Η General Motors παρουσίασε δύο φουτουριστικά πρωτότυπα στο Monterey, δείχνοντας τις προθέσεις της για τις επόμενες γενιές της Corvette.
Κατά τη διάρκεια του Monterey Car Week 2025, η General Motors παρουσίασε δύο νέα σχεδιαστικά πρωτότυπα που δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν οι μελλοντικές Corvette.
Τα μοντέλα CX και CX.R Vision Gran Turismo (VGT) δεν προορίζονται για παραγωγή, ωστόσο αποτελούν μια «διπλή πρόταση» με διαφορετική προσέγγιση: ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar και μία υβριδική αγωνιστική εκδοχή με εντυπωσιακή απόδοση.
Η Corvette CX βασίζεται σε πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 2.000 ίππους.
Η διάταξη αυτή υποστηρίζει τετρακίνηση με torque vectoring, διασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή της ροπής και άμεση απόκριση σε κάθε τροχό, κάτι που ενισχύει την πρόσφυση και την ακρίβεια στην οδήγηση.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 90 kWh και είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και συμβάλλοντας στη βελτιωμένη ισορροπία.
Η αγωνιστική εκδοχή CX.R VGT ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση, συνδυάζοντας έναν twin-turbo V8 κινητήρα 2 λίτρων που στέλνει 900 ίππους στους πίσω τροχούς, με τρεις ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον εμπρός άξονα και στο κιβώτιο.
Η συνολική ισχύς και εδώ φτάνει τους 2.000 ίππους, όμως η λειτουργία της υβριδικής διάταξης έχει σχεδιαστεί για μέγιστες επιδόσεις σε αγωνιστικές συνθήκες, με την ισχύ να μοιράζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις της διαδρομής.
Ο σχεδιασμός της CX είναι έντονα φουτουριστικός, με αμάξωμα κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα. Η μύτη του αυτοκινήτου είναι αιχμηρή, με πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα LED, ενώ η οροφή -φαρδιά και εκτεταμένη- καλύπτει ολόκληρο το χώρο της καμπίνας.
Το σύστημα ενεργητικής αεροδυναμικής περιλαμβάνει μεγάλο πίσω διαχύτη και έναν ενσωματωμένο ανεμιστήρα που τραβά αέρα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, δημιουργώντας κάθετη δύναμη. Παρόμοια τεχνολογία έχουν υιοθετήσει ελάχιστα supercars, όπως τα μοντέλα της Gordon Murray και το ηλεκτρικό McMurtry Spéirling.
Στο εσωτερικό της CX, η αγωνιστική λογική συνδυάζεται με μοντέρνα αισθητική. Δύο μπάκετ καθίσματα και ένα τιμόνι τύπου yoke κυριαρχούν στην καμπίνα, ενώ μία μεγάλη head-up οθόνη καλύπτει σχεδόν όλο το παρμπρίζ, προβάλλοντας πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Οι επενδύσεις από ανθρακονήματα, αλουμίνιο και δέρμα δίνουν ένα βιομηχανικό αλλά εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, που θυμίζει σχεδίαση μοτοσικλέτας.
Παρότι κανένα από τα δύο πρωτότυπα δεν θα περάσει αυτούσιο στην παραγωγή, είναι φανερό ότι η General Motors μελετά σοβαρά τόσο την πλήρως ηλεκτρική όσο και την υβριδική κατεύθυνση για τις μελλοντικές Corvette. Η διατήρηση της σπορ ταυτότητας του μοντέλου παραμένει προτεραιότητα, ακόμη και σε μια εποχή ριζικών τεχνολογικών αλλαγών, όπου η ηλεκτροκίνηση γίνεται ο βασικός άξονας εξέλιξης.





