NEA

Η Ευρώπη επιμένει στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035

Παρά τις πιέσεις των κατασκευαστών για αλλαγές, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνει αποφασισμένη να διατηρήσει τον αρχικό στόχο για σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η συζήτηση για το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη κορυφώνεται και πάλι, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει τον στόχο για πλήρη κατάργηση των νέων θερμικών αυτοκινήτων από το 2035. Οι περισσότερες μεγάλες μάρκες, με την BMW και τη Mercedes να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, ζητούν επαναδιαπραγμάτευση των όρων και περισσότερες εξαιρέσεις. Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η πρόεδρός της Ursula von der Leyen δεν σκοπεύουν να υποχωρήσουν.

Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο του λεγόμενου «Στρατηγικού Διαλόγου» μεταξύ κατασκευαστών και ευρωπαϊκών θεσμών, δεν φαίνεται να αλλάζει τη βασική κατεύθυνση της πολιτικής της Ε.Ε. Σύμφωνα με διαρροές από έγγραφο στρατηγικής που επικαλείται το γερμανικό Spiegel, η Επιτροπή θεωρεί ότι οι στόχοι για το 2035 εξακολουθούν να είναι εφικτοί και δεν υπάρχει λόγος θεμελιώδους αναθεώρησης.

Πάντως, αναμένονται ορισμένες μικρές παραχωρήσεις, χωρίς να αλλάξει ο πυρήνας της πολιτικής. Ίσως προβλεφθούν εξαιρέσεις για υβριδικά επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα (plug-in hybrid), ενδεχομένως και για οχήματα με τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας. Εξετάζεται επίσης η δημιουργία ειδικής κατηγορίας για τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την ονομασία «E-Cars», με στόχο τη διευκόλυνση της παραγωγής και της εμπορικής διάθεσής τους.

Ωστόσο, δεν αναμένονται νέες χαλαρώσεις στα όρια εκπομπών CO2, καθώς μόλις πρόσφατα εγκρίθηκε μια προσωρινή προσαρμογή για το 2025. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταθέσει έναν πλήρη απολογισμό μελέτης την άνοιξη του 2026, οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Μέχρι τότε, ο διάλογος θα συνεχιστεί και οι κατασκευαστές καλούνται να εναρμονιστούν με τη γενική στρατηγική.

Η Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει παράλληλα νέα μέτρα για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με έμφαση στην εξηλεκτρισμένη κινητικότητα. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται κίνητρα για την τοπική παραγωγή στοιχείων μπαταριών, η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε εταιρικούς στόλους, η ελάφρυνση στα διόδια για ουδέτερα σε εκπομπές CO2 φορτηγά, και η ενίσχυση του ευρωπαϊκού ρόλου στην ανάπτυξη λογισμικού για τα οχήματα του μέλλοντος.

Η βασική στόχευση της Επιτροπής είναι να σταματήσει η κατακερματισμένη προσέγγιση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και να εδραιωθεί μια ενιαία στρατηγική, που θα επιτρέψει τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής και βιώσιμης αυτοκινητοβιομηχανίας εντός Ευρώπης. Οι κατασκευαστές καλούνται πλέον να ευθυγραμμιστούν με αυτή τη γραμμή – έστω και αν δεν τους αρέσει.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!