Η συνεργασία που ξεκίνησε με ελπίδες τίτλου και ενθουσιασμό δείχνει ήδη τα πρώτα σημάδια φθοράς, καθώς η πραγματικότητα με το μονοθέσιο της Ferrari απέχει πολύ από το όνειρο του Hamilton. Ίσως σε σημείο που να νοσταλγεί τις μέρες με την Mercedes.
Η μετακίνηση του Lewis Hamilton από τη Mercedes στη Ferrari θεωρήθηκε από πολλούς ως το μεγάλο στοίχημα που θα έδινε νέα ώθηση τόσο στον ίδιο όσο και στη Scuderia. Μετά από 12 σεζόν με τα ασημένια βέλη, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αποφάσισε να κάνει το άλμα για να διεκδικήσει έναν ακόμη τίτλο με την πιο ιστορική ομάδα της Formula 1 – και να γράψει ιστορία ως ο άνθρωπος που θα επέστρεφε τη Ferrari στην κορυφή, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες.
Ωστόσο, η εικόνα μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνει τις προσδοκίες. Μετά από 14 αγώνες στη σεζόν του 2025, ο Hamilton βρίσκεται στην 6η θέση της βαθμολογίας, πίσω τόσο από τον πρώην ομόσταυλό του George Russell (Mercedes), όσο και από τον Charles Leclerc, που συνεχίζει να αποτελεί τον πιο σταθερό οδηγό της Ferrari. Ακριβώς πίσω του, στην 7η θέση, βρίσκεται ο 18χρονος Kimi Antonelli, διάδοχος του Hamilton στη Mercedes και μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες παρουσίες στη νέα γενιά οδηγών.
Η εικόνα του Hamilton στο πρόσφατο Grand Prix Ουγγαρίας ήταν απογοητευτική. Απέτυχε να περάσει στο Q3 των κατατακτήριων, εκκίνησε από τη 16η θέση και τερμάτισε 12ος, χωρίς να πάρει βαθμούς. Την ίδια ώρα, ο Leclerc ξεκινούσε από την pole position και πάλευε μέχρι το τέλος για το βάθρο. Οι διαφορές στις επιδόσεις των δύο ίδιων μονοθεσίων δεν πέρασαν απαρατήρητες — και ο ίδιος ο Hamilton φρόντισε να τις τονίσει, λέγοντας ειρωνικά «είμαι άχρηστος… πιθανόν να πρέπει να αλλάξουν οδηγούς».
Η δήλωση ήρθε λίγους μήνες μετά από εκείνη την απογοητευμένη ατάκα για την ανάγκη «μεταμόσχευσης εγκεφάλου» ώστε να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο SF-25. Ήταν εμφανές πως ο ενθουσιασμός των πρώτων δοκιμών – και των ενθαρρυντικών εμφανίσεων στην Κίνα και το Μαϊάμι – έχει δώσει τη θέση του σε απογοήτευση και εσωτερική πίεση. Το σύστημα της Ferrari, με τις γνωστές παθογένειες, τα λάθη στρατηγικής και την έλλειψη συνέπειας, δείχνει να «καταπίνει» και τον Hamilton, όπως έκανε παλιότερα με οδηγούς όπως ο Fernando Alonso και ο Sebastian Vettel.
Ο ίδιος, πάντως, δηλώνει πως δεν πρόκειται να αποτύχει όπως εκείνοι. «Αρνούμαι να είμαι ένας ακόμα παγκόσμιος πρωταθλητής που δεν θα πάρει τίτλο με τη Ferrari», είχε πει πριν από τον αγώνα στο Spa. Η πραγματικότητα, όμως, δείχνει ότι η πρόκληση είναι μεγαλύτερη απ’ όσο περίμενε. Στην Ουγγαρία, ο Leclerc εξέφρασε δημόσια την οργή του μέσω ραδιοεπικοινωνίας, λέγοντας πως «το μονοθέσιο είναι μη οδηγήσιμο» και «είναι θαύμα που βρισκόμαστε στο βάθρο». Την ίδια στιγμή, ο Hamilton απολογούνταν στην ομάδα: «Συγγνώμη που χάσαμε βαθμούς. Αλλά ακόμη αγαπώ το άθλημα, ακόμη αγαπώ την ομάδα».
Προφανώς, το να οδηγείς για τη Ferrari δεν είναι όπως το φαντάζεσαι. Ο ρομαντισμός του «κόκκινου cockpit» και του εμβλήματος με το αλογάκι αντικαθίσταται γρήγορα από την ανάγκη να δαμάσεις ένα μονοθέσιο με ιδιοτροπίες, και να πείσεις έναν οργανισμό με χρόνια δυσλειτουργιών ότι μπορεί να κερδίσει ξανά. Ο ίδιος ο Hamilton φαίνεται να προσπαθεί να πάρει πρωτοβουλίες: σύμφωνα με δηλώσεις του, είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Ferrari, τον CEO και τον αγωνιστικό διευθυντή, καταθέτοντας προτάσεις για αλλαγές. Το γεγονός όμως ότι χρειάζονται τέτοιες κινήσεις στα μισά της σεζόν, δείχνει πως το πρόβλημα είναι βαθύτερο.
Η μετάβαση του Hamilton στη Ferrari είχε κι άλλες συνέπειες. Ο Carlos Sainz, που αποχώρησε από τη Scuderia για να πάει στη Williams, βρίσκεται στη 16η θέση της βαθμολογίας, πίσω από δύο πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς. Με μόλις 16 βαθμούς, η καριέρα του Ισπανού δείχνει να έχει μπει σε πτωτική πορεία — εν μέρει εξαιτίας των αλλαγών που έφερε η μεταγραφή του Hamilton.
Πριν έξι μήνες, ο Βρετανός είχε δηλώσει πως η Ferrari του προσφέρει «το πιο θετικό συναίσθημα εδώ και καιρό» και πως πάντα ονειρευόταν πώς είναι να κάθεσαι σε ένα κόκκινο cockpit. Σήμερα, όμως, ο ενθουσιασμός εκείνος μοιάζει να έχει ξεμείνει κάπου στις στροφές του Hungaroring.
Η μεγάλη ερώτηση πλέον δεν είναι αν ο Hamilton μπορεί να προσαρμοστεί. Είναι αν μπορεί να αλλάξει μια Ferrari που τόσοι πριν από αυτόν δεν κατάφεραν. Κι αν τελικά ούτε αυτός δεν τα καταφέρει… τότε ποιος;
