Με την εφαρμογή ChargeMinder η Toyota θέλει να καθοδηγήσει τους οδηγούς plug-in υβριδικών ώστε να φορτίζουν πιο συχνά και σε ώρες που ευνοούν την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών.
Η Toyota ετοιμάζει ένα νέο εργαλείο που δεν αφορά ούτε το αυτοκίνητο ούτε τη μπαταρία του, αλλά τον τρόπο που οι χρήστες επιλέγουν να φορτίζουν. Η εφαρμογή ChargeMinder, που εξελίχθηκε από το Toyota Research Institute, βρίσκεται σε πιλοτική δοκιμή σε ΗΠΑ και Ιαπωνία.
Στόχος είναι να παρακινεί τους οδηγούς να συνδέουν το αυτοκίνητό τους πιο συχνά και σε ώρες που η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται σε μεγαλύτερο βαθμό από ανανεώσιμες πηγές.
Η εφαρμογή χρησιμοποιεί ψηφιακές υπενθυμίσεις, στατιστικά στοιχεία και στοιχεία παιχνιδοποίησης ώστε να αλλάξει συνήθειες που συνήθως θεωρούνται δύσκολο να βελτιωθούν.
Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα, στις ΗΠΑ οι οδηγοί plug-in υβριδικών αύξησαν τη συχνότητα φόρτισης κατά περίπου 10%, ενώ στην Ιαπωνία οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων φόρτιζαν κατά μέσο όρο μισή ώρα περισσότερη μέσα στις ώρες έντονης ηλιοφάνειας.
Η λειτουργία της εφαρμογής βασίζεται σε δεδομένα από το αυτοκίνητο, τοποθεσία και στοιχεία χρήσης της εφαρμογής, τα οποία –όπως τονίζει η Toyota– επεξεργάζονται ανώνυμα.
Ακόμη η ChargeMinder δεν είναι διαθέσιμη στο κοινό, με την εταιρεία να εξετάζει επέκταση και σε άλλες αγορές, ανάμεσά τους και την Ευρώπη, όπου η αλλαγή συνηθειών φόρτισης θεωρείται κρίσιμη.
Η συζήτηση είναι ιδιαίτερα επίκαιρη, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να μειώσει το ποσοστό ηλεκτρικών χιλιομέτρων που αναγνωρίζεται στους PHEV, επειδή οι οδηγοί τα χρησιμοποιούν λιγότερο συχνά ως ηλεκτρικά.



