PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Renault Symbioz E-Tech 145 [test drive]

Τα μεσαία οικογενειακά SUV έχουν την τιμητική τους στην αγορά, γεγονός που δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τα ραντάρ της γαλλικής εταιρείας. Η Renault λοιπόν, συμπληρώνει τη γκάμα της με το Symbioz, ένα SUV με φρέσκο αέρα και αρκετό ενδιαφέρον από όλες τις απόψεις.

Ο δρόμος που έχει ανοίξει από τότε που εμφανίστηκαν τα αστικά SUV στη ζωή μας είναι αρκετά μεγάλος. Τόσο που οι νέες ελεύσεις φαίνεται πως δεν είναι ποτέ αρκετές. Μέχρι πρόσφατα, η γκάμα μίας μεγάλης εταιρείας όπως η Renault, έμοιαζε να είναι κομπλέ με… γυμνό μάτι.

Και όμως, να που οι Γάλλοι είδαν μία ευκαιρία στο κενό ανάμεσα στο μικρό Captur και στο μεγαλύτερο Austral, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα νέο όνομα που αν δεν ήμασταν Έλληνες θα μας ξένιζε αρκετά.

Το Symbioz, δεν μπορεί παρά να σημαίνει αυτό που μας έρχεται στο νου. Τη συμβίωση. Και εδώ που τα λέμε όταν περνάς τη μισή σου μέρα στον Κηφισό, τη Λ. Αθηνών ή την Κατεχάκη, η σχέση σου με το αυτοκίνητο είναι σχέση συμβίωσης.

Το νέο SUV της Renault λοιπόν με την εμπνευσμένη ονομασία, έχει μήκος 4,41 μέτρα, πλάτος 1,797 μέτρα και ύψος 1,575 μέτρα, όντας αισθητά πιο μακρύ από το Captur (+19 εκ.) και αρκετά πιο συμπαγές σε σχέση με το Austral (-10 εκ.).

Αισθητικά φαίνεται να έχει διατηρήσει την ταυτότητα της Renault στο εμπρός τμήμα, με τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, τις ακμές και τη λιτή σχεδίαση, ενώ στο πίσω μέρος φαίνεται να έχει γίνει πιο προσπάθεια να τονιστεί το σπορ στοιχείο, στοχεύοντας στο να μη φανεί βαρετό και άτολμο.

Το Symbioz λοιπόν ούτε αδιάφορο είναι σε καμία των περιπτώσεων, ούτε και προσπαθεί να εντυπωσιάσει με τη φινέτσα του.

Διαθέτει ένα σμιλεμένο σύνολο που εκπέμπει σοβαρότητα και κύρος χωρίς να εκβιάζει τα βλέμματα και με στόχο να αρέσει στο ευρύ κοινό και όχι να πρωταγωνιστεί σε γκάλοπ για το αν αρέσει ή όχι.

Πάντως, η έκδοση Alpine του μοντέλου δοκιμής μας, με τις 19άρες ζάντες αλουμινίου και τις αντίστοιχες λεπτομέρειες, βάζει τέλος σε κάθε υποψία περί συντηρητικής εμφάνισης.

Στο εσωτερικό του Symbioz τα πράγματα είναι κάπως πιο γνώριμα, με την κάθετη οθόνη πολυμέσων μεγέθους 10,4 ιντσών να δεσπόζει στο μέσο του ταμπλό και να θυμίζει τα μοντέλα της Renault.

Η σειρά από φυσικούς διακόπτες στο κάτω μέρος υπάρχει για να κάνει τους φίλους της πρακτικότητας -όπως εμάς- πιο χαρούμενους.

Το multimedia OpenR Link είναι απλό στη χρήση και περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες για εύκολη… συμβίωση, ενώ ο πίνακας οργάνων (από 7 ως 10,3 ίντσες αναλόγως την έκδοση εξοπλισμού) είναι υπεύθυνος για την καλή πληροφόρηση όπως πχ τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί μοιάζει να βρίσκεται σε καλό επίπεδο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχει γίνει χρήση πλαστικών.

Το φινίρισμα ωστόσο και οι καλόγουστες υφασμάτινες πινελιές αφήνουν θετική εντύπωση στο σύνολο. Το ίδιο συμβαίνει και με τους χώρους για αντικείμενα αλλά και επιβάτες.

Τέσσερις ενήλικες ή μία πενταμελής οικογένεια δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα στις καθημερινές ανάγκες, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα δίνει την ευχέρεια στην καμπίνα να διαμορφωθεί ανάλογα.

