PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Mini Cooper S Cabrio [test drive]

Για τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται, το νέο MINI Cooper S Cabrio αποτελεί ένα μοντέλο χωρίς αντίπαλο για τα όσα προσφέρει. Χαρακτήρας, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και η δυνατότητα να γεμίζει το μάτι σου ουρανό, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τα παραπάνω, φυσικά, αποτελούν διαχρονικά χαρακτηριστικά της ανοικτής εκδοχής του MINI και δη του σπορτίφ Cooper S. Τι έρχεται λοιπόν να προσθέσει η φίρμα της Οξφόρδης στην τέταρτη και νεότερη γενιά του μοντέλου;

Ουσιαστικά, οι μεγαλύτερες αλλαγές εστιάζονται στο infotainment και κατ’ επέκταση στο ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Προτού όμως ασχοληθούμε με αυτά, ας ρίξουμε μία ματιά στα βασικά.

Το νέο MINI βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, η οποία αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της UKL (Untere Klasse) που χρησιμοποιούσε και η παλαιότερη γενιά. Γι’ αυτό και βλέπουμε πως το μεταξόνιο παραμένει ίδιο, με τις εξωτερικές διαστάσεις και τα μετατρόχια να έχουν τσιμπήσει ελάχιστα προς τα πάνω, κυρίως λόγω των μικροαλλαγών στο αμάξωμα.

Με την ίδια λογική, ίδιος αλλά αναβαθμισμένος, παραμένει και ο Β48 κινητήρας που κρύβει στα σπλάχνα του. Η ισχύς πλέον ανέρχεται στους 204 ίππους (από τους 192), ενώ οι καμπύλες ισχύος και ροπής έχουν βελτιστοποιηθεί.

Ενδεικτικά, η μέγιστη ισχύς αποδίδεται σε ένα φάσμα από τις 5.000-6.500 rpm, ενώ η ροπή των 300 Nm παραμένει σταθερή από τις 1.450-4.500 rpm. Για έναν κινητήρα μάλιστα υψηλής απόδοσης, που δεν διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτρικής υποβοήθησης, η μέση κατανάλωση των 8,5 lt/ 100 km που μετρήσαμε κρίνεται απόλυτα λογική.

Εκεί που υπάρχει αλλαγή, είναι στο νέο, εφτάρι Sport DTC κιβώτιο, το οποίο δείχνει να συνδυάζεται αρμονικά με το μοτέρ. Η κλιμάκωσή του είναι καλή, ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται στο σωστό χρόνο.

Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεγεί, μπορεί να κρατάει πιο ψηλά τις στροφές ή να αλλάζει νωρίς, στοχεύοντας στην οικονομία. Στον αντίποδα όμως δεν προσφέρει σειριακή αλλαγή των σχέσεων. Για να βρει κανείς paddles πίσω από το τιμόνι θα πρέπει να στραφεί στην κορυφαία έκδοση JCW και μόνο.

Το παραπάνω αποτελεί και το λόγο που επιλέξαμε να ξεκινήσουμε τη δοκιμή μας με τη φράση «για τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού στο οποίο απευθύνεται…».

Για κάποιον αδιόρατο λόγο ο υπεύθυνος εξέλιξης της τέταρτης γενιάς του αυτοκινήτου θεώρησε καλή ιδέα να μη δώσει τη δυνατότητα σειριακής αλλαγής σχέσεων στον οδηγό, αλλά και να μην προβάλλει στροφόμετρο παρά μία μπάρα απόδοσης ισχύος στην οθόνη (στροφόμετρο εμφανίζεται μόνο στην επιλογή co-cart).

Όπως και να αφαιρέσει το φυσικό χειρόφρενο, βάζοντας ένα «υβριδικό» κουμπί που ενεργοποιεί ταυτόχρονα το χειρόφρενο και τη θέση Ρ στο κιβώτιο. Ενδεχομένως ο στόχος ήταν να γίνει πιο μοντέρνο και trendy το αυτοκίνητο.

Ταυτόχρονα όμως απέκλεισε από τους λίγους «πιουρίστες» να πάρουν αυτό ακριβώς που θέλουν, όπως το θέλουν, από την οδική συμπεριφορά του. Είναι δηλαδή το MINI Cooper S Cabrio ένα αδιάφορο αυτοκίνητο;

Όχι, σε καμία περίπτωση. Αυτοί που ασχολήθηκαν με τις αναρτήσεις του έκαναν πολύ σοβαρή δουλειά. Κατάφεραν να διατηρήσουν την εξαιρετική γεωμετρία, βελτιώνοντας την άνεση στα σημεία και ενδεχομένως και τον τρόπο που οι τροχοί ακολουθούν το ανάγλυφο του δρόμου.

Το αυτοκίνητο θα βρει να «κοπανήσει» σε μία κακοτεχνία του οδοστρώματος, όπως για παράδειγμα ένα βυθισμένο φρεάτιο, δείχνει όμως περισσότερο σφιχτό παρά σκληρό, κάτι που το κάνει ελαφρά πιο άνετο στην καθημερινή χρήση.

