Αναμφίβολα επιβλητικό και με ανταγωνιστική τιμή πώλησης, το Jaecoo 7 έρχεται να διευρύνει τη βεντάλια των κινέζικων SUV και στα μέρη μας. Εδώ παίρνουμε μία πρώτη γεύση από τη βασική, προσθιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, έπεται και η φουλ SHS υβριδική.
Για όσους δεν τη γνωρίζετε, η Jaecoo αποτελεί παρακλάδι της Chery, μίας εκ των μεγαλυτέρων κατασκευαστών αυτοκινήτων της Κίνας. Μαζί με την αδελφή Omoda, στοχεύουν αποκλειστικά στις ξένες αγορές, όπως αυτή της Ευρώπης, με μοντέλα ειδικά εξελιγμένα να καλύψουν τις αντίστοιχες ανάγκες.
Και τώρα που κάναμε τις βασικές εταιρικές συστάσεις, ο λόγος στο 7, ένα C-SUV που φιλοδοξεί να βρει το δρόμο του σε μία αρκετά ανταγωνιστική κατηγορία.
Το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου είναι ακριβώς 4,5 μέτρα, με το πλάτος και το ύψος του στα 1,86 και 1,68 μέτρα αντίστοιχα. Από κοντά, ωστόσο, δείχνει μεγαλύτερο, χάρη στον επιβλητικό σχεδιασμό του.
Η μεγάλη, κάθετη γρίλια μπροστά και οι καθαρές, χωρίς ιδιαίτερες καμπύλες, επιφάνειες του αμαξώματος, δίνουν μία αίσθηση κομψότητας και πολυτέλειας.
Σε αυτό σιγοντάρουν και οι μεγάλοι τροχοί, με τα διαστάσεων 235/50 ΖR19 ελαστικά και τις καλυμμένες ζάντες, που θυμίζουν κάτι από ηλεκτρικό.
Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα αμιγώς συμβατικό μοντέλο, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων και κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς.
Εναλλακτικά όμως διατίθεται και ως τετρακίνητο, όπως επίσης με plug-in υβριδικό σύνολο, που βελτιώνει σαφώς τις επιδόσεις και την κατανάλωση.
Ο κινητήρας των 147 PS δεν πρόκειται να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του. Ενδεικτικά, εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10.8 sec στα 1.600 kg του αυτοκινήτου και τελική 180 km/h.
Στην πράξη όμως δείχνει να έχει μπόλικη ροπή από χαμηλά, κάνοντας έτσι εύκολη τη ζωή του χρήστη στην καθημερινότητα.
Τα 275 Nm είναι ένα καλό νούμερο, ενώ εξίσου καλή είναι η δουλειά που έχει γίνει στο NVH (Noise, Vibration, Harshness), αφήνοντας γενικά καλές εντυπώσεις.
Η κίνηση, όπως προείπαμε, μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, 7 DCT.
Οι αλλαγές πραγματοποιούνται ιδιαίτερα στρωτά και στο σωστό χρόνο. Paddles δεν υπάρχουν πίσω από το τιμόνι, για όποιον όμως επιθυμεί να λειτουργεί σειριακά το κιβώτιο, μπορεί να το κάνει μέσω του επιλογέα.
Τώρα για την κατανάλωση, δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Η έλλειψη ηλεκτρικής υποβοήθησης αφήνει το θερμικό κινητήρα να σηκώσει όλο το βάρος της κίνησης, με αποτέλεσμα μια μέση τιμή να κυμαίνεται γύρω στα 8,5-9 l/ 100 km.
Στην Εθνική υπολογίστε κάτι λίγο πάνω από τα 7, αν και θα πούμε πως με πολύ μαλακό πόδι και ταχύτητα που δεν ξεπερνάει τα 100 km/h καταφέραμε να πέσουμε οριακά κάτω από τα 6 l/100 km. Τώρα σε ό,τι αφορά στην κύλιση, το Jaecoo 7 μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς είναι πολύ άνετο και ευχάριστο σε μεγάλα ταξίδια αλλά και στις καθημερινές μετακινήσεις.
Οι αναρτήσεις του, που αποτελούνται από γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ρυθμισμένες με γνώμονα την άνεση. Καταφέρνουν να απορροφούν επιτυχώς πολλές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις ή ασάφειες σε δρόμους με στροφές ή κατά την κίνηση με υψηλές ταχύτητες.
Κάτι αντίστοιχο έχουμε να παρατηρήσουμε και για το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι του είναι τόσο-όσο, προσφέροντας αρκετή για τα δεδομένα της κατηγορίας πληροφόρηση, φυσιολογικό βάρος και καλή κατευθυντικότητα.
Γενικά, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές και άλλες προτάσεις, ενώ μπορεί να μεταβληθεί κατά το δοκούν χάρη στα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, eco, normal και sport.
Εξίσου κολακευτικά είναι τα πράγματα και στο εσωτερικό. Αρχικά να πούμε πως τα προσεγμένα υλικά και η αύρα του σαλονιού μας άφησαν μία γενικά θετική αίσθηση με πολύ καλή ποιότητα. Η μίνιμαλ φιλοσοφία και μία νότα κομψότητας περνάνε και εδώ αβίαστα.
Με μία πιο προσεκτική ματιά, ωστόσο, παρατηρούνται ορισμένες εργονομικές ατέλειες, που στερούν πόντους από το όλο σύνολο.