Είτε θέλουμε μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και θα περιορίσουμε το πορτμπαγκάζ στα 434 λίτρα ή θα επιτρέψουμε στο χώρο αποσκευών να φθάσει τα 548 λίτρα, που είναι ένας αριθμός που παραπέμπει σε ακόμη μεγαλύτερα SUV.

Η γαλλική εταιρεία πάντως, εκτός από έμπνευση με την έλευση του Symbioz, είχε και ένα ακόμη όπλο στη φαρέτρα της. Την τεχνολογία E-Tech. Το υβριδικό σύστημα δηλαδή με το οποίο εφοδιάζεται το Symbioz της δοκιμής μας, και έχουμε δει και στα premium μοντέλα της Renault.

Είναι ένα full hybrid σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. με απόδοση 95 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 36 και 18 kW αντίστοιχα.

Ο πρώτος είναι ο βασικός ηλεκτροκινητήρας και ο μικρότερος παίζει το ρόλο της μίζας/ γεννήτριας, ενώ και μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1,26 kWh βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών και είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση.

Η συνολική απόδοση του συστήματος φθάνει τους 145 ίππους, με το E-Tech να είναι ένα από τα πιο παρεμβατικά και αποδοτικά hybrid systems της αγοράς.

Με λίγα λόγια, το Symbioz E-Tech υπόσχεται θεωρητική κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ., με τη δική μας εμπειρία να κάνει λόγο για ελάχιστα πιο υψηλό αριθμό (5,8 λίτρα καυσίμου/100 χλμ.) για μεικτές συνθήκες εντός και εκτός πόλης, χωρίς εκπτώσεις σε κλιματισμό ή οδηγικά modes (Eco, Normal, Sport και Personal).

Το αυτόματο κιβώτιο multimode (χωρίς μετατροπέα ροπής) είναι υπεύθυνο για ομαλές αλλαγές και δεν αφήνει τις παρεμβάσεις των κινητήρων να περάσουν στην αντίληψη του οδηγού, ενώ γενικά η στρωτή λειτουργία και η καλή δουλειά στην ηχομόνωση, έχουν πετύχει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα που αφορά στην συνολική αίσθηση ποιότητας.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δείχνει προσανατολισμένο στους εύκολους ελιγμούς και όχι σε γρήγορες διαδρομές στο βουνό. Εξάλλου η φιλοσοφία του Symbioz είναι αυτή ενός family car για οικονομία και χώρους και όχι αυτή ενός σπορ μοντέλου (0-100 χλμ. σε 10,6 δευτερόλεπτα).

Βέβαια, και το σβέλτο του προσπέρασμα θα το κάνει, και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή για καλύτερο κράτημα. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται κυρίως για ένα SUV που τα κάνει όλα ευκολότερα, μιλάει τη γλώσσα της λογικής και μπορεί να φέρει σε πέρας και μία διαδρομή εκτός της πόλης αν χρειαστεί (16,9 εκατοστά απόσταση από το έδαφος).

Και αφού μιλήσαμε για λογική, το επόμενο ερώτημα δεν θα μπορούσε παρά να αφορά στο οικονομικό κομμάτι, αφού τα τελευταία χρόνια ζούμε έναν μικρό παραλογισμό σε όλα τα αγαθά (συνεπώς και στα αυτοκίνητα).

Το Symbioz Ε-Tech λοιπόν, ξεκινά από 28.900 ευρώ για την έκδοση Evolution και σταδιακά ανεβαίνει μέχρι την κορυφαία Iconic των 34.500 ευρώ (η Esprit Alpine της δοκιμής μας ζητά 32.900 ευρώ).

Τιμολογιακά είναι πολύ κοντά σε ανταγωνισμό όπως πχ το Hyundai Kona, ωστόσο πρόκειται ουσιαστικά για ένα SUV που προσφέρει περισσότερα σε θέματα χώρων αλλά και τεχνολογιών σε σχέση με τα υπόλοιπα που ζητάνε κάτω από 30 χιλιάρικα. Ο δρόμος λοιπόν της συμβίωσης με το γαλλικό SUV είναι ορθάνοιχτος, και μένει να δούμε αν το βλέπει έτσι και η ελληνική αγορά.  

Περισσότερα άρθρα για την RENAULT

Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 105 kW (145 PS) / 5.600 rpm
Ροπή 148 Nm / 3.600 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 95 ίππων + δύο ηλ/κινητήρες 36 και 18 kW+ μπαταρία 1,26 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 827 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 106 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο multi-mode τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.413 x 1.797 x 1.575 mm
169 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω) 1.562 / 1.547 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 434/548 – 1.582 lt
Απόβαρο 1.592 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.900€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!