Από την άλλη, το όλο setup καταφέρνει να στραγγίζει όλη τη διαθέσιμη πρόσφυση των Pirelli, διαστάσεων 215/40 ZR18, προσφέροντας κρατήματα που δεν συναντάς σε άλλα μοντέλα, με πιο φαρδύ πέλμα ελαστικού. Εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση ήταν και τα φρένα, που μας εξέπληξαν ευχάριστα.

Τώρα για το τιμόνι, με κύκλο στροφής 11,1 μέτρα στερεί κάτι από την ευελιξία στην πόλη, το κάνει όμως για καλό λόγο αφού έτσι προσφέρει καλύτερη αίσθηση και ένα -κάπως τεχνηέντως- σωστό βάρος. Παρόλα αυτά, η αίσθησή μας είναι πως χάνει κάτι λίγο από εκείνη την κοφτερή απόκριση και το feedback παλαιότερων γενεών.

Συνολικά, το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ευχάριστα οδηγικά που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια. Και το γεγονός πως είναι cabrio δεν δείχνει να στερεί πόντους από την ακαμψία του πλαισίου και τη συνολική εικόνα του στο δρόμο.

Κάπου στην κεντρική κονσόλα, ένας διακόπτης που αυτοπροσδιορίζεται ως «experiences» φροντίζει να προσφέρει μία σειρά οδηγικών modes που μεταβάλλουν σε ένα βαθμό τη συμπεριφορά του κινητήρα/ κιβωτίου, και άλλων χαρακτηριστικών, όπως επίσης και την αισθητική της στρογγυλής κεντρικής οθόνης, διαμέτρου 240 mm.

Η εν λόγω προσθήκη αποτελεί ενδεχομένως τη μεγαλύτερη αναβάθμιση του αυτοκινήτου. Σαφώς πιο εντυπωσιακή, με σχετικά εύκολο χειρισμό, μεγάλο βάθος εφαρμογών και αισθητική που πολλοί θα λατρέψουν. Χάρη στην τεχνολογία OLED του πάνελ, η φωτεινότητά της είναι εξαιρετική, ακόμα και με την οροφή ανοικτή, σε μία ηλιόλουστη μέρα.

Το ίδιο ισχύει για την απόκριση και την ευαισθησία στο άγγιγμα. Γενικά θα λέγαμε πως αποτελεί ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα, παραμετροποιήσιμα και εντυπωσιακά infotainment της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας και μπράντας, με κερασάκι το νέο φωνητικό βοηθό που ενεργοποιείται με ένα απλό “Hey MINI”.

Σε ό,τι αφορά τους προσφερόμενους χώρους, η όλη εικόνα παραμένει ίδια. Δύο αναπαυτικά και με καλή πλευρική στήριξη καθίσματα θα μεταφέρουν με άνεση τον οδηγό και το συνοδηγό, με αυτό του οδηγού μάλιστα να προσφέρει και μασάζ.

Για τους πίσω πάλι, αν χρειαστεί να μεταφερθούν επιπρόσθετοι επιβάτες, θα πρέπει να κάνουν σοβαρές υποχωρήσεις και υπομονή, ειδικά με την οροφή κλειστή.

Μιλώντας για την οροφή, αναδιπλώνεται αυτόματα, σε δύο φάσεις. Αρχικά το υφασμάτινο κάλυμμα σύρεται κατά 40 cm, επάνω στα δύο μπράτσα της οροφής, εν είδη ηλιοροφής.

Με το δεύτερο πάτημα του σχετικού μπουτόν, απασφαλίζουν τα άγκιστρα πρόσδεσης στα a-pillars και όλος ο μηχανισμός μετακινείται προς τα πίσω, περιορίζοντας κατά τι το διαμέρισμα των αποσκευών, από τα 215 στα 160 λίτρα.

Η όλη διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος διαρκεί 18 sec και μπορεί να ολοκληρωθεί με ταχύτητες έως 30 km/h.

Τι απομένει; Μία σπάνια και πολύ ευχάριστη επίγευση ελευθερίας -αυτή που σου προσφέρει ένα ανοικτό αυτοκίνητο- σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχεις αρκετό γκάζι κάτω από το δεξί σου πόδι και ένα σφιχτό και ευχάριστο οδηγικά σύνολο.

Ένα μοντέλο που σε κερδίζει από την πρώτη ματιά, από την εξωτερική του εμφάνιση, και συνεχίζει να προσφέρει και άλλες εκπλήξεις, χάρη στον εξοπλισμό και στην παραμετροποίηση που δέχεται ώστε να έρθει στα μέτρα σου.

Όσο για την τιμή, τα 37.500 ευρώ από τα οποία ξεκινά, δεν είναι παράλογα για το ποιόν του και την ποιότητα που προσφέρει. Πόσο μάλλον για τις συγκινήσεις που υπόσχεται.

Περισσότερα για τη MINI

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MINI Cooper S Cabrio
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 150 kW (204 PS) / 5.000-6.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.450-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9 sec
Τελική ταχύτητα 237 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) 6,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 44 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 517 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 149 g/km (WTLP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 215/40 ΖR18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος

3.879 x 1.744 x 1.431 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.499/1.499 mm
Μεταξόνιο 2.495 mm
Χώρος αποσκευών 160-215 lt
Απόβαρο 1.455 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 37.500€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!