Το 2025 φέρνει σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις της Tesla σε βασικές διεθνείς αγορές, με την Κίνα, την Ευρώπη και την Αυστραλία να καταγράφουν τους μεγαλύτερους ρυθμούς πτώσης.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για την αμερικανική εταιρεία είναι η Κίνα, η οποία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της China Passenger Car Association (CPCA), η Tesla κατασκεύασε και πούλησε μόλις 30.688 αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο του 2025.
Αριθμός μειωμένος κατά 49,16% σε σχέση με τα 60.365 του αντίστοιχου μήνα το 2024. Ο ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες, όπως οι BYD, NIO και XPeng, φαίνεται πως περιορίζει ολοένα και περισσότερο την παρουσία της Tesla στη χώρα.
Στην Ευρώπη, η πτώση στις πωλήσεις είναι εξίσου αισθητή. Συνολικά, η εταιρεία σημείωσε μείωση 43,5% στους πρώτους δύο μήνες του 2025 σε σχέση με το 2024. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 70,6% στη Γερμανία, 48,1% στη Δανία, 45,3% στη Νορβηγία, 44,4% στη Γαλλία και την Ισπανία και 43,9% στη Σουηδία. Η μόνη εξαίρεση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,7%.
Στην Αυστραλία, η Tesla υπέστη ακόμα μεγαλύτερη μείωση, καθώς οι παραδόσεις της μειώθηκαν κατά 71,9% τον Φεβρουάριο του 2025 (1.592 αυτοκίνητα έναντι 5.665 το 2024). Συνολικά, η πτώση για το πρώτο δίμηνο φτάνει το 65,5%. Το Model 3 κατέγραψε μείωση 81,4%, ενώ το Model Y σημείωσε πτώση 55,4%.
Ένας πιθανός παράγοντας για αυτήν την καθοδική πορεία είναι ο έντονος ανταγωνισμός από άλλους κατασκευαστές, που προσφέρουν περισσότερες επιλογές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, η εικόνα της Tesla φαίνεται να επηρεάζεται από τις δημόσιες εμφανίσεις και τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του CEO της, Elon Musk, που ενδέχεται να έχουν πλήξει τη δημοτικότητά της.
