Παρά την ανοδική πορεία των πωλήσεών της και τη μεγάλη επιτυχία του νέου Renault 5, η Renault δηλώνει πως δεν σκοπεύει να μπει σε «κούρσα» πρωτιάς απέναντι στη Volkswagen.
Με σχεδόν 395.000 ταξινομήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η Renault ανέβηκε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, ξεπερνώντας την Toyota και ακολουθώντας πλέον μόνο τη Volkswagen.
Το 41% από αυτές τις ταξινομήσεις αφορούν υβριδικά μοντέλα -όπως τα Clio, Captur, Symbioz, Austral και Rafale- ενώ το 16% προήλθε από αμιγώς ηλεκτρικά, κυρίως λόγω του νέου Renault 5, που δείχνει ήδη να κερδίζει κοινό.
Ο Ivan Segal, επικεφαλής πωλήσεων και επιχειρήσεων της Renault σε παγκόσμιο επίπεδο, ξεκαθάρισε πως η εταιρεία «παραμένει πιστή στο σχέδιό της», εστιάζοντας σε πλήρη υβριδικά και ηλεκτρικά, χωρίς να δίνει ιδιαίτερη σημασία στα plug-in υβριδικά. Όπως είπε, ο στόχος δεν είναι να δοθεί υπερβολική ελευθερία στην επιλογή κινητήρων, αλλά να προσφέρεται αυτό που θεωρείται ως η πιο σωστή λύση ανά περίπτωση.
Η στρατηγική της Renault βασίζεται σε δύο άξονες: τα πλήρη υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά. Τα plug-in υβριδικά, όπως ανέφερε ο Segal, δεν εμφανίζουν την αναμενόμενη δυναμική στην ευρωπαϊκή αγορά. Παρά το γεγονός ότι σε ορισμένες χώρες συνεχίζουν να προωθούνται μέσω κανονιστικών πλαισίων, η γενική εικόνα δείχνει κάμψη.
Το Rafale, που είναι προς το παρόν το μοναδικό plug-in μοντέλο της Renault, θα διατηρηθεί για πιο εξειδικευμένες χρήσεις και μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις.
Η μέση εκπομπή ρύπων ανά αυτοκίνητο της Renault έπεσε στα 94,2 γρ./χλμ., καταγράφοντας μείωση σχεδόν 12% σε σύγκριση με πέρυσι, και η εταιρεία δηλώνει αποφασισμένη να τη μειώσει περαιτέρω.
Η Renault εκτιμά πως οι πλήρεις υβριδικές λύσεις είναι ιδανικές για τους οδηγούς που προέρχονται από πετρελαιοκίνητα και δεν είναι έτοιμοι να περάσουν απευθείας στην ηλεκτροκίνηση, παρέχοντας μια πιο απλή και κατανοητή τεχνολογία μετάβασης.
Όπως τόνισε ο Segal, «δεν γνωρίζουμε τον ακριβή ρυθμό με τον οποίο θα εξελιχθεί η αγορά, αλλά γνωρίζουμε προς τα πού κινείται. Γι’ αυτό και επιλέξαμε μια ισορροπημένη προσέγγιση».
Η γαλλική εταιρία δείχνει πως, ακόμη κι αν δεν επιδιώκει άμεσο ανταγωνισμό σε αριθμούς πωλήσεων, θέτει στέρεες βάσεις για ένα μέλλον εξηλεκτρισμένο και βιώσιμο.
