «οθόνη» είναι αυτή της κάμερας οπισθοπορείας, η οποία ενσωματώνεται στον εσωτερικό καθρέφτη, κυρίως για λόγους πρακτικότητας σε στενούς χώρους στάθμευσης.

Η De Tomaso διατήρησε τον αγωνιστικό χαρακτήρα της P72 με χαμηλή θέση οδήγησης, σταθερά καθίσματα (με επιλογή εξατομικευμένων μαξιλαριών) και ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι.

Η ανάρτηση με σύστημα push-rod ρυθμίζεται χειροκίνητα σε τρία επίπεδα, χωρίς ηλεκτρονικά προγράμματα ή παραμετροποιήσεις.

Παρά την καθαρόαιμη προσέγγιση, η De Tomaso χαρακτηρίζει την P72 ως GT αυτοκίνητο. Το ρεζερβουάρ των 100 λίτρων ενισχύει την αυτονομία σε μακρινές διαδρομές.

Πίσω από τον κινητήρα υπάρχουν δύο μικροί αποθηκευτικοί χώροι, αρκετοί για κράνη και ελαφρύ ταξιδιωτικό εξοπλισμό.

Η παραγωγή περιορίζεται σε μόλις 72 αντίτυπα, με κάθε ένα να κοστίζει περίπου 1,6 εκατ. ευρώ. Όλα έχουν ήδη πουληθεί από το 2023, όμως η De Tomaso αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο μελλοντικών εκδόσεων, όπως η ήδη φημολογούμενη P900 αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.

Η P72 έρχεται να θυμίσει ότι τα σπορ αυτοκίνητα μπορούν ακόμη να βασίζονται στη μηχανική αίσθηση, στο σχεδιασμό με χαρακτήρα και στην απλότητα – στοιχεία που τείνουν να εξαφανιστούν στην ψηφιακή εποχή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!