Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μειώσει τους δασμούς εισαγωγής στα ηλεκτρικά οχήματα της Volkswagen και της BMW που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στις ανησυχίες των δύο γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες φοβούνται κινεζικά αντίποινα λόγω των υψηλών δασμών.
Ειδικότερα, η Επιτροπή σκέφτεται να ταξινομήσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ως συνεργαζόμενες εταιρείες, μειώνοντας τον δασμό εισαγωγής από το 37,6% στο 20,8%.
Η πιθανή αυτή μείωση θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το κόστος εισαγωγής για οχήματα όπως το ηλεκτρικό Mini της BMW και το Cupra Tavascan (το εικονιζόμενο μοντέλο) της VW, που κατασκευάζονται στην Κίνα και δεν συμπεριλήφθηκαν στην αρχική ανάλυση του δείγματος.
Η απόφαση αυτή αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό συμβιβασμό από την πλευρά της Ε.Ε., καθώς θα μπορούσε να μετριάσει τον αρνητικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν οχήματα στην Κίνα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιδρά στους υψηλούς δασμούς, καθώς σημαντικό μέρος των εσόδων της προέρχεται από την κινεζική αγορά.
Η τελική απόφαση αναμένεται μέχρι το φθινόπωρο, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιτρέπει στα ενδιαφερόμενα μέρη να υποβάλουν σχόλια πριν από την εφαρμογή των οριστικών μέτρων. Οι συζητήσεις συνεχίζονται, καθώς η Επιτροπή εξετάζει τα αιτήματα και τις ανησυχίες όλων των εμπλεκομένων μερών.
Η εξέλιξη αυτή δείχνει την πολυπλοκότητα των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και την ανάγκη για προσεκτική διαχείριση των δασμολογικών πολιτικών για την προστασία των συμφερόντων των ευρωπαϊκών βιομηχανιών, χωρίς να προκαλείται περιττή ένταση με τον σημαντικό εμπορικό εταίρο της Κίνας.
