NEA

Toyota και Hyundai κάνουν πίσω στην κούρσα για plug-in υβριδικά με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία

Οι δύο εταιρείες θεωρούν ότι το κόστος για μεγαλύτερες μπαταρίες δεν δικαιολογείται στην παρούσα φάση.

Η τάση για αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας στα plug-in υβριδικά επιβραδύνεται, σύμφωνα με στελέχη της Toyota και της Hyundai, όπως δήλωσαν στο συνέδριο Automotive News Europe στο Τορίνο. Ο βασικός λόγος φαίνεται να είναι το αυξημένο κόστος που συνεπάγεται η τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών, χωρίς την αντίστοιχη απόδοση σε πωλήσεις ή οφέλη.

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ενισχύσει τις μπαταρίες των plug-in υβριδικών για να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ σύμφωνα με τους νέους υπολογισμούς του ευρωπαϊκού WLTP. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Lynk & Co 08, που εξελίσσεται από την κινεζική Geely και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων.

Η Audi, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι η νέα γενιά του Q3 plug-in υβριδικού θα αυξήσει την ηλεκτρική αυτονομία στα 119 χιλιόμετρα, σχεδόν υπερδιπλάσια σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Ωστόσο, η Toyota δεν φαίνεται πρόθυμη να ακολουθήσει. Ο Andrea Carlucci, υπεύθυνος προϊόντος και μάρκετινγκ για την Ευρώπη, δήλωσε ότι τα 100 χιλιόμετρα είναι μια ρεαλιστική ισορροπία για plug-in υβριδικά. Όπως εξήγησε, η τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας σε ένα μη αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυξάνει σημαντικά την πολυπλοκότητα και το κόστος.

Στην ευρωπαϊκή αγορά, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών της Toyota αυξήθηκαν κατά 139% το πρώτο τετράμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Το C-HR PHEV, με ηλεκτρική αυτονομία 66 χιλιομέτρων, σημείωσε 21.637 ταξινομήσεις, ενώ η έκδοση του RAV4 φτάνει τα 100 χιλιόμετρα.

Από την πλευρά της Hyundai, ο CEO Ευρώπης, Xavier Martinet, έθεσε το ερώτημα «πού σταματάμε;» όσον αφορά την εξέλιξη των plug-in και extended-range υβριδικών, τονίζοντας ότι η προσθήκη δεύτερου κινητήρα και μεγαλύτερης μπαταρίας κάνει την τεχνολογία πιο σύνθετη και ακριβή. Όπως είπε, πρόκειται για τεχνολογίες μετάβασης και όχι μακροπρόθεσμες λύσεις.

Η Hyundai παρουσίασε αυξημένες πωλήσεις plug-in υβριδικών στην Ευρώπη κατά 27% (11.264 μονάδες), χάρη κυρίως στο νέο Santa Fe. Παρότι η εταιρεία εξελίσσει παγκοσμίως μοντέλα extended-range, δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα τα διαθέσει στην Ευρώπη.

Στην αγορά γενικότερα, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 11% (συνολικά 366.670 ταξινομήσεις) το πρώτο τετράμηνο του 2025, με την ανάπτυξη να προέρχεται κυρίως από τις προσιτές κατηγορίες, οι οποίες ξεπέρασαν τα premium μοντέλα σε μερίδιο αγοράς. Οι ταξινομήσεις των προσιτών plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 56%, ενώ οι αντίστοιχες των premium μειώθηκαν κατά 16%.

Οι αλλαγές στον ευρωπαϊκό κανονισμό Euro 6e-bis, που εφαρμόζονται φέτος για νέα μοντέλα και από το 2026 για όλα τα υπάρχοντα plug-in, καθιστούν πιο αυστηρή την αξιολόγηση εκπομπών βάσει της πραγματικής χρήσης. Έτσι, ορισμένοι κατασκευαστές προσπαθούν τακτικά να παραμείνουν εντός ορίων CO₂, με την αύξηση της αυτονομίας να λειτουργεί ως εργαλείο συμμόρφωσης. Όμως, όπως σημείωσε και ο Martinet, από το 2028 οι ευρωπαϊκοί κανόνες αλλάζουν ξανά, καθιστώντας τις PHEV λύσεις ακόμα λιγότερο ελκυστικές.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!