NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το range-extender επιστρέφει: τι ετοιμάζει η ZF από το 2026

Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει νέα πλατφόρμα για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα που λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια.

Η ZF Friedrichshafen ετοιμάζεται να παρουσιάσει από το 2026 δύο νέες λύσεις συστημάτων πρόωσης με τεχνολογία range-extender, τα eRE και eRE+, τα οποία προορίζονται για ευρεία χρήση από κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Το βασικό πλεονέκτημα αυτής της προσέγγισης είναι ότι δίνεται η δυνατότητα στους κατασκευαστές να ενσωματώσουν εύκολα ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης χωρίς να χρειάζεται να το εξελίξουν από την αρχή.

Η ZF, ως ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων στον κλάδο της αυτοκίνησης παγκοσμίως, είχε ήδη εμπλακεί στην τεχνολογία αυτή από το 2018, όταν ανέπτυξε μονάδα range-extender για τα ταξί του Λονδίνου.

Η νέα γενιά eRE ξεκίνησε να εξελίσσεται το 2023 στο τεχνικό της κέντρο στη Σαγκάη, κάτι που αντανακλά και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τέτοιου είδους λύσεις στην αγορά της Κίνας.

Με το σύστημα ηλεκτρικού range-extender (eRE), η ZF εξελίσσει αυτή την περίοδο μια νέα γενιά range-extender. Η αρθρωτή πλατφόρμα επιτρέπει στην τεχνολογία να προσαρμόζεται δυναμικά στις απαιτήσεις των πελατών και της αγοράς.

Τεχνικά, η λειτουργία ενός range-extender διαφέρει από αυτή ενός υβριδικού συστήματος. Ο θερμικός κινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.

Το όχημα μπορεί επίσης να φορτίζεται μέσω πρίζας, όπως ένα plug-in hybrid, αλλά η κίνηση προέρχεται πάντα από τον ηλεκτροκινητήρα – αυτός ο τύπος υβριδικού είναι γνωστός ως «σειριακός».

Η βασική έκδοση eRE έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για φόρτιση. Η πιο προηγμένη εκδοχή eRE+ ενσωματώνει έναν πλανητικό μηχανισμό, συμπλέκτη και διαφορικό, επιτρέποντας στον ίδιο τον κινητήρα-γεννήτρια να κινεί και τους εμπρός τροχούς.

Έτσι, το σύστημα μπορεί να προσφέρει και τετρακίνηση. Η εναλλακτική χρήση του κινητήρα-γεννήτριας ως καθαρής γεννήτριας, αποσυμπλεκόμενης από τον άξονα, επιτρέπει φόρτιση της μπαταρίας κατά την κίνηση.

Το σύστημα είναι συμβατό με αρχιτεκτονικές 400V και 800V και περιλαμβάνει inverter και το απαραίτητο λογισμικό. Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου προσφέρει τη δική του μπαταρία υψηλής τάσης και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ανάλογα με τη διάταξη, η ισχύς κυμαίνεται από 94 έως 148 ίππους για το eRE και από 94 έως 201 ίππους για το eRE+, καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, από αστικά οχήματα έως μεγαλύτερα SUV.

Η κίνηση της ZF έρχεται σε μια εποχή που οι αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις παραμένουν ακριβές και η αυτονομία αποτελεί ακόμα ζητούμενο για αρκετούς οδηγούς. Η διάταξη του range-extender δείχνει να επιστρέφει στο προσκήνιο, με πιο ευέλικτες και προσαρμόσιμες τεχνολογικές λύσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!