Βασικότερη εξ αυτών, η έλλειψη χειριστηρίου για την αυξομείωση της φωνής του ηχοσυστήματος. Ο μόνος διακόπτης για αυτό βρίσκεται επάνω στο τιμόνι και όχι κάπου στο ταμπλό, όπως σε κάθε άλλο μοντέλο παραγωγής.
Γενικά, λείπουν οι φυσικοί διακόπτες, αν εξαιρέσει κανείς 3-4 κουμπιά γύρω από το περιστροφικό χειριστήριο των προγραμμάτων οδήγησης, στη νησίδα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.
Πρακτικά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο οθόνες, για όλα τα υπόλοιπα. Μία 10,25″ για τον πίνακα οργάνων και μία μεγαλύτερη, 14,8″ με κατακόρυφη ανάπτυξη, για το infotainment.
Η τελευταία προσφέρει πολύ καλή ανάλυση και σχετικά γρήγορη απόκριση, δεν διαθέτει όμως μεγάλο βάθος στις λειτουργίες που ενσωματώνει.
Ωστόσο, τις λιγοστές ατέλειες του user experience προσπαθούν να καλύψουν οι πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτοι εντός, όπως επίσης και μία γρήγορη (50W) επαγωγική θέση φόρτισης κινητών, με σύστημα ψύξης για την προστασία της συσκευής από υπερθέρμανση.
Κατά τα άλλα, ο οδηγός θα ρυθμίσει εύκολα τη θέση οδήγησης στα μέτρα του και θα αναγνωρίσει την καλή περιμετρική ορατότητα που απολαμβάνει. Ένα σύστημα καμερών 360ο θα κάνει ακόμα πιο εύκολη την κίνηση σε στενά σημεία ή κατά το παρκάρισμα.
Όσο για το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κρίνεται πλήρες και είναι πολύ διακριτικό στον τρόπο που παρεμβαίνει, όποτε χρειαστεί.
Για τους υπόλοιπους επιβάτες τα νέα είναι και εδώ ευχάριστα. Οι προσφερόμενοι χώροι είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς για 4 ακόμα ενήλικες, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις.
Όσο για το χώρο των αποσκευών, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πέμπτη πόρτα αποκαλύπτει ένα αχανές και εύκολα προσβάσιμο διαμέρισμα 584 λίτρων, τιμή που ανεβαίνει στα 1.349 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Σαν επίγευση, θα λέγαμε πως το Jaecoo 7 καταφέρνει να διακριθεί στα δύσκολα σημεία, έστω και αν χάνει κάποιους λίγους πόντους σε ορισμένες λεπτομέρειες. Ο τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο κυμαίνεται σίγουρα πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Την ίδια στιγμή, η ποιότητα κατασκευής και η αισθητική του σε κάνουν να θες να το συγκρίνεις με πιο premium προτάσεις, παρότι δεν είναι αυτό το target group του.
Τώρα για την αυξημένη κατανάλωση και τις ατέλειες στην εργονομία, αυτά ενδεχομένως μπορεί κανείς να τα παραβλέψει, αν βάλει στη ζυγαριά και την ανταγωνιστική τιμή κτήσης, που ξεκινά από τις 33.900 ευρώ.
Σίγουρα, η επερχόμενη δοκιμή μας με το πλήρως υβριδικό Super Hybrid System (SHS) θα αναδείξει ακόμη περισσότερο το ταμπεραμέντο του κινεζικού SUV ελέω της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης της εν λόγω έκδοσης. Οπότε, μείνετε δικτυωμένοι στο πιο… αγαπημένο σας καρότο!
Περισσότερα για την OMODA & JAECOO
| Τεχνικά χαρακτηριστικά – Jaecoo 7 1.6 TGDI 147 PS | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
| Κυβισμός | 1.598 cc | |||
| Διάμετρος x διαδρομή | 77,0 x 85,8 mm | |||
| Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος | |||
| Ισχύς | 108 kW (147 PS) / 5.000 rpm | |||
| Ροπή | 275 Nm (28,0 kgm) / 1.750-2.750 rpm | |||
| Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 10,8 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Μέση δοκιμής | 8,8 lt/100 km | |||
| Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 7,5 lt/100 km | |||
| Ρεζερβουάρ | 51 lt | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 579 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
| Εκπομπή CO2 | 159 g/km (WTLP) | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Kumho Ecsta PS71, 235/50 ΖR19 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.500 x 1.865 x 1.680 mm |
|||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.582/1.604 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.762 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 584-1.349 lt | |||
| Απόβαρο | 1.599 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 33.900€ | ||||

















Μόνο στους άσχετους από αυτοκίνητα θα έχει ελπίδα. Ενώ είναι καλό αυτοκίνητο, είναι ακριβό μιάς και δεν έχει κανενός είδους υβριδικό επίπεδο. Στην ίδια τιμή , παίρνεις το πολύ πλούσιο και ανανεωμένο full hybrid Toyota Corrola Cross στο πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού STYLE και του προσθέτεις και μία πανοραμική ηλιοροφή και είσαι Αρχοντας με 5 lt/100 Km.
Oι κινέζοι είναι πολύ πιο φθηνοί στο εξωτερικό ( ευρώπη ). εδώ οι δικοί μας έμποροι τις βάζουν τις τιμές ψηλά , νομίζοντας ότι υπάρχουν ακόμα πολλά ανενημέρωτα κορόιδα .