NEA

Το κλαμπ των 1.000+ ίππων: Αυτά είναι τα ισχυρότερα hypercars

Η «λέσχη των 1.000+ ίππων» δεν είναι πλέον αποκλειστικό προνόμιο βελτιωμένων μοντέλων ή πειραματικών κατασκευών.

Σήμερα, αρκετά αυτοκίνητα παραγωγής ξεπερνούν με άνεση το ψυχολογικό αυτό όριο, ενώ κάποια φτάνουν ή και ξεπερνούν τους 3.000 PS. Τα hypercars που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία συνδυάζουν την πιο προηγμένη μηχανική με τεχνολογίες αιχμής, συχνά ενσωματώνοντας ηλεκτροκίνηση ή υβριδικά συστήματα για να πετύχουν επιδόσεις που πριν από λίγα χρόνια ανήκαν μόνο στον κόσμο των αγώνων.

Η ηλεκτροκίνηση παίζει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μοντέλα όπως το Tesla Model S Plaid (1.020 PS), το Lucid Air Sapphire (1.251 PS), το Lotus Evija (2.000 PS) και το Rimac Nevera R (2.136 PS) βασίζονται αποκλειστικά σε ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας άμεση απόδοση ροπής και εκρηκτικές επιταχύνσεις. Από την άλλη, hypercars όπως η Lamborghini Revuelto (1.001 PS) και η Mercedes-AMG One (1.063 PS) συνδυάζουν ισχυρούς θερμικούς κινητήρες με ηλεκτρική υποβοήθηση, εκμεταλλευόμενα τεχνολογίες απευθείας από τη Formula 1.

Στη λίστα βρίσκουμε επίσης κατασκευές που ποντάρουν στη μέγιστη ισχύ χωρίς κανένα τεχνολογικό συμβιβασμό. Η Aston Martin Valkyrie (1.160 PS) και το Koenigsegg Jesko (1.622 PS) αξιοποιούν ακραία αεροδυναμική και ελαφριές κατασκευές από ανθρακονήματα. Η νέα Bugatti Tourbillon (1.800 PS) αποχαιρετά τον W16 και υιοθετεί έναν ατμοσφαιρικό V16 8,3 λίτρων σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες, επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 445 χλμ./ώρα.

Στην κορυφή της ισχύος βρίσκονται πραγματικά «τέρατα» όπως το Deus Vayanne (2.200 PS), το SSC Tuatara Aggressor (2.231 PS) και το Koenigsegg Gemera (2.300 PS), ενώ ο απόλυτος «παραμυθαντζής» είναι ο Spyros Panopoulos, με το Chaos με πάνω από 3.000 PS και τελική ταχύτητα άνω των 500 χλμ./ώρα.

Αν και η λίστα αυτή περιλαμβάνει ονόματα που δύσκολα θα δούμε στους δρόμους, αντανακλά τη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας: ακραία ισχύς, συνδυασμός θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων, προηγμένα υλικά και, φυσικά, τιμές που ξεκινούν από τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και φτάνουν σε αστρονομικά ποσά.

Αναλυτικά τα μέλη της «λέσχης» των 1.000+ PS (2025)

  • Lamborghini Revuelto: 1.001 PS, υβριδικό V12 6,5 λίτρων με τρεις ηλεκτροκινητήρες, 0–100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτ., τελική 350 χλμ./ώρα.
  • Delage D12: 1.010 PS, υβριδικό V12 7,6 λίτρων, σχεδίαση εμπνευσμένη από μονοθέσιο, 0–100 σε 2,6 δευτ.
  • Tesla Model S Plaid: 1.020 PS, τρεις ηλεκτροκινητήρες, 0–100 σε 2,1 δευτ., τελική 322 χλμ./ώρα.
  • Dodge Challenger SRT Demon 170: 1.025 PS, V8 6,2 λίτρων με υπερτροφοδότηση, 0–100 σε 1,66 δευτ. με ειδικά drag ελαστικά.
  • Mercedes-AMG One: 1.063 PS, υβριδικό V6 1,6 λίτρων από F1, 0–100 σε 2,9 δευτ., τελική 352 χλμ./ώρα.
  • Lucid Air Dream: 1.126 PS, ηλεκτρικό με δύο μοτέρ, αυτονομία 748 χλμ.
  • Hispano Suiza Carmen Boulogne: 1.114 PS, ηλεκτρικό grand tourer, 0–100 σε 2,6 δευτ.
  • Aston Martin Valkyrie: 1.160 PS, υβριδικό V12 6,5 λίτρων, 0–100 σε 2,5 δευτ., τελική 354 χλμ./ώρα.
  • Lucid Air Sapphire: 1.251 PS, τρεις ηλεκτροκινητήρες, 0–100 σε 1,89 δευτ., τελική 330 χλμ./ώρα.
  • Nio EP9: 1.341 PS, ηλεκτρικό, 0–200 σε 7,1 δευτ., ρεκόρ γύρου στο Nürburgring.
  • Czinger 21C: 1.350 PS, υβριδικό V8 2,9 λίτρων, 0–100 σε 1,9 δευτ.
  • Zenvo TSR-GT: 1.360 PS, V8 5,8 λίτρων, τελική πάνω από 400 χλμ./ώρα.
  • Koenigsegg CC850: 1.385 PS, V8 5,0 λίτρων, χειροκίνητο κιβώτιο.
  • Bugatti Bolide: 1.600 PS, W16 quad-turbo, βάρος 1.450 κιλά.
  • Koenigsegg Jesko: 1.622 PS, V8 twin-turbo, τελική πάνω από 480 χλμ./ώρα.
  • Bugatti Tourbillon: 1.800 PS, V16 8,3 λίτρων με τρεις ηλεκτροκινητήρες, 0–100 σε <2 δευτ., τελική 445 χλμ./ώρα.
  • Hennessey Venom F5: 1.842 PS, V8 6,6 λίτρων twin-turbo, στόχος 500 χλμ./ώρα.
  • Pininfarina Battista: 1.900 PS, τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, 0–100 σε 1,86 δευτ.
  • Aspark Owl: 1.984 PS, ηλεκτρικό, 0–100 σε 1,69 δευτ., τελική 400 χλμ./ώρα.
  • Hyperion XP-1: 2.000 PS, κυψέλες υδρογόνου, αυτονομία 1.600 χλμ.
  • Lotus Evija: 2.000 PS, ηλεκτρικό, 0–300 σε <9 δευτ.
  • Rimac Nevera R: 2.136 PS, ηλεκτρικό, 0–100 σε 1,74 δευτ., ρεκόρ 23,6 δευτ. στα 0–400–0 χλμ./ώρα.
  • Deus Vayanne: 2.200 PS, ηλεκτρικό, 0–100 σε 1,99 δευτ.
  • SSC Tuatara Aggressor: 2.231 PS, V8 twin-turbo, προσανατολισμένο για πίστα.
  • Koenigsegg Gemera: 2.300 PS, V8 hybrid, τετραθέσιο με τελική 400+ χλμ./ώρα.
  • Spyros Panopoulos Chaos: 3.000+ PS, V10 hybrid, τελική >500 χλμ./ώρα, ελληνική σχεδίαση και κατασκευή. Dream on.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!