Το Terramar παρουσιάστηκε επίσημα ως το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας που θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης – Με μήκος 4,5 μέτρα, τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως τα Audi Q3, BMW X1 και Volkswagen Tiguan, ενώ αποτελεί τη νέα είσοδο της Cupra στην κατηγορία των C-SUV.
H ονομασία του Terramar προέρχεται από τις λέξεις «terra» (γη) και «mar» (θάλασσα), αντικατοπτρίζοντας τη φιλοσοφία της Cupra για ένα μοντέλο που συνδυάζει την οδηγική εμπειρία τόσο στην πόλη όσο και στη φύση.
Το Terramar βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen. Θα είναι διαθέσιμο με πέντε διαφορετικούς κινητήρες, όλοι με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων.
Οι κινητήρες ξεκινούν από έναν τετρακύλινδρο 1.5 eTSI με 150 ίππους και φτάνουν έως τους 272 ίππους για την ισχυρότερη μη υβριδική έκδοση με τετρακίνηση.
Συγκεκριμένα, η πιο ισχυρή plug-in hybrid (PHEV) αποδίδει 272 ίππους και διαθέτει μια μπαταρία 19,7 kWh που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 112 χιλιόμετρα.
Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει έως 50 kW σε DC φορτιστή και έως 11 kW σε AC. Το βάρος του PHEV ανέρχεται σε 1,9 τόνους, συγκριτικά με τα 1,6 τόνους των καθαρά βενζινοκίνητων εκδόσεων.
Η Cupra δήλωσε ότι έχει στήσει το Terramar για να προσφέρει αυξημένη αίσθηση οδήγησης σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB Evo, όπως το νέο Skoda Kodiaq.
Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά, ενώ η γεωμετρία της εμπρόσθιας ανάρτησης έχει τροποποιηθεί για επιπλέον αρνητικό κάμπερ.
Οι κορυφαίες εκδόσεις με το σήμα VZ διαθέτουν ειδικό προφίλ Cupra και δυνατότητα απενεργοποίησης του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας.
Στο εσωτερικό, η σχεδίαση εστιάζει στον οδηγό, με μια οδηγοκεντρική θέση οδήγησης και συνδυασμό διαφορετικών υλικών και φινιρισμάτων.
Περιλαμβάνονται ως στάνταρ μια ψηφιακή οθόνη 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο λειτουργεί με ένα νέο λειτουργικό σύστημα.
Φέτος, η Cupra έχει ανανεώσει τη γκάμα της, με το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Tavascan, ενώ υπάρχουν σημαντικές αναβαθμίσεις στα Leon και Formentor. Η ισπανική μάρκα σκοπεύει να προσφέρει μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2030, πράγμα που σημαίνει ότι η Terramar πιθανότατα θα είναι το τελευταίο της μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Terramar σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της Cupra στη Βαρκελώνη, όπου η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτομία και σχεδιασμό. Η παραγωγή θα γίνεται στην Ουγγαρία, στο εργοστάσιο της Audi που βρίσκεται στην πόλη Györ. Οι παραδόσεις του νέου SUV θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.





