PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A3 Allstreet 35 TFSI S tronic [test drive]

Η ανανέωση που υπέστη πέρυσι το Α3 έφερε, μεταξύ άλλων, μια crossover εκδοχή. Κάτι σαν ενδιάμεσο βήμα μεταξύ Α3 και Q3, για όσους προτιμούν την αίσθηση των hatchback αλλά θέλουν και μια νότα περιπέτειας, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση.

Το να πούμε πως δεν μας αρέσει η νέα αυτή προσθήκη στην γκάμα της Audi, θα ήταν ψέμα. Προτού όμως αρχίσουμε να αναλύουμε τα όσα βιώσαμε μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης με το εν λόγω μοντέλο, θα πρέπει αρχικά να ξεκαθαρίσουμε το εξής.

Εάν φαντάζεστε πως το συγκεκριμένο αποτελεί ένα μικρό αδελφάκι του Α6 Allroad, κάνετε λάθος. Οι Γερμανοί σοφά επέλεξαν εδώ να χρησιμοποιήσουν τον τίτλο «Allstreet» καθώς δεν πρόκειται για κάποια τετρακίνητη έκδοση για μύστες, που πραγματικά θα σε κάνει να αναζητάς χωματόδρομους.

Η ουσιαστική διαφορά σε σχέση με τα απλά Α3, πέρα από τις στιλιστικές επεμβάσεις στο αμάξωμα, έχει να κάνει με την αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 3 cm, εκ των οποίων το 1,5 cm το κερδίζει από τις αναρτήσεις και το υπόλοιπο 1,5 cm λόγω της χρήσης μεγαλύτερης διαμέτρου τροχών.  

Έχουν τώρα τα παραπάνω αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά; Χμμ, οριακά. Η αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο το A3 Allstreet παραμένει αυτή ενός πολύ καλά σχεδιασμένου αυτοκινήτου.

Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται φυσιολογικές και η ποιότητα κύλισης είναι ανάλογη των premium προσδοκιών. Το αυτοκίνητο δείχνει πολύ δεμένο και ρέπει λίγο περισσότερο στο δυναμισμό, σε σχέση με την άνεση.

Κάτι αντίστοιχο εισπράττεις και από το τιμόνι. Δεν προσφέρει τρομερή αίσθηση, έχει όμως σωστό βάρος, είναι κοφτερό και μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Καλή εντύπωση αφήνουν και τα φρένα, σε αίσθηση και στη δυνατότητά τους να επιβραδύνουν αποτελεσματικά τα 1.400+ κιλά του συνόλου, χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και αν πιεστούν.

Έναν ακόμα πόντο κερδίζει και από τον κινητήρα. Η έκδοση 35 TFSI χρησιμοποιεί τον 1.5 των 150 PS ο οποίος είναι από τους πιο ραφιναρισμένους και fine tuned που υπάρχουν εκεί έξω.

Σε συνδυασμό με το -ισχυρό για mild hybrid- ηλεκτρομοτέρ των 20 PS, προσφέρει επαρκή ροπή από το ρελαντί, ανεβάζει στροφές σβέλτα και στρωτά, είναι αρκετά ήσυχος και δεν μεταφέρει κραδασμούς και ταλαντώσεις στο εσωτερικό.

Εξίσου καλό στη λειτουργία του είναι και το σύστημα ACT. Συχνά πυκνά διαβάζεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πως αυτή τη στιγμή κινείσαι με τους δύο κυλίνδρους απενεργοποιημένους.

Δεν το καταλαβαίνεις πότε γίνεται η εναλλαγή, το βλέπεις όμως στη μέση κατανάλωση και, τελικά, όταν έρθει η ώρα για την επίσκεψη στο βενζινάδικο. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το συγκεκριμένο μοτέρ είναι το πιο οικονομικό στην κατηγορία, ή τουλάχιστον μέσα στο Top 3.

Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε τη γνώριμη εικόνα των Α3, με μικροαλλαγές, λόγω της πρόσφατης ανανέωσης. Το Virtual Cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων προσφέρει μία νότα δυναμισμού και έχει πραγματικά όμορφα γραφικά. Από την άλλη όμως, η κεντρική οθόνη του infotainment θα μπορούσε να έχει μεγαλώσει κατά τι σε διαστάσεις, εν έτη 2025.

Από αυτά που μας άρεσαν θα σημειώσουμε την παρουσία φυσικών διακοπτών και μάλιστα πολύ καλής ποιότητας και αίσθησης.

Το flat-bottomed τιμόνι Plus, το οποίο προσφέρεται έξτρα, με μία μικρή επιβάρυνση, όπως και τον επανασχεδιασμό του χειριστηρίου του κιβωτίου ταχυτήτων, που δείχνει πλέον πιο κομψό. Επίσης και τα καθίσματα είναι καλά σε άνεση και με αρκετή πλευρική στήριξη.

Σε αυτά πάλι που μας προβλημάτισαν, θα αναφέρουμε τη φιλοσοφία της φίρμας να σου προσφέρει υπηρεσίες με συνδρομή ή επιπρόσθετο κόστος. Για ένα premium μοντέλο των 30k+ ευρώ, δεν είναι λογικό να μη σου έχει ενεργοποιημένο by default το navigation.

Το ίδιο ισχύει και για τα προγράμματα οδήγησης. Με έκπληξη διαπιστώσαμε πως στην κάτω αριστερή γωνία της κεντρικής κονσόλας έλειπε το κλασικό μπουτόν του Drive select, επιλογή που στο configurator της φίρμας διατίθεται στα έξτρα, με κόστος 173 ευρώ…

Εάν τα παραπάνω αμαυρώνουν τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου; Σε καμία περίπτωση. Στερούν όμως εύκολους πόντους, χωρίς να χρειάζεται.

Το A3 Allstreet αποτελεί αναμφίβολα μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην γκάμα της Audi. Ειδικά για όσους αρέσκονται στα αμαξώματα crossover και το καλοκαίρι τολμάνε να μπουν σε χωματόδρομους για να αναζητήσουν κάποια πιο απόμερη παραλία.

Διαβάστε περισσότερα για την AUDI

Audi A3 Allstreet 35 TFSI S tronic – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm, συνδυαστικά 150 ίππους (110 kW)
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό, ήπια υβριδικό 48V σύστημα 20 ίππους (15 kW)-25 Nm ροπή
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 221 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση WLTP 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 123 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact 7, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.353 x 1.816 x 1.457 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.553 / 1.523 mm
Μεταξόνιο 2.630 mm
Χώρος αποσκευών 380 – 1.200 lt
Απόβαρο 1.425 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.980€